Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Actor

Studii: medii

Jucase la teatrele din Craiova, Ploieşti, Turda şi Reşiţa înainte de a veni, împreună cu soţia, la Oradea. Actor cu un fizic plăcut, un tip sociabil, nu a jucat roluri importante, în puţinul timp petrecut aici. Dar era o apariţie plăcută şi expresivă. Avea „condei satiric”, fiind autorul unor texte umoristice în spectacolele de estradă jucate în acea perioadă. După doar trei stagiuni s-a transferat la Reşiţa, în speranţa unei mai bune, mai fructuoase colaborări în plan profesional.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955

Unul din fruntaşii promoţiei care a pus bazele secţiei române a Teatrului de Stat Oradea, a debutat cu rolul Farfuridi din spectacolul inaugural „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale. A mai jucat şi alte roluri principale în cele două stagiuni orădene, demonstrându-şi calităţile de actor inteligent, cu forţă dramatică şi putere de caracterizare. Plecat la Teatrul Giuleşti (Odeon) din Bucureşti, a devenit, în scurt timp, unul din oamenii de frunte ai instituţiei. A apărut în spectacole tv, în mai multe filme de lung metraj, probându-şi talentul. Din păcate, s-a stins prematur, din cauza unor probleme grave de sănătate.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Data şi locul naşterii: 20.11.1911, Vaslui

Studii: medii

Actor deosebit de simpatic, mare şuetar, şi-a început cariera ca solist vocal, apoi sufler, la unele companii teatrale din capitală – „Alhambra”, Teatrul Vesel, „Baraşeum”, „Teatrul nostru” –, încă înaintea celui de-al doilea război mondial, unde activau: Ianconescu, George Vraca, Critico, soţii Bulandra şi alţi „mari” ai vremii.  Pe urmă a devenit actor, şi după înfiinţarea teatrelor de stat, s-a angajat la Arad, împreună cu prima soţie.  În anul 1955 a fost solicitat să vină la Oradea, pentru fondarea noului colectiv. Aici a debutat în rolul Ghiţă Pristanda din spectacolul inaugural „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale, şi a apărut în mai multe roluri importante, ori secundare, în anii numeroşi petrecuţi pe scena orădeană.  Actor de prestanţă („ştia să poarte fracul” – cum se spune), a strălucit, cu adevărat, în rolul lui Ianke din spectacolul „Tache, Ianke şi Cadâr” de V.I.Popa. Era magnific.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actor

Data şi locul naşterii: 17.05.1934, Drăgăşani, judeţul Argeş

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1957

Actor deosebit de talentat, a absolvit institutul – unde i-au fost colegi George Pintilescu, Leopoldina Bălănuţă, Florin Piersic – cu un superb Scapin din spectacolul „Vicleniile lui Scapin” de Molière, cu care a colindat ţara, apoi toată grupa lor a mers la acel adevărat Eldorado al teatrului românesc, adică Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ.

Data naşterii: 17 octombrie 1952

Studii: Institutul de Teatru Târgu-Mureş, 1982

Fişă artistică selectivă:

Actor

Studii: medii

A mai jucat la Arad.

Actor cu o bogată paletă interpretativă, atât în registrul dramatic, cât şi în cel comic, cu ştiinţa construcţiei caracterelor, a fost unul dintre cei mai întrebuinţaţi actori ai teatrului, jucând şaptesprezece roluri în doar trei stagiuni, şi nu simple apariţii, de câteva replici: Silvestru Trandafir în „Dezertorul” de Mihail Sorbul, Zurăscu în „Nota zero la purtare” de Virgil Stoenescu şi Octavian Sava, Nichita  în „Omul cu mârţoaga” de  G.Ciprian, La Hire în „Ciocârlia” de Jean Anouilh, sunt doar câteva din creaţiile de referinţă ale actorului. Datorită unor probleme personale s-a mutat la Teatrul din Bârlad, unde a activat până la sfârşitul carierei şi al vieţii.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 20.01.1926, Săcel

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, secţia de actorie – 1951, secţia de regie – 1952

Înainte de a veni ca regizor principal în formaţia care marca începutul existenţei secţiei române a teatrului orădean, a lucrat la teatrele din Arad şi Galaţi. A montat spectacolul inaugural cu „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale, şi, în aceeaşi stagiune, „Inima noastră” de Valeriu Luca, spectacol care a obţinut locul III la Decada dramaturgiei  originale, în 1956, regizorul primind aceeaşi distincţie: locul III pentru regie. Regizor profund şi metodic, inteligent, extrem de sensibil şi rafinat, a mai realizat şi alte spectacole, de un bun nivel profesional, unele chiar foarte bune, până când probleme grave de sănătate i-au influenţat negativ activitatea artistică, şi, în ultimă instanţă, i-au cauzat decesul prematur.   (Prezentare de Eugen Ţugulea)

Figurantă

Data şi locul naşterii: 01.01.1965, Bucureşti

Studii: medii

Foarte tânăra Coca Zibilianu, micuţă, blondă, vioaie, destinată rolurilor de fetiţe şi băieţei, dar cu o surprinzătoare capacitate de interiorizare, o dezinvoltură şi un umor special, dovedite în spectacolul „Trei jobene” de Miguel Mihura, unde a fost, de altfel, remarcată de cronicari, a venit prin concurs, a avut câteva apariţii plăcute, timp de o stagiune, după care a dispărut la fel de surprinzător, precum a apărut... A jucat o vreme la câteva teatre din Bucureşti, în calitate de colaborator.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP