Tipărire
Categorie: Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Actriţă

Data şi locul naşterii: 03.05.1968, Constanţa

Studii: Academia de Arte „Luceafărul”, Facultatea de Teatru, clasa prof. Florian Pittiş, Florin Zamfirescu.

Frumoasă, subţire, cu o talie de viespe şi ochi verzi, Roxana Ivanciu a atras, încă de la venirea sa în cadrul trupei orădene, atât atenţia regizorilor, cât şi simpatia vizibilă a publicului. Ţinuta, figura ei o recomandau atât pentru roluri dramatice, cât şi pentru comedie. Ea va dovedi foarte curând că deţine capacitatea de a acoperi cu succes toate registrele. Dovadă că, în aceeaşi stagiune, a interpretat cu farmecul tinereţii, o fetiţă (Alice) în spectacolul „Peste şapte mări şi şapte... basme” de Gheorghe Stana şi Zâna lacului, dar şi o reuşită compoziţie (Baba Rada) în spectacolul „Sânziana şi Pepelea” de Vasile Alecsandri. A fost nu doar „o pată de culoare”, ci şi o apariţie surpinzătoare într-un personaj inventat de regie, în spectacolul „Scaunele” de Eugen Ionescu.  Despre rolul ei – o fată de vârsta actriţei – din spectacolul „Poveste din Hollywood” de Neil Simon, un cronicar a scris că a fost nu doar dezinvoltă, ci şi caldă, naivă, copilăroasă cât trebuie, într-un fericit cuplu artistic cu maestrul Ion Mâinea, care juca rolul Tatălui şi semna, în acelaşi timp, regia spectacolului. Mircea Morariu vedea în ea „o actriţă promiţătoare”.

Temperamentul ei vulcanic l-a pus în valoare, mai ales în rolul Martirio din spectacolul „Casa Bernardei Alba” de Federico Garcia Lorca şi în cel al Phoeniciei din „Pseudolus” de Plaut, dar spectacolele nu au avut un ecou prea pozitiv, şi nici nu au întrunit multe reprezentaţii, astfel că interpretările – chiar meritorii – au intrat rapid în conul de umbră al uitării.

În rolul Rosalindei („Cum vă place” de William Shakespeare) ea a adăugat o undă de poezie personajului, evoluţia ei fiind remarcată de criticul Dumitru Chirilă, el identificând în evoluţia actriţei „semne încurajatoare pregnante”. Viitorul a dovedit că a avut dreptate, actriţa înscriind în fişa ei artistică, în continuare, la Teatrul „Toma Caragiu” din Ploieşti, roluri excepţionale în spectacole comentate laudativ de presă.

Invitată de George Ivaşcu, colaborează cu Teatrul Metropolis din Bucureşti.

(Prezentare de Elisabeta Pop)

Fişă artistică – Teatrul de Stat Oradea