Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Actor

Data nașterii: 13 iulie 1991

Studii: Facultatea de Teatru și Televiziune, Universitatea Babeș-Bolyai, clasa Filip Odangiu/Sinkó Ferenc, 2013

Fișa artistică selectivă:

Roluri în facultate:

2013:

  • Capucin, Mi se spune Capucin, one-man show după texte de Daniil Harms, regia Filip Odangiu/Sinkó Ferenc
  • Mădălin, Liviu, Autobahn deNeil LaBute, regia Leta Popescu
  • Mercuțio, Regina Mab. Studii shakespeariene, colaj de monologuri shakespeariene, regia Filip Odangiu/Sinkó Ferenc
  • Steve, Almost de John Cariani, regia Leta Popescu
  • Michal, Omul Pernă de Martin McDonagh, regia Cătălin Bocîrnea

Actor

Data şi locul naşterii: 09.04.1930, Craiova, d.1981

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955

A făcut parte din trupa celor care au pus bazele secţiei române a Teatrului din Oradea, azi Trupa „Iosif Vulcan”. A fost, de la început, unul din actorii de bază ai colectivului, apărând atât în spectacole de dramă, cât şi în comedii. Cu o expresivitate facială şi  o plastică corporală deosebită, a dat viaţă la peste o sută de roluri în cei douăzeci şi cinci de ani – cele mai multe adevărate creaţii: Mişu Feleacu în „Nota zero la purtare” de V.Stoenescu şi O.Sava, Figaro în „Nunta lui Figaro” de Beaumarchais, Philip Francis Queeg în „Revolta de pe Caine” de  Herman Wouk, Ilihoi din „Cartea lui Ioviţă” de Paul Everac, şi multe altele. După ce-şi sărbătorise un sfert de veac de teatru cu rolul titular din spectacolul „Bătrânul” de Maxim Gorki, în timpul premierei cu „Cartea lui Ioviţă” a făcut un accident vascular, imediat după intrarea în scenă. Dar, a jucat rolul până la capăt, şi a părăsit scena sub o furtună de aplauze  – ultimele! Şi a doua zi s-a stins. A fost actor până în ultima secundă a vieţii...

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 06.11.1941, Horodnicul de Sus

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1970, clasa prof.Ion Olteanu

Sergiu Savin a debutat la Teatrul Naţional din Iaşi, după care a lucrat vreme de patru ani (1970-1974) la Teatrul Naţional din Timişoara. Din 1974 până în anul 1996, a semnat la Teatrul de Stat din Oradea numeroase spectacole, atât ca regizor, cât şi ca scenograf. De altfel, talentul său remarcabil pentru pictură s-a şi materializat în anii din urmă, când artistul a renunţat la teatru şi s-a dedicat picturii de icoane pe lemn.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 10.07.1952, Bucureşti

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1978

Absolventă cu notă maximă a Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” din Bucureşti, Cristina Şchiopu a jucat, încă din studenţie, un rol principal în filmul lui Dan Piţa: „Tănase Scatiu”. Presa a scris, atunci, cu entuziasm, despre tânăra Interpretă a rolului Tincuţa. În 1978 a venit la Teatrul de Stat Oradea, unde, de la primele roluri, a dovedit că merită atributul de vedetă. A jucat vreme de opt-nouă ani, aproape exclusiv roluri principale. Înaltă, subţire, doar aparent fragilă, extrem de expresivă, inteligentă, cu o mare putere de concentrare, de o sensibilitate atent controlată, Cristina Şchiopu a devenit foarte curând colaboratoarea regizorului, în cel mai bun înţeles al cuvântului, părtaşă la reuşita conturării personajului încredinţat. Dotată cu un simţ aparte al scenei, fotogenică, cu o prestanţă de necontestat şi capabilă să comunice excelent cu partenerii, Cristina Şchiopu a putut întruchipa la fel de convingător roluri de comedie, de dramă şi chiar de tragedie.

Actor

Data şi locul naşterii: 10.01.1930, Floreşti

Studii: medii

A început activitatea ca artist amator la Teatrul de Vest şi Teatrul de păpuşi din Oradea. A fost selectat printre cei care au pus bazele secţiei române, în 1955, unde a avut şansa să joace Cetăţeanul turmentat din spectacolul inaugural cu piesa „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale. Dotat cu haz şi putere de muncă, a suplinit lipsa pregătirii de specialitate prin conştiinciozitate şi dăruire. A jucat mult, aducând o pată de culoare prin apariţiile sale scenice sincere şi spontane. S-a stins prematur, după aproape trei decenii dedicaţi scenei orădene. 

Actor

Data şi locul naşterii: 07.06.1940, Moerich Agnito

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1971

Nu a avut timp să-şi arate calităţile actoriceşti – joc serios şi corect – în cele trei apariţii pe scena orădeană, unde a venit direct de la institut, deoarece s-a transferat numai după o stagiune, la Petroşani, iar apoi la Târgu Mureş. Actor cu o fantezie debordantă şi proiecte nenumărate, nu toate, din păcate, finalizate.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actriţă

Studii: medii

Actriţă a Teatrului de Păpuşi din Oradea, a fost angajată, temporar, ca actor-figurant, pentru o scurtă perioadă, timp în care a apărut în câteva roluri episodice, cu sinceritate şi modestie.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Data şi locul naşterii: 20.10.1927, Craiova

Studii: Academia de Arte „Coretti” Craiova

Marcel Segărceanu a venit la Oradea de la Arad, din a doua generaţie a tinerei secţii române (1956). Bine făcut, o siluetă elegantă, blond-şaten cu ochi albaştri, păr ondulat, serios, de o sobrietate care adăuga nişte ani vârstei sale reale, Marcel Segărceanu a fost distribuit în roluri ce i se potriveau: tineri serioşi în spectacole cu piese sovietice ca „Întâlnire cu tinereţea” de Alexei Arbuzov (Kolea), „Tinereţea părinţilor” de Boris Gorbatov (Ocicar), apoi a trecut şi la compoziţii de tipul Cadâr (în spectacolul „Tache , Ianke şi Cadâr” de Victor Ion Popa), Cristescu (în spectacolul „Secunda 58” de Dorel Dorian, Cavalerul Crucii de fier (în spectacolul „Passacaglia” de Titus Popovici) sau hâtrul Marin Tănase (în spectacolul „O lună de confort” de Ştefan Iureş şi Ben Dumitrescu). Când personajele erau mai consistente (vezi Don Guzman din „Nunta lui Figaro” de Beaumarchais), Snout din „Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare, Mateiaş din „Luceafărul” de B.Şt.Delavrancea), Marcel Segărceanu depunea un efort lăudabil, să le confere o siluetă originală.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 01.01.1927, Cluj-Napoca

Studii: Institutul de Teatru Cluj

A început la Teatrul Naţional din Cluj-Napoca, apoi a continuat la cel din Turda, înainte de a veni la Oradea, în 1957, împeună cu soţul. Nemulţumită de rolurile în care a fost distribuită, după câteva stagiuni, s-a transferat într-un alt teatru (Turda).

Era fiica, din prima căsătorie, a actorului Constantin Simionescu.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP