Folosim cookie-uri | We use cookies
×
Teatrul Regina Maria

Română (ro-ro)

Data naşterii: 7 iulie 1974

Studii: Academia de Teatru şi Film – Facultatea "Hyperion" Bucureşti, 1997

Fișă artistică selectivă:

  • Crainicul în MEDEEA de Euripide (martie 2001)
  • Fedea în ÎNTR-UN PARC … PE O BANCĂ de Alexandr Ghelman (28 februarie 1998)
  • Fotograful în INIMĂ DE CÂINE de Mihail Bulgakov (24 octombrie 1997)
  • L’Eveille în BĂRBIERUL DIN SEVILLA de Beaumarchais (17 decembrie 1998)
  • Leandre în DOCTOR FĂRĂ VOIE de Molière (31 ianuarie 1998)
  • Locotenentul şi Harapul în RĂCEALA de Marin Sorescu (7 mai 1998)
  • Pascu în STEAUA FĂRĂ NUME de Mihail Sebastian (25 martie 1999)
  • Petea în DACĂ DRAGOSTE NU E… de Elena Preda şi Eugen Ţugulea după romanul lui Marin Preda Cel mai iubit dintre pământeni (premieră absolută – 17 martie 1978)
  • Spiridon în O NOAPTE FURTUNOASĂ de I.L.Caragiale (11 februarie 1999)
  • Tânărul în ADUNAREA FEMEILOR de Aristofan (8 octombrie 1998)
  • Chiril în IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI de Witold Gombrowicz (23 mai 2002)
  • Cléante în BOLNAVUL ÎNCHIPUIT – Scenariu de Mona Chirilă după Molière şi Mihail Bulgakov (2 aprilie 2005)
  • Domnul Ratinois în PRAF ÎN OCHI de Eugène Labiche (13 decembrie 2003)
  • Fiul cel mare, Gerilă ALB – Dramatizare după basmul lui Ion Creangă de Gheorghe Calamanciuc (20 septembrie 2001)
  • Fundulea în Visul unei nopţi de vară de William Shakespeare (1 martie 2003)
  • Interpret în LA STEAUA CARE-A RĂSĂRIT – spectacol omagial Mihai Eminescu (26 mai 2004)
  • Peter Karpati în NOAPTEA ARABĂ de Roland Schimmelpfennig (8 iunie 2004)
  • Pierrot în DOM JUAN de Molière (stag.2001/2002)
  • Poliţist în D’ALE CARNAVALULUI de I.L.Caragiale (7 septembrie 2002)
  • Poştaşul, Soldatul al doilea, Călugărul al doilea, Un om de la bâlci, Al doilea mire în FANTASTICA ŞI TRISTA POVESTE A CANDIDEI ERÉNDIRA ŞI A NESĂBUITEI SALE BUNICI, dramatizare după nuvela lui Gabriel García Márquez de Ion Sapdaru (12 septembrie 2000)
  • Pozzo în AŞTEPTÂNDU-L PE GODOT de Samuel Beckett (spectacol realizat în colaborare cu Universitatea de Artă Teatrală Târgu-Mureş) – 14 ianuarie 2005
  • Rol în cor în ELECTRA după Sofocle şi Euripide (14 februarie 2004)
  • Rol în Corul evreiesc în SHOAH. VERSIUNEA PRIMO LEVI (4 decembrie 2004) – scenariul se Mihai Măniuţiu după interviuri cu Primo Levi
  • Şambelanu în IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI de Witold Gombrowicz (23 mai 2002)
  • Clovn negru în CEL CARE PRIMEŞTE PALME, de Leonid Andreev
  • Şeful administrativ în DUPĂ PLOAIE de Sergi Belbel, regia Claudiu Goga
  • El în ÎNTR-UN PARC… PE O BANCĂ de Alexandr Ghelman, regia Ioan Mâinea
  • Bărbatul în TERORISM de Vladimir şi Oleg Presniakov, regia Claudiu Goga
  • Clovn în IUBIRE DE CLOVN, spectacol de stradă, scenariul şi regia artistică: Daniel Vulcu
  • Al doilea ţăran în CHIRITZA €UROPARLAMENTARĂ după Vasile Alecsandri, regia Ion Sapdaru
  • Directorul hotelului în ŞI MINIŞTRII CALCĂ STRÂMB, de Ray Cooney
  • Pascu în STEAUA FĂRĂ NUME, de Mihail Sebastian
  • Naşul, Primul hoţ, Persoana importantă în MANTAUA, de N.V. Gogol, regia artistică Bogdan Hușanu
  • Instalatorul în DESCULȚ ÎN PARC, adaptare după un scenariu de Neil Simon
  • Macduff în MACBETH de William Shakespeare, regia artistică Andro Enukidze
  • Ilia Afanasievici Şamraev în PESCĂRUȘUL, de A.P. Cehov, regia artistică Linas Marijus Zaikauskas
  • Alfonse în CERERE ÎN CĂSĂTORIE FĂRĂ CEHOV de Cornel Udrea
  • Agripa în TOATE DRUMURILE DUC LA ROMA, adaptare de David Albu după RĂPIREA FRUMOASELOR SABINE de Leonid Andreev, regia artistică Daniel Vulcu
  • Călăul în UCIDEREA LUI GONZAGO de Nedialko Yordanov, regia artistică Petru Vutcărău
  • Leul în VRĂJITORUL DIN OZ, adaptare după L. Frank Baum, regia artistică Dan Mirea
  • Moş Crăciun şi coordonarea spectacolului VINE MOȘ CRĂCIUN, dramatizarea Mirela Lupu
  • Gervasio în LA GRANDE MAGIA de Eduardo de Filippo, regia artistică Alexandru Colpacci
  • Luigi del Soro în ÎNDRĂGOSTIȚII DIN ANCONA de Vajda Katalin, regia artistică Andrei Mihalache
  • Ghiță Pristanda în O SCRISOARE PIERDUTĂ de I.L. Caragiale, regia artistică Cristian Ioan
  • Tribunul/Egipteanul în PERPETUA ȘI FELICITAS, spectacol de teatru-film bazat pe texte paleo-creștine, regia artistică Tudor Chirilă
  • Martini în ZBOR DEASUPRA UNUI CUIB DE CUCI adaptare de Dale Wasserman după Ken Kesey, regia artistică Marius Oltean
  • Harry Dalton în EQUUS, de Peter Shaffer, regia artistică Szabó K. István
  • Popescu în ŢIGANIADA, dramatizare de Radu Macrinici după Ion Budai-Deleanu, regia artistică Sorin Militaru
  • Sir Toby Belch în A DOUĂSPREZECEA NOAPTE de William Shakespeare, regia artistică Alexandru Mâzgăreanu
  • Popa în LA "IUNION", BIRJAR!, după schiţe de I.L. Caragiale, regia artistică Daniel Vulcu
  • Deținut în CEI CE NU UITĂ... un scenariu de Gavriil Pinte, regia artistică Gavriil Pinte
  • Actorul în ÎN INIMA NOPȚII - EPISODUL HAMLET, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte
  • Kocikariov în CĂSĂTORIA de N.V. Gogol, regia artistică Alexandru Mâzgăreanu
  • Viktor Puhov în AUDIȚIA, de Alexandr Galin, regia artistică Mircea Cornișteanu
  • Kent în ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL LEAR, un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie, regia artistică Gavriil Pinte
  • Marcel Iancu, Bătrân în CABARETUL DADA, de Matei Vișniec, regia artistică Anca Bradu
  • Clientul obosit în CAFENEAUA PIRANDELLO, scenariu dramatic de Anca Măniuțiu – după texte de Luigi Pirandello, regia artistică Mihai Măniuțiu
  • Brighella în REGELE CERB, după Carlo Gozzi, regia artistică Alexandru Colpacci
  • Abel Znorko în VARIAȚIUNI ENIGMATICE, de Eric-Emmanuel Schmitt, regia Elvira Rîmbu
  • Portarul în ÎN INIMA NOPȚII - EPISODUL MACBETH, scenariu după William Shakespeare de Gavriil Pinte, cu inserții din George Banu și Monique Borie, regia: Gavriil Pinte

Trupa „Iosif Vulcan” este trupa de dramă a Teatrului „Regina Maria”. Activitatea sa o continuă pe cea a secției române de la fostul Teatru de Stat, cu un repertoriu extrem de divers, care include drame și comedii clasice, piese contemporane și musicaluri.

Printre regizorii care au montat în ultimii ani la Trupa „Iosif Vulcan” se numără personalități teatrale ca Mihai Măniuțiu Victor Ioan Frunză, Petru Vutcărău, Radu Afrim, Gavriil Pinte, Theodor Cristian Popescu, dar și creatori din noile generații: Ovidiu Caița, Horia Suru, Eugen Gyemant, Bobi Pricop etc.

Producții ale Trupei „Iosif Vulcan” s-au jucat în majoritatea festivalurilor teatrale din România (Festivalul Național de Teatru, Festivalul „Atelier” Baia Mare, Festivalul de Teatru Nou Arad, Festivalul de Comedie Galați, Festivalul „Miturile cetății” Constanța etc.) și în Coreea de Sud, Austria, Ucraina, Republica Moldova, Croația, Italia, Turcia, Ungaria.

Performanța artistică a trupei a fost recompensată cu numeroase premii teatrale, cu un Premiu UNITER pentru actorul Eugen Țugulea și șase nominalizări pentru regie, actorie și scenografie (regizorul Victor Ioan Frunză, actorii Richard Balint, Ioana Dragoș Gajdo și scenografa Vioara Bara).

 

 

Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrului (https://teatrulreginamaria.ro/ro/bilete), online de pe Eventim.ro (https://www.eventim.ro/ro/artist/teatrul-regina-maria-2128/profile.html) sau începând cu o oră înainte de spectacol (în limita locurilor disponibile). 

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!

Vă așteptăm cu drag!

#trăieștemagiascenei

 

Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul Eventim.ro sau de la Agenția Teatrului.

Programul Agenției de Bilete este următorul:

Luni: închis
Marți: închis
Miercuri - vineri: 14:00 - 19:00
Sâmbătă și duminică: 16:00 - 19:00

Pentru mai multe informații legate de bilete și rezervări, vă rugăm să sunați la numărul de telefon 0359 452 324 în intervalul orar menționat sau să scrieți un e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Biletele achiziționate pentru spectacolele anulate, care se regăsesc în programul lunii mai, sunt valabile la reprezentațiile de luna aceasta, cu condiția ca locul să fie confirmat în prealabil.

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!

Pentru asigurarea desfășurării activității teatrului în condiții de siguranță sanitară, vă rugăm să respectați măsurile impuse pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus.

Teatrul Regina Maria este o instituție publică de cultură subvenționată de Consiliul Județean Bihor.

 

de Laurențiu Budău

Text câștigător la Concursul de Creație Dramatică - ediția 2020

„Să presupunem, ipotetic, că aţi câştigat la loterie o sumă imensă şi, după toate scăzămintele, aţi rămâne fix cu un milion de euro curat, de care nu se mai poate atinge altcineva nimeni în afară de voi... Ce aţi face cu el?” Într-un bar falimentar dintr-o gară oarecare, trei personaje răspund pe rând la această întrebare. Case, vacanțe, haine, acte de caritate, afaceri, familie... ipotetic toți ne gândim la ce am putea face cu atâția bani, dar suntem oare dispuși să ne asumăm real responsabilitatea de-ai avea? De cele mai multe ori marile noastre dorințe sunt perfecte doar atât timp cât rămân la nivel de ipoteză, deoarece realizarea lor implică mult prea mult disconfort.

Într-o îmbinare subtilă de comic cu absurd, textul ridică o provocare la care cu siguranță ne-am gândit ipotetic toți oamenii de pe planeta aceasta măcar o dată. Răspunsurile pe care le vom găsi, în mod surprinzător, sunt la fel de familiare, deoarece, de cele mai multe ori, obișnuința e mai puternică decât dorința. 

Regie colectivă
Scenografia: Oana Cernea

Data premierei: 25 martie 2021 - online

spectacol-recital din lirica lui Octavian Goga susținut de actorul Eugen Țugulea

„Acest spectacol este o datorie a mea față de poezia transilvăneană. Deși sunt de zeci de ani aici și m-am înrădăcinat în acest loc, am recitat poezii scrise de autori din toate provinciile istorice ale României, dar niciodată, în public cel puțin, poezii scrise de vreun poet transilvănean. 

Am extras din opera lui Octavian Goga ceea ce am înțeles și mi-a plăcut din punct de vedere estetic, dar în primul rând emoțional, pentru că într-un recital de douăzeci de poezii nu poate fi cuprinsă totalitatea valorilor și ideilor unui poet important. Astfel, am ales această perspectivă subiectivă, care reprezintă și autorul, dar mă reprezintă și pe mine în felul în care privesc autorul. Nu m-am rezumat la poeziile emblematice ale sale, ce, într-adevăr, îi dau un plus de valoare, pentru că ele sunt doar o parte din dimensiunea conștiinței sale. Sunt de părere că cineva care dorește să exprime un poet nu poate să aleagă numai ceea ce este reprezentativ pentru acesta, pentru că ar însemna că îl interesează numai elementul de vârf, ori nu numai acest aspect reprezintă o personalitate, indiferent care ar fi ea. Ce am eu bun sau mai puțin bun, un cusur al meu, ori o calitatea a mea nu mă reprezintă în totalitate, ci un summum de calități și defecte. La fel privesc și opera unui poet când aleg poeziile pentru recital. Încerc să creez o structură internă, ca un fel de poveste a autorului respectiv, cu început și cu sfârșit”.

 

 Data premierei: 7 mai 2021, ora 19:00, Sala Arcadia (programat inițial în 21 martie - anulat din cauza Scenariului Roșu)

text și regie: Mimi Brănescu

După moartea soțului ei, Marina pornește hotărâtă să se răzbune pentru fiecare nedreptate pe care a suferit-o din partea celor apropiați de-a lungul timpului. Nimic nu e iertat și uitat, totul e consemnat. Dovada că ceea ce spune este cât se poate de adevărat stă într-un jurnal în care a notat cu lux de amănunte fiecare nedrepate îndurată. Dezlănțuie furtuna și spune tot, fără rezerve, fără ascunzișuri: frust și la obiect. Când planul pare a fi întrerupt de un eveniment neprevăzut, fiica ei preia frâiele.

Situațiile create și dialogurile sunt de un umor nebun, personajele se eliberează de formalități și fățărnicii, dar scot la iveală grave imperfecțiuni de caracter și ridică întrebări serioase cu privire la relațiile de familie.

„Genul acuzativ”, o tragicomedie încântătoare, în care amestecul de comic și dramatic recreează un episod desprins parcă din viața de zi cu zi a unei familii obișnuite. O situație care pe cât pare de reală, pe atât este de dramatică.

de Ion Bogdan Martin

Trei necunoscuți se întâlnesc într-un loc anume și așteaptă... așteaptă să înceapă ceva. Între ei se înfiripă un dialog intens, captivant. Tensiunea crește, subiectele curg, șerpuiesc, se înalță, coboară și... suspensie, niciunul nu are o concluzie, un final. Tot ceea ce contează pare a fi... începutul.

Se creează astfel un tăvălug de începuturi, într-un ritm abracadabrant, pe teme diverse, care tratează propriile noastre existențe și exigențe, purtat de un trio de semidocți, care se înscriu într-un concurs de cine știe mai bine despre cum se încep lucrurile, fără să fie nevoie să aibă vreun sfârșit. Totul se recompune într-un tablou absurd, cu note comice, în care se ascund trimiteri la realitatea noastră diurnă.

 

ImProductivii este prima trupă de improvizație a Teatrului Regina Maria. Proiectul a fost inițiat de actorul Alin Stanciu, iar în cadrul acestuia sunt implicați atât actori de la Trupa Iosif Vulcan, cât și de la Trupa Arcadia, care vă vor oferi un show de neuitat și irepetabil de improvizație alternativă. Vestea și mai bună este că voi, spectatorii, faceți parte din spectacol. Pe baza propunerilor de spații, situații, limbi străine, stări, nume de povești etc, ImProductivii vor face ca totul să fie posibil.

Se anunță seri pline de râsete și voie bună!

Textul face parte dintr-o serie de spectacole lectură, acțiune de solidaritate a teatrelor din România cu artiștii din Belarus.

15 teatre din România și un teatru din Republica Moldova se reunesc într-o acțiune de solidariatate fără precedent, alăturându-se programului mondial de lecturi Belarus(sia) Worldwide Reading Project, ce are la bază piesa INSULTAȚI BELARUS(IA) de Andrei Kureicik.

Zilnic, în perioada 7 22 februarie 2021, la inițiativa Ralucăi Rădulescu, traducătoarea în limba română a piesei, într-unul dintre teatrele partenere va avea loc un spectacol-lectură difuzat online sau jucat live, cu public în sală, în semn de solidaritate cu mișcarea teatrală și cu cetăţenii din Belarus, care protestează de șase luni fără încetare, pentru libertate și dreptul de a organiza alegeri corecte și libere.

de Ovidiu Adrian Cioclov

Text câștigător la Concursul de Creație Dramatică - ediția 2020

„Zâmbetul lui Kouros” are ca principale ingrediente nostalgia și umanitatea. În felul în care evoluăm, poate că nu peste mult timp se va obține o hartă genetică completă a fiecăruia dintre noi și, așadar, un posibil dublu al nostru. Întrebarea care se ridică este dacă această dublură va putea prelua și ceea ce ține de intimitate – amintirile, nostalgia, limbajul non-verbal în relație cu iubitul/iubita sau cu copiii etc. Într-o vizită în Grecia am văzut pentru prima dată într-un muzeu statuile Kouros, acestea sunt niște statui antice gigantice, de tineri goi, cu puține expresii ale feței, dar care prin misterul utilității lor par a incapsula povestea unei întregi lumi dispărute. Dar, în cele din urmă, poate că textul vorbește și despre egoism, despre dorința fiecăruia dintre noi de a fi irepetabil. Și asta-i perfect uman, nu-i așa? 

Ovidiu Adrian Cioclov

de Dona Alba

Text câștigător la Concursul de Creație Dramatică - ediția 2020

Copiii sunt direct afectați de acțiunile iresponsabile și impasibile ale adulților. Uneori, vocile lor nici măcar nu sunt auzite. Iar atunci traumele se agravează, abuzurile se intensifică și faptele care le succedă pot fi... fatale.

Dona Alba prezintă trista poveste a unei fetițe din zilele noastre, o poveste care, din păcate, nu este singulară, ci se repetă de prea multe ori fără a fi văzută sau ascultată cu adevărat de cineva. Un subiect tabu pentru societatea românească, asupra căruia trebuie să reflectăm, apoi să luăm atitudine.

de Edith Negulici

Text câștigător la Concursul de Creație Dramatică - ediția 2020

Bohemian Virus Rhapsody: un fel de-a fi sau a nu fi în condiții de criză

Bohemian Virus Rhapsody prezintă modul în care noi reacționăm la ceea ce trăim. E tentant să ne dorim o stare de bine, când ne este greu. Dar psihologia ne spune că sănătos ar fi să simțim tot ce ne este dat să trăim. Nu ne putem anestezia selectiv emoțiile dificile și gândurile negative, fără să ne blocăm și sentimentele sau ideile pozitive. Sănătatea psihică nu înseamnă să nu simți ce-i greu; din contră, înseamnă să fii vulnerabil și să alegi să-ți exprimi curajul – fiind bun, uman și plin de compasiune. Monologul comico-tragic al protagonistei „Quarantine Queen” sugerează singurătatea și, implicit, vulnerabilitatea condiției umane pe timp de criză colectivă, în contextul pandemiei Covid-19. Trăim o existență provizorie cu o durată nedeterminată: nimic din viața noastră sau aproape nimic nu mai este cum a fost. Pandemia ne schimbă obiceiurile și ne forțează să ne adaptăm. De cele mai multe ori, psihicul este cel mai afectat atunci când este supus unor schimbări bruște și facem față cu greu la presiunea nou apărută. Cum compensăm lipsa celor dragi? Cum alungăm stările de anxietate și gândurile negative? Cum ne gestionăm gândurile și emoțiile? Mintea are nevoie să înțeleagă ce se întâmplă și este în căutarea strategiilor de supraviețuire. Piesa Bohemian Virus Rhapsody este o metodă de supraviețuire, pe această ,,canoe de hârtie”, fascinantul univers uman, și, prin extensie, teatrul. Ea oferă o ieșire din zona de confort.

de Thanasis Papathanasiou si Mihalis Reppas

Doi frați revin în casa părintească pentru a-i fi tatălui lor alături pe patul de suferință. Sub presiunea probabilității morții acestuia, ies la suprafață adevăruri și interese care până atunci nu au fost rostite. De aici pornește un tăvălug de situații care scapă de sub control. Relația dintre frați devine și mai tensionată decât era, soțiile acestora își demască fățiș antipatiile, vecina este mult prea implicată în problemele familiei, iar surpriza cea mai mare și declanșatoare devine... infirmiera bulgară pe care au angajat-o să aibă grijă de tatăl lor. Un singur lucru e sigur. Toți urmăresc același țel: moștenirea care să le asigure o viață mai bună, pentru care sunt capabili să ajungă până la... crimă. O comedie neagră contemporană năucitoare, în care umorul capătă nuanțe întunecate, fără a-și pierde nicio secundă din haz.

de Edward Albee, traducerea: Diana Păcurar

Cât de mult îți poți asuma propriile greșeli? Cum reușești să faci pace cu tine însăți, în diferitele etape ale vieții tale? Șansa de a da timpul înapoi te-ar face să mai schimbi ceva? Dacă ți s-ar oferi șansa de a porni din nou în călătoria vieții tale, cum ai reacționa în fața provocărilor?

Descoperă întâlnirea dintre trei femei, trei perspective și un singur destin implacabil – spectacolul Trei femei înalte surprinde povestea unei vieți, din puncte de vedere diferite, care se intersectează în momente-cheie, pline de emoție și subiectivism.

×

TOP