Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Actori Trupa Iosif Vulcan - arhivă

Actor

Data şi locul naşterii: 10.07.1936, Slăţioara

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1967

Venind, ca absolvent, direct la Oradea, a beneficiat de o întrebuinţare intensivă, apărând în douăzeci şi trei de roluri în doar patru stagiuni. Având un fizic şi o voce plăcută, un „ce” ciudat în modul de a fi pe scenă, a lăsat o impresie agreabilă colegilor şi spectatorilor. Prestaţia sa din spectacolul „Primăvara sinuciderea e interzisă” de Alejandro Cassona, a fost remarcată, alături de colegii George Musceleanu, Viorica Cernucan, Nicolae Barosan, Ion Abrudan – într-un spectacol „cam lipsit de fantezie”. A fost aplaudat şi lăudat pentru felul cum a rostit, inteligent şi cu măsură, versurile lui Nicolae Labiş din Recitalul Labiş.

Actriţă

Data şi locul naşterii: 28.01.1974, Broşteni, judeţul Suceava

Studii: Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, Facultatea de Compoziţie, Muzicologie, Pedagogie Muzicală şi Teatru, Secţia Artă Teatrală, 2000

Mona Erhan a debutat la Oradea în anul 1998, cu roluri, am zice, de oarecare dificultate: dacă ne gândim la cel al Doamnei din spectacolul „Cameristele” de Jean Genet, în care a răspuns prompt solicitărilor regizorale. Înaltă, impunătoare, a fost cu adevărat o Doamnă ce trezea nu doar respect, ci şi o anume teamă în cele două... surori criminale. A jucat apoi rolul mai puţin important, dar cu suspans: Pierette în „Asasinul se află printre noi?” („Opt femei”) de Robert Thomas, din păcate, într-un spectacol modest.

Regizor

artistic Data şi locul naşterii: 26.01.1929, Oradea

Studii: Institutul de Teatru „Szentgyörgyi István” Cluj, 1953, secţia regie

Regizorul artistic Farkas Ştefan, angajat al secţiei maghiare, a colaborat cu interes şi cu deschidere continuă spre cunoaşterea trupei române – cu actorii acesteia.

Interesat în special de genul comic, nu uşor neapărat, dar cu priză la public, el a optat pentru comedia de valoare, cu muzică, adesea făcând spectacole cu mare succes de public, a montat comedii de Oscar Wilde – „Ce înseamnă să fii Onest?” sau „Floare de cactus”, celebra comedie a lui Barillet şi Grédy – netemându-se de concurenţa unui film foarte iubit cu Ingrid Bergman. A lucrat atent şi cu infinită  dragoste şi interes pentru universul copiilor, un spectacol plin de farmec şi voioşie: „Mary Poppins” de Silvia Kerim după Pamela Travers – având-o protagonistă pe foarte tânăra şi talentata actriţă Tania Filip. 

Actor

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955, clasa profesorului Ion Talianu, Artist al Poporului, asistent Mihai Raicu

A făcut parte din „grupul celor 12” absolvenţi de institut, care au constituit baza colectivului înfiinţat la Oradea. După un rol foarte bun – Grigore Hîncu în „Inima noastră” de Valeriu Luca, spectacol premiat la Decada dramaturgiei originale, locul III – şi câteva apariţii fără relevanţă, s-a transferat din motive familiale, la Teatrul din Arad, unde a jucat până la data decesului său prematur.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actriţă

Data şi locul naşterii: 24.06.1959, Bucureşti

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1982, clasa prof.Amza Pellea

Foarte frumoasă, înaltă, subţire, blondă cu ochi albaştri, Tania Filip era tânăra aşteptată de mult de teatru, destinată rolurilor cuvenite vedetei. Iată ce portret îi face în revista „Familia” regretatul Dumitru Chirilă: „Fata asta, de o frumuseţe aparte, păstrând pe chip ceva din lumina palidă a nordului şi în priviri seninul madonelor rublioviene, pare destinată unei cariere strălucite”. Când au cunoscut-o mai bine, conducerea şi regizorii, au constatat că au în faţă o tânără care iubea lectura, cărţile, citise mult, era foarte punctulă, serioasă, disciplinată, fără aere de vedetă (deşi va ajunge vedeta trupei în scurtă vreme), afişând o simplitate şi o dragoste sinceră şi profundă pentru scenă. Încă din studenţie i s-au încredinţat câteva roluri de imensă însemnătate pentru un om tânăr: Ofelia (din „Hamlet” de William Shakespeare), Nora (din piesa lui Henrik Ibsen), Domnişoara Iulia (din piesa omonimă a lui August Strindberg), Elena (din „Troilus şi Cresida” de William Shakespeare), Iphighenia (din piesa lui Mircea Eliade).

Actor

Data şi locul naşterii: 10.03.1961, Ulmeni

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1988, clasa prestigioase artiste Olga Tudorache. .

Repartizat la Oradea, Doru Fîrte a jucat, încă de la început, roluri importante, principale sau de mare întindere: Mihai Dabija (tânărul rebel „cu probleme” din spectacolul „Valsul de la miezul nopţii” de Viorel Cacoveanu) sau Teofil („Camera de alături” de Paul Everac), Cis („Secretul familiei Posket” de Arthur W.Pinero) – roluri perfect potrivite cu vârsta tânărului actor. Absolvent al unei clase de liceu de oboi, Doru Fîrte dovedeşte o sensibilitate certă, gândindu-şi adesea personajele în nota lor muzicală. Cel puţin trei roluri din cariera sa l-au recomandat pentru prioritatea de a le fi dat viaţă el, actorul–muzician: este rolul Don Baker din „Numai fluturii sunt liberi” de Leonard Gershe, El – în „Anonimul veneţian” de Giuseppe Berto şi Mozart însuşi în Amadeus de Peter Shaffer (în reluarea spectacolului), capodoperă semnată de Alexandru Darie.

Regizor artistic

Data şi locul naşterii: 06.09.1957, Bucureşti

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1989,  clasa profesorului Valeriu Moisescu

Premiat cu Marele Premiu şi Premiul de regie la Festivalul Săptămâna Teatrului Scurt Oradea, ediţia a VI-a 1984, pentru spectacolul „Apa” de Dumitru Solomon, după încă alte două spectacole: „A optsprezecea cămilă” de Samuil Alioşin şi „Examen de bacalaureat” de Dumitru Solomon, şi-a luat... zborul spre capitală, unde, împreună cu viitoarea sa soţie, cunoscută la Oradea, au mers din realizare în realizare, culegând premii naţionale şi aprecieri, pentru majoritatea spectacolelor pe care le-au semnat împreună.  (Prezentare de Eugen Ţugulea)

Actriţă

Data naşterii: 1 mai 1988

Studii: 2009 –2012  Artele spectacolului – Actorie, Facultatea de Teatru şi Televiziune – Cluj Napoca 2012 – prezent, Master Actorie – Regie, Facultatea de Teatru şi Televiziune – Cluj Napoca

Fișă artistică selectivă: Roluri şi spectacole în teatre:

  • Isidora din SICILIANUL, de Molière, Teatrul De Artă Deva
  • Doamna de Sotenville din GEORGE DANDIN de Molière, Teatrul De Artă Deva
  • Diana Popescu din CRASH TEST DUMMY, Teatrul Scena, Târgu-Mureş

Actor

Data şi locul naşterii: 21.09.1930, Ploieşti

Studii: Institutul de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti, 1955, clasa prof.Ion Talianu, Artist al Poporului, asistent Mihai Raicu

A debutat la Oradea, făcând parte din „grupul celor 12”, cu un rol... gras: Brânzovenescu din „O scrisoare pierdută” de I.L.Caragiale, mai apoi, în şase stagiuni, jucând nu mai puţin de patruzeci de roluri sau apariţii – justificate prin calităţile artistice ale actorului disponibil, în special în registrul comic, dar şi dramatic ori muzical. Pentru rolul Nică din „Inima noastră” de Valeriu Luca, primeşte Menţiune la Decada dramaturgiei originale, în 1956.

Actriţă

Fără studii de specialitate.

Apărută meteoric, a dispărut la fel, numai după un an, lăsând în urma sa amintirea unei apariţii plăcute în cele trei roluri pe care le-a jucat, şi impresia că ar fi putut ajunge o bună actriţă. (O fi ajuns?)

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP