Folosim cookie-uri | We use cookies
×
Teatrul Regina Maria

Română (ro-ro)

Trupa „Iosif Vulcan” este trupa de dramă a Teatrului „Regina Maria”. Activitatea sa o continuă pe cea a secției române de la fostul Teatru de Stat, cu un repertoriu extrem de divers, care include drame și comedii clasice, piese contemporane și musicaluri.

Printre regizorii care au montat în ultimii ani la Trupa „Iosif Vulcan” se numără personalități teatrale ca Mihai Măniuțiu Victor Ioan Frunză, Petru Vutcărău, Radu Afrim, Gavriil Pinte, Theodor Cristian Popescu, dar și creatori din noile generații: Ovidiu Caița, Horia Suru, Eugen Gyemant, Bobi Pricop etc.

Producții ale Trupei „Iosif Vulcan” s-au jucat în majoritatea festivalurilor teatrale din România (Festivalul Național de Teatru, Festivalul „Atelier” Baia Mare, Festivalul de Teatru Nou Arad, Festivalul de Comedie Galați, Festivalul „Miturile cetății” Constanța etc.) și în Coreea de Sud, Austria, Ucraina, Republica Moldova, Croația, Italia, Turcia, Ungaria.

Performanța artistică a trupei a fost recompensată cu numeroase premii teatrale, cu un Premiu UNITER pentru actorul Eugen Țugulea și șase nominalizări pentru regie, actorie și scenografie (regizorul Victor Ioan Frunză, actorii Richard Balint, Ioana Dragoș Gajdo și scenografa Vioara Bara).

 

 

Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrului (https://teatrulreginamaria.ro/ro/bilete), online de pe Eventim.ro (https://www.eventim.ro/ro/artist/teatrul-regina-maria-2128/profile.html) sau începând cu o oră înainte de spectacol (în limita locurilor disponibile). 

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!

Vă așteptăm cu drag!

#trăieștemagiascenei

 

 

Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrului (https://teatrulreginamaria.ro/ro/bilete | MARȚI-VINERI:15:00-19:00), online de pe Eventim.ro (https://www.eventim.ro/ro/artist/teatrul-regina-maria-2128/profile.html) sau începând cu o oră înainte de spectacolE (în limita locurilor disponibile). 

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!
Teatrul Regina Maria este o instituție publică de cultură subvenționată de Consiliul Județean Bihor.

Vă așteptăm cu drag!

#trăieștemagiascenei

 

 

Biletele pot fi achiziționate de la Agenția Teatrului (https://teatrulreginamaria.ro/ro/bilete | MARȚI-VINERI:10:00-14:00), online de pe Eventim.ro (https://www.eventim.ro/ro/artist/teatrul-regina-maria-2128/profile.html) sau începând cu o oră înainte de spectacole (în limita locurilor disponibile). 

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!
Teatrul Regina Maria este o instituție publică de cultură subvenționată de Consiliul Județean Bihor.

Vă așteptăm cu drag!

#trăieștemagiascenei

 

Biletele pot fi achiziționate de pe site-ul Eventim.ro sau de la Agenția Teatrului.

Programul Agenției de Bilete este următorul:

Luni: închis
Marți: închis
Miercuri - vineri: 14:00 - 19:00
Sâmbătă și duminică: 16:00 - 19:00

Pentru mai multe informații legate de bilete și rezervări, vă rugăm să sunați la numărul de telefon 0359 452 324 în intervalul orar menționat sau să scrieți un e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Biletele achiziționate pentru spectacolele anulate, care se regăsesc în programul lunii mai, sunt valabile la reprezentațiile de luna aceasta, cu condiția ca locul să fie confirmat în prealabil.

Teatrul Regina Maria își rezervă dreptul de a face modificări în program!

Pentru asigurarea desfășurării activității teatrului în condiții de siguranță sanitară, vă rugăm să respectați măsurile impuse pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus.

Teatrul Regina Maria este o instituție publică de cultură subvenționată de Consiliul Județean Bihor.

 

de Molière

„Monștrii nu există decât dacă noi îi creăm! E nevoie de oameni care să creadă în ei.

text și regie: Mimi Brănescu

După moartea soțului ei, Marina pornește hotărâtă să se răzbune pentru fiecare nedreptate pe care a suferit-o din partea celor apropiați de-a lungul timpului. Nimic nu e iertat și uitat, totul e consemnat. Dovada că ceea ce spune este cât se poate de adevărat stă într-un jurnal în care a notat cu lux de amănunte fiecare nedrepate îndurată. Dezlănțuie furtuna și spune tot, fără rezerve, fără ascunzișuri: frust și la obiect. Când planul pare a fi întrerupt de un eveniment neprevăzut, fiica ei preia frâiele.

Situațiile create și dialogurile sunt de un umor nebun, personajele se eliberează de formalități și fățărnicii, dar scot la iveală grave imperfecțiuni de caracter și ridică întrebări serioase cu privire la relațiile de familie.

„Genul acuzativ”, o tragicomedie încântătoare, în care amestecul de comic și dramatic recreează un episod desprins parcă din viața de zi cu zi a unei familii obișnuite. O situație care pe cât pare de reală, pe atât este de dramatică.

ImProductivii este prima trupă de improvizație a Teatrului Regina Maria. Proiectul a fost inițiat de actorul Alin Stanciu, iar în cadrul acestuia sunt implicați atât actori de la Trupa Iosif Vulcan, cât și de la Trupa Arcadia, care vă vor oferi un show de neuitat și irepetabil de improvizație alternativă. Vestea și mai bună este că voi, spectatorii, faceți parte din spectacol. Pe baza propunerilor de spații, situații, limbi străine, stări, nume de povești etc, ImProductivii vor face ca totul să fie posibil.

Se anunță seri pline de râsete și voie bună!

de Thanasis Papathanasiou și Mihalis Reppas

Doi frați revin în casa părintească pentru a-i fi tatălui lor alături pe patul de suferință. Sub presiunea probabilității morții acestuia, ies la suprafață adevăruri și interese care până atunci nu au fost rostite. De aici pornește un tăvălug de situații care scapă de sub control. Relația dintre frați devine și mai tensionată decât era, soțiile acestora își demască fățiș antipatiile, vecina este mult prea implicată în problemele familiei, iar surpriza cea mai mare și declanșatoare devine... infirmiera bulgară pe care au angajat-o să aibă grijă de tatăl lor. Un singur lucru e sigur. Toți urmăresc același țel: moștenirea care să le asigure o viață mai bună, pentru care sunt capabili să ajungă până la... crimă. O comedie neagră contemporană năucitoare, în care umorul capătă nuanțe întunecate, fără a-și pierde nicio secundă din haz.

de Edward Albee, traducerea: Diana Păcurar

Cât de mult îți poți asuma propriile greșeli? Cum reușești să faci pace cu tine însăți, în diferitele etape ale vieții tale? Șansa de a da timpul înapoi te-ar face să mai schimbi ceva? Dacă ți s-ar oferi șansa de a porni din nou în călătoria vieții tale, cum ai reacționa în fața provocărilor?

Descoperă întâlnirea dintre trei femei, trei perspective și un singur destin implacabil – spectacolul Trei femei înalte surprinde povestea unei vieți, din puncte de vedere diferite, care se intersectează în momente-cheie, pline de emoție și subiectivism.

 de Alan Ayckbourn, traducerea: Bianca Oană

Două surori pe care distanța, dar mai ales amintirea unei copilării nefericite, le-a ținut departe una de cealaltă, se reîntâlnesc după moartea recentă a tatălui lor. Rememorând evenimente ce le leagă de casa părintească, acestea încep să-și dezvăluie sentimente care răscolesc trecutul sumbru al unei vieți trăite alături de un tată dominator și indisponibil emoțional.

Am putea crede că această întâlnire este una terapeutică, prin care traumele emoționale ale celor două femei vor fi alinate, însă apariția fostei infirmiere a tatălui lor, care strecoară cu viclenie îndoiala în mintea surorii mai mari, provoacă o răsturnare de situație încărcată de tensiune și suspans.

de N. V. Gogol

Piesa „Revizorul” este o satiră, o comedie de moravuri și a erorilor, care face parte din categoria textelor a căror contemporaneitate nu se degradează în timp; fiind o caricatură literară a defectelor umane, actualitatea acesteia va înceta odată cu dispariția omului... În spectacolul „Revizorul” îi avem ca protagoniști pe funcționarii corupți dintr-un orășel rus de provincie, în frunte cu primarul, care primesc o veste tulburătoare: un revizor va sosi incognito în orașul lor pentru a efectua câteva investigații. Activitățile de clică riscă să fie descoperite, astfel, fiecare dintre cei implicați își asumă propriile fapte corupte și încearcă să le dreagă după posibilități. În plin proces de organizare a mușamalizării, aceștia primesc vestea că la han a ajuns un individ suspect, care prezintă semnalmentele comportamentale ale unui inspector...

de Lucas Hnath

Astăzi este o zi importantă pentru congregația Pastorului Paul. Biserica pe care o conduce are „sute de locuri, săli de clasă pentru școala duminicală și o cristelniță de mărimea unei piscine”, iar el se află acum în fața enoriașilor pentru a le spune că, astăzi, toate costurile acestor construcții sunt achitate. Paul are însă și alte vești, care nu se încadrează în tiparul cu care este obișnuită comunitatea de credincioși.

Un spectacol despre frica de a pune la îndoială axiome, care, cu toate că sunt atestate prin însăși vechimea lor, analizate cu atenție își pierd vraja. Povestea spusă de Lucas Hnath poate fi asociată cu Mitul peșterii al lui Platon, fără a proiecta însă judecăți de valoare asupra adevărurilor de credință. Pastorul Paul încearcă să ofere o altă interpretare uneia dintre ideile cu care suntem atât de obișnuiți să îi atribuim o anumită imagine încât nu ne-ar trece prin minte să încercăm reinterpretarea ei. Acesta este însă doar un exemplu, căci convingerile limitative sunt prezente sub diferite forme și în toate planurile care ne formează existența.

Performance-ul pastorului Paul nu oferă certitudini, ci ridică întrebări, argumentate suficient de raționale încât să nu poată fi ignorate de către cei prezenți. Cu toate acestea, scopul autorului și al personajului prin care-și transpune ideile nu este să planteze convingeri diferite în patternul mental al enoriașilor/ spectatorilor, ci să-i instige la un exercițiu de gândire, să lanseze o invitație la dialog, să provoace o zdruncinare necesară celor convinși că sunt înfierbântați de idealuri înalte, dar care sunt totuși „căldicei” - cei care iau totul de-a gata, de multe ori fără să realizeze nivelul de superficialitate cu care se raportează la credința pe care o apără cu atâta ardoare.  

muzica de RICHARD RODGERS, versurile de OSCAR HAMMERSTEIN II, libret de HOWARD LINDSAY şi RUSSEL CROUSE, după romanul „The Trapp family singers” de Maria Augusta Trapp, regia Mihaela Bogdan

Prezentat prin aranjament cu Concord Theatricals Ltd. în numele R&H Theatricals

În Austria anilor ‘30, Maria Rainer, o adolescentă cu suflet rebel, se retrage la poalele munţilor, la mânăstirea Nonnberg, cu gândul să îmbrăţişeze viaţa monahală. Maica Stareţă însă, îşi dă seama în scurt timp că fata nu are vocaţie pentru drumul ales, şi o îndeamnă să mai dea o şansă vieţii lumeşti, promiţându-i că o va primi cu braţele deschise dacă încercarea eşuează. La recomandarea stareţei, Maria ajunge guvernantă în casa căpitanului Marinei Imperiului Austro-Ungar, Georg von Trapp. Ofiţer în retragere, rămas văduv, Georg îşi creşte singur cei şapte copii care, în ciuda educaţiei milităreşti primite de la tatăl lor, reuşesc să pună toate guvernantele pe fugă. În casa căpitanului, Maria va aduce bucuria şi … muzica, reuşind să cucerească inimile celor mici. După o vreme, Maria îşi dă seama că s-a îndrăgostit de Georg, deşi acesta este logodit cu tânăra şi frumoasa baroneasă Elsa Schraeder. Speriată de propriile-i sentimente, fata se va întoarce la mânăstire. Însă războiul îi va schimba iremediabil destinul, aducând-o din nou faţă în faţă cu bărbatul visat şi cu o nouă provocare: fuga din calea regimului nazist.

de Tudor Mușatescu, regia Claudiu Goga

„Politica e ca moda! Evoluează, se schimbă, se preface. Fidelitatea în politică nu e decât o nesfârșită serie de adultere!”, spune personajul principal din …Escu pentru a-și justifica naveta politică. Tudor Mușatescu și-a scris piesa în 1933, la un an după Titanic Vals, dar eroii ei par oameni din zilele noastre.

Copiii lui Spirache Necșulescu, măruntul funcționar din Titanic Vals, câștigător în alegeri pentru că spune: „Nu mă alegeți!”, nu seamănă deloc cu tatăl lor. Miza, fiica cea mare, e „nevastă de general”, cealaltă fată, Gena, e nevastă „de președinte de tribunal”. Iar Decebal e… politician. Demagog, unsuros, fără scrupule, ar face orice ca să ajungă deputat. A și făcut destule, după cum îi spune senin socrului său:

«LANGADA (decis să se răfuiască „o dată pentru totdeauna”): Nu m-ai făcut tu liberal cînd eram conservator?
DECEBAL: Pentru că interesele statului cereau ca familia mea să fie, în acel moment, liberală.
LANGADA: Dar ţărănist de ce m-ai făcut cînd eram averescan?
DECEBAL: Pentru că, din toată ţara asta, nu era să fim numai noi în opoziţie, cînd toată lumea era la putere.
LANGADA: Da… dar vezi că tu ai schimbat partidele şi eu m-am făcut de rîs. Aia!… Nu mai pot să scot o vorbă. Nici la cafenea, nici la club… nicăieri. O viaţă întreagă cît am fost conservator, toată lumea nu mi-a zis decît „coane Iorgule”. Acuma – de cînd ai intrat dumneata în familie şi m-ai zăpăcit cu noile curente politice, – cînd îmi zice lumea „şobolan”, cînd „fripturist”, cînd „tehnician” (…)»

×

TOP