Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 07.04.1971, Ungheni

Studii: Colegiul Naţional de Artă din Soroca (Republica Moldovă), secţiile de actorie şi regie. În 1992 obţine o bursă la Academia de Teatru şi Film din Bucureşti. În 1995 a jucat la Teatrul Mic în spectacolul Cătălinei Buzoianu, „Pescăruşul” de A.P.Cehov, fiind totodată şi regizor secund. A semnat apoi spectacole importante: „Emigranţii” de Slawomir Mrožek şi „Azilul de noapte” de Maxim Gorki. Licenţiat al Academiei de Teatru şi Film Bucureşti, Specializarea: Regie de Teatru, Clasa Prof. Univ. Cristian Hadji-Culea.

1998-2001:  Cadru universitar (asistent universitar – cercetător), Universitatea Ecologică Bucureşti Facultatea de Arte, Catedra Arta Actorului

2005-2008: Doctorand, Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică "I.L.Caragiale", Facultatea de Teatru

Vitalii Lupaşcu a optat pentru Teatrul de Stat din Oradea cu gândul unei afirmări mai rapide în domeniul regiei. În 1997 a semnat regia şi dramatizarea unui spectacol bun – „Inimă de câine” după nuvela lui Mihail Bulgakov (interpretul lui Gogoloi, Petre Panait a luat premiul de interpretare masculină la ediţia a XI-a a Săptămânii teatrului scurt, iar Vitalii Lupaşcu premiul pentru cea mai interesantă adaptare scenică). Chiar dacă cronicarii au avut şi unele rezerve privind „decalibrarea” sau lungimile unor scene, ei au recunoscut că spectacolul a avut totuşi o calitate indiscutabilă: n-a trădat textul şi spiritul bulgakovian, cu umorul său special, şi a lucrat foarte atent şi riguros cu actorii.

La spectacolul „Anonimul veneţian” de Giuseppe Berto a colaborat bine cu cei doi interpreţi: Elvira Platon Rîmbu şi Doru Fîrte, viziunea sa regizorală pare însă că nu i-a inspirat suficient sau nu i-a convins, ei având, pe traseu, cum scria Mircea Morariu, „un aer cam şcolăresc”.

După plecarea din Oradea, a mai pus în scenă câteva spectacole bune la Teatrul „Elvira Godeanu” din Târgu Jiu (spectacolul „Ultimul împărat”de Valentin Nicolau, în anul 2003, fiind premiat pentru cea mai bună regie, scenografie şi interpretare masculină), la Teatrul Evreiesc de Stat Bucureşti.

A lucrat o vreme (2002-2009) la Televiziunea Română, apoi, la Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi, unde a semnat regia spectacolului „Quartet” de Ronald Howard.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Fişă artistică – Teatrul de Stat Oradea

  • Traducerea, dramatizarea şi Regia artistică  la INIMĂ DE CÂINE de Mihail Bulgakov, 1997
  • Scenografia şi Regia artistică  la ANONIMUL VENEŢIAN de Giuseppe Berto, 1998

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP