Folosim cookie-uri | We use cookies
×

Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Actriţă

Data naşterii: 13 iulie 1971

Absolventă a facultăţii de Teatru Şi Film “Şota Rustaveli” din Tibilisi(Georgia), Promoţia 1992

Fişă artistică (selectivă):

  • 1996 – Teatrul „Maria Filotti” – Brăila, „Chira Chiralina” de Panait Istrati,regia  Cătălina Buzoianu, rolul –  ZINCUŢA
  • 1996 – Teatrul din Sfântu Gheorghe „Evanghelia după Toma” de Radu  Macrinici, regia: Bogdan Voicu,  rolul – FIICA
  • 1997 – Teatrul din Sfântu Gheorghe „Requiem” de Leonid Andreev, regia Horaţiu Mihaiu, rolul ÎNĂLŢIMEA SA
  • 1999 – Teatrul  din Sfântu Gheorghe, „Lazaret” de Brunea Fox, regia Gelu Badea,  roulul ALEXA
  • 2000 – Teatrul din Sfântu Gheorghe, „Casa de  pe graniţă” de Slawomir Mrozek, regia Szabo K. Istvan, ,  rolul: SOŢIA
  • 2001 – Teatrul  din Sfântu Gheorghe, „Alge-Bernarda’s  House Remix” după F. Garcia Lorca, regia Radu Afrim,  rolul: MARTIRIO

Pictor scenograf

Data nașterii: 4 februarie 1957

Studii: Academia de Arte Plastice "Nicolae Grigorescu", București, promoţia 1983, specializare: scenografie, clasa Dan Jitianu

Din 1990 este membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România.

Din 1995 este membră a Uniunii Internaţionale a Artiştilor Plastici.

Activitate scenografică: Din 1985 lucrează ca scenograf la Teatrul din Oradea, a creat scenografia a peste 60 de spectacole în Oradea şi ca invitat la alte teatre din România: București, Brșsov, Cluj-Napoca, Galați, Brăila, Târgu-Jiu, Sfântu-Gheorghe, Petroșani, Baia Mare, Satu Mare.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 08.05.1917, Bucureşti

Fără studii de specialitate

A început ca dansatoare în teatre de revistă din Bucureşti; a ajuns la Teatrul Naţional Craiova, şi, de aici, împreună cu actorul Ion Marinescu, au venit la Oradea, în anul 1957.

Nu a fost prea mult distribuită (avea o dioptrie foarte pronunţată – 9-10), deşi, când era, nu îşi făcea profesia de râs. După patru stagiuni a plecat de la Oradea, şi, nu după multă vreme, a părăsit ţara, emigrând în Suedia.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actriţă

Data şi locul naşterii: 21.06.1975, Iaşi

Studii: Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, Facultatea de Teatru, 1998

Actriţă de un talent nativ robust, incontestabil, frumoasă, inteligentă, degajând o energie pozitivă, o spontaneitate care ascunde muncă, pregătire continuă, umor, dar şi o sensibilitate bine condusă, nicicând lăcrămoasă, dulceagă. O prezenţă extrem de tonică şi plăcută.

 În „Cameristele”, în rolul Claire, ea a făcut tot ce putea, din punct de vedere interpretativ, într-un spectacol care nu era, cum s-a scris, destul de închegat, viziunea regizorală fiind a unui tânăr insuficient pregătit pentru textul pretenţios al lui Jean Genet.  Împreună cu Delia Martin (Solange) au alcătuit totuşi un cuplu nelipsit de interes, completând oarecum fericit tabloul „surorilor complice la crimă” şi aducând un pic de mister într-un spectacol insuficient elaborat.

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 10.12.1961, Oradea

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, secţie regie teatru

Fiul criticului Dumitru Chirilă şi al actriţei Anca Miere Chirilă.

A lucrat la Cluj, atât la Teatrul Naţional, cât şi ca profesor la Secţia Arta Actorului. Cu Teatrul de Stat Oradea a colaborat (ca angajat temporar), în stagiunea 1991/1992, montând cu succes recunoscut spectacolele „Ivanca” (o premieră absolută), spectacol distins cu Premiul II la ediţia a VIII-a a Săptămânii teatrului scurt de la Oradea (1992). Criticul Alice Georgescu a lăudat spectacolul, în schimb, Victor Parhon a negat faptul că piesa lui Lucian Blaga ar poseda virtuţi teatrale. Mircea Morariu a scris în cronica sa că regizorul „a izbutit zămislirea unor  bogate şi plastice imagini teatrale” şi că „disjunge cu folos planul realului de cel al imaginaţiei agreate de fantasme...” Spectacol controversat, dar la care Tudor Chirilă a colaborat foarte bine cu interpreţii, de altfel buni toţi, în spectacol: Ion Mâinea, Oana Mereuţă, Dorin Presecan, Doru Fîrte, Daniel Vulcu, etc.

Actor

Data şi locul naşterii: 11.02.1978, Iaşi

Studii: Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, 2000, Facultatea de Compoziţie, Muzicologie, Pedagogie Muzicală şi Teatru, secţia Artă Teatrală

Sorin Ciofu a venit la Oradea în anul 2000 şi a stat doi ani. A debutat în mai multe roluri, în spectacolul remarcabil semnat de Ion Sapdaru, „Fantastica şi trista poveste a candidei Eréndira şi a nesăbuitei sale bunici”, dramatizare după nuvela lui G.G.Márquez, în Corul din „Medeea” de Euripide. A fost un Silvio simpatic şi convingător în „Slugă la doi stăpâni” de Carlo Goldoni şi un Curtean în „Ivona, principesa Burgundiei” de Witold Gombrowicz. S-a făcut remarcat în rolul Mathurine din spectacolul „Dom Juan” de Molière, iar în spectacolul „Harap Alb” de Gheorghe Calamanciuc după basmul lui Ion Creangă, a creat un Păsări-Lăţi-Lungilă plin de haz şi de o vioiciune pe care i-au consemnat-o de altfel şi cronicarii. În pofida siluetei elegante, tânărul actor acceptă, chiar râvneşte roluri de compoziţie, interesându-l să creeze ceva „în plus” pe lângă datele fizice cu care a fost înzestrat. Cu fineţe, dar şi cu distanţa necesară, cu umor, el se apropie de un personaj capabil să declanşeze şi chiar să conducă inteligent acţiunea. E cazul lui Thibaut de Charmetant în comedia „Vacanţă la Guadelupa” de Pierre Sauvil şi Eric Assous.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: Cărpineni, Republica Moldova

Studii: Institutul de Stat al Artelor „Gavriil Musicescu” Chişinău, Republica Moldova, 1983

A venit, ca angajat al Teatrului de Stat Oradea, în anul 1997, şi, vreme de cinci ani a montat câteva spectacole în bună tradiţie românească, dar şi cu vizibile influenţe ale şcolii teatrale ruse: o modernitate conţinută ce decurge din viziunea sa personală, altoită pe o pregătire culturală riguroasă şi o conectare la realitatea teatrului orădean. Cronicarul Mircea Morariu a consemnat modul ezitant – de la sine înţeles – în care s-a apropiat de comedia lui Eduardo de Filippo, cel puţin prima parte a spectacolului fiind destul de plicticoasă. Credem că totuşi spectacolul a fost echilibrat şi că interpreţii au fost îndrumaţi spre un joc cu acoperire sporită în umorul consistent al celebrului dramaturg italian.

Actriţă

Data nașterii: 19 martie 1987

Studii:

  • Masterat în Arta Actorului, Universitatea de Arte Târgu-Mureş, 2011
  • Studii de licenţă la Universitatea de Arte Târgu-Mureş, Facultatea de Teatru, Specializarea Arta Actorului, Clasă lect. dr. Dana Lemnaru, Asistenţi Dan Glasu şi Liviu Topuzu, 2009

Fișă artistică selectivă: Roluri în facultate:

  • Ortansa – Proştii sub clar de lună de T. Mazilu
  • Puck – Visul unei nopţi de vară de W. Shakespeare
  • Elizabeth – Richard al III-lea de W. Shakespeare

Actor

Data şi locul naşterii:  05.06.1948, Câmpu-Pancio

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale, 1972, clasa prof.Ion Cojar

Repartizat la Oradea, s-a dovedit un actor serios şi preocupat de profesie, drept urmare, a jucat în cele trei stagiuni cât a rămas în teatrul nostru, câteva roluri importante în spectacolele „Regele gol” de Evgheni Şvarţ, „Preşul” de Ion Băieşu, „Singurătatea trăgătorului la ţintă” de Vasile Rebreanu  şi Mircea Zaciu, sau „Cine ucide dragostea” de Petru Vintilă.

Plecat la Bucureşti nu s-a pierdut, şi totuşi...

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Data şi locul naşterii: 26.10.1911, Viena, Austria

Studii: Conservatorul Popular de Teatru Bucureşti

Înainte de a ajunge la Teatrul din Oradea, în 1957, a jucat până la înfiinţarea teatrelor de stat, din 1948, pe scenele mai multor teatre bucureştene, apoi, ca un adevărat globtroter, în teatrele din Craiova, Arad, Ploieşti, Baia Mare şi Galaţi, de la Oradea plecând la Piteşti, unde a rămas până la sfârşitul carierei şi... al vieţii. Actor masiv, cu un fizic şi o voce impresionante, a creat, cu mult talent, o galerie de roluri diverse, comice sau dramatice, care vădeau o personalitate artistică bine conturată.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

×

TOP