Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Stagiunea 1981-1982

de Iuliu Raţiu

„[…] Regizorul ieşean Constantin Brehnescu a răspuns invitaţiei, venind cu o variantă scurtă a piesei (un scenariu doar) care nu ajungea nici măcar la 10 pagini (de ajuns pentru un spectacol). Şi convins de faptul că la teatrul de păpuşi basmul trebuie să-şi trăiască (şi îşi trăieşte) «tinereţea fără bătrâneţe» a început munca cu actorii-mânuitori, rezultatul fiind de reprezentaţie – lume a metaforei şi simbolului, cu personaje, bine definite, care întruchipează (cu mai mult sau mai puţin succes artistic) noţiunile fără care n-ar mai exista basmul – binele şi râul, idealul de frumuseţe morală (şi fizică) şi forţele răului. […]

C.Brehnescu este autorul unui spectacol ieşean cu aceeaşi piesă căruia i-a fost decernat Premiul I la finala pe ţară a ultimei ediţii a Festivalului naţional «Cântarea României». Spectacolul orădean ni se pare mai bun din punct de vedere regizoral, al descifrării textului. Dar şi fără această comparaţie, «Cine-i oare Făt-Frumos?» rămâne, pentru orădeni, un spectacol de referinţă. Regizorul C.Brehnescu trebuie rechemat la acest teatru.” (Cornel Banu, Familia, iunie 1982)

de A.E.Greidanus
Traducerea şi adaptarea: Antoaneta Ralianu şi Stanca Ponta

„[…] Spectacolul propus de Muşata Mucenic, pe acest text cu alură medievală al dramaturgului olandez, are coerenţă şi viaţa sa proprie, convingătoare. Acest Hocus-Pocus, personaj care încurcă şi drege raporturile dintre semenii săi – un fel de Păcală dintr-un alt timp şi alt spaţiu – are nu numai farmec, dar şi o funcţie educativă şi formativă deloc de neglijat într-un spectacol pentru copii. Funcţie existentă, perceptibilă în spectacolul orădean. Montarea a prilejuit şi un exerciţiu util trupei, mulţi dintre componenţii ei fiind la prima lor apariţie «în carne şi oase», în faţa publicului, şi cu toate acestea dând certe dovezi de talent interpretativ. Se distinge, în rolul titular, loan Moldovan, un actor mobil şi expresiv; alături de el, contribuie la reuşita spectacolului în spe¬cial Rodica Suplăcan (Sandra), Marlena Prigoreanu (Simplina) şi loan Oros (Dofilius).” (Dinu Kiva, Teatrul, nr.6, iunie 1982)

de Ana Blandiana
Adaptarea: Stanca Ponta
Premieră pe ţară

Regia artistică: Zoe Anghel-Stanca 
Scenografia: Epaminonda Tiotiu 
Muzica: Erasmus Minchevici
Data premierei: 30.06.1982.

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP