Folosim cookie-uri | We use cookies
×
Teatrul Regina Maria

Română (ro-ro)

Povestea Cenușăresei, blânda și frumoasa fată care cucerește inima prințului, e prezentată micilor spectatori de către un grup de actori întorși chiar de la palat, unde nunta împărătească încă nu s-a încheiat...

Spectacolul „Gulliver”, produs ca urmare a experienței echipei formate din regizorul de teatru Radu Dinulescu și artistul belgian Armand Richelet-Kleinberg, grafician, muzician și producător de film, propune o îmbinare a universului animației păpușilor cu imaginile 3D stereoscopice. Este un spectacol vizual, non-verbal, fiind, până în prezent,  cel mai elaborat dintre toate producțiile realizate de echipa Radu Dinulescu - Armand Richelet Kleinberg.

Gulliver, un copil din zilele noastre, de vreo 8 - 9 ani, este atât de pasionat de jocurile video, încât ajunge să fie absorbit literalmente în lumea virtuală. Astfel, aterizează într-o altă dimensiune, unde personajele din jurul său sunt minuscule, iar el devine un uriaș virtual.

Inițial interacțiunea cu micuții locuitori din Lilliput nu este una plină de amabilitate, însă Gulliver reușește să se împrietenească cu ei și îi salvează de la două mari pericole: atacul unei armate inamice și un incendiu devastator. În semn de prietenie, prințesa liliputană îi dedică un număr de acrobație pe sârmă - simbol al nobleții liliputanilor.

OMULEŢ este un băieţel năzdrăvan şi curios, care în urma unei căzături pe cinste, reuşeşte să-şi rătăcească părticele din corp. Picioruşele, mânuţele, ochişorii, urechiuşele, gura, chiar şi mereu înfometata burtică se ascund ștrengărește prin pădure şi încep a se ţine de şotii, numai să nu asculte porunca spiriduşului de a se reîntregi. Picioruşele se plimbă voiniceşte, guriţa nu mai tace, ochişorii aleargă după fluturaşi, năsucul adulmecă miresmele pădurii, urechiuşele ascultă curioase, fiecare face ceea ce ştie dintotdeauna să facă, însă umblând însingurate de ici–colo. Totuşi, pentru ca un OMULEŢ să fie întreg e nevoie de fiecare părticică din corpul său, de aceea, după ce aleargă nestingherite prin pădure, se întorc pentru a-i reda băiețelului toate simțurile de care un om are nevoie.

Această joacă pe care spectacolul o propune are un dublu scop formativ, deoarece nu numai că deschide porţile universului teatral unui public atât de tânăr, ci îl şi învaţă, prin intermediul artei, care sunt părţile corpului uman, ce denumire are fiecare şi ce simț o caracterizează. Copiii vor avea parte, astfel, de o călătorie senzorială educativă, iar părinţii posibilitatea de a-i asista în procesul de familiarizare cu elementele spațiului de teatru (public, lumini, sunete, spațiu închis) într-o atmosferă delicată, blândă şi răbdătoare.

"Copilul tău este deja alt individ, un corp diferit ție, o personalitate deja în dezvoltare. Conștientizarea corpului este primul pas către conștientizarea sinelui. Corpul uman este reflexia sinelui. E foarte important ca micuţul de lângă tine să îşi constientizeze corect şi la timp propriul corp. Odată ce el va înţelege că deţine şi controlează o pereche de mânuţe, două picioruşe, un nas, o guriţă şi doi ochişori va dori sa le folosească. Va explora posibilitaţile oferite de acestea şi astfel pentru prima dată va reuşi să-ţi vorbească. " Delia Gavliţchi

Specific basmului, personajul Stan Bolovan trece printr-o serie de aventuri fabuloase, fantastice, şi este pus la încercare prin câteva probe memorabile. În această poveste este reliefat, la fel ca în multe snoave populare, felul în care isteţimea şi îndrăzneala pot compensa şi chiar întrece puterea fizică şi abilităţile nemaipomenite ale unor fiinţe supranaturale.

Stan Bolovan pare a fi o încrengătură între vestitul Păcală şi un tipic Făt-Frumos din legendele româneşti.

Noi abia așteptăm să vă arătăm un basm cum nu s-a pomenit - o poveste românească pe placul tuturor!

În lumea oamenilor mari sunt multe lucruri mărunte care pot părea uriașe unor bebeluși.

Obiecte de zi cu zi ce unora le par banale, în universul copiilor ele pot deveni adevărate mistere ce așteaptă să fie descoperite.

„MIC SAU MARE ?” le oferă celor mai mici spectatori ocazia de a pătrunde în lumea magică a teatrului, pe înțelesul lor. Atmosfera familiară în care sunt primiți, momentele artistice create special pentru ei și fundalul sonor atent selectat, sunt elementele care îi așteaptă pe copiii curioși să facă primii pași în lumea teatrului de păpuși.

Trupa Arcadia vă invită la primul ei spectacol de teatru pentru bebeluși cu vârsta între 0 și 3 anișori.

Spectacolul este o coproducţie multinaţională, cu implicarea unor artişti din România, Cehia, Belgia şi Franţa, care prezintă povestea unui grup de actori ambulanţi opriţi la trecerea unei frontiere. Pentru a rezolva această problemă, ei improvizează pentru poliţistul de frontieră un spectacol de păpuşi despre aventurile lui Aladin. Datorită magiei şi a umorului din piesă, actorii îl conving pe poliţist, dar şi pe spectatori, că şi-au câştigat dreptul de a traversa frontiera.

Arhetipurile de commedia dell'arte, marionetele clasice cu fire şi păpuşile bunaku sunt ingredientele principale folosite pentru a reda fascinanta poveste orientală, totul fiind îmbogăţit de iluzia decorurilor şi a imaginilor 3D.

Teatrul Regina Maria deschide noua stagiune 2014-2015 cu un spectacol inedit al Trupei Arcadia. Actorii aduc pe scenă prima premiera a toamnei – Povești populare rusești, un spectacol în interpretarea noii actrițe a Trupei Arcadia, Bianca Viviana Priceputu, și a cunoscutului actor Igor Lungu.

Ideea, cât și regia acestui spectacol îi aparține lui Igor Lungu. Scenografia semnată de Csuri Emese este una deosebită, artista reușind să readucă la viață păpuși utilizate de teatru în repertoriile anilor ’70, ’80, ’90 și recondiționate acum. Atmosfera specifică lumii rusești relatate în cele cinci povești (Gogoașa, Ridichea uriașă, Vulpea și corbul, Cocorul și vulpea, Căsuța iepurașului) este întărită de coloana sonoră care prezintă muzică autentică. Melodiile și vocea povestitorului îi aparțin actriței Zentania Lupșe.

„Scufiţa Roşie? Iar?

Da! Au răspuns acestei întrebări zeci de generaţii de peste trei sute de ani, ce au trecut de la apariţia formei scrise (1697) semnate de Charles Perrault.

De ce n-aş răspunde şi eu, mai ales că, recunosc, nu e pentru prima dată... (A fost prima mea încercare de a dramatiza o poveste în vederea punerii în scenă în teatrul de păpuşi). E cea mai cunoscută poveste din cultura lumii, a avut parte de diferite repovestiri şi rescrieri de către anonimi sau mari condeie ca: Fraţii Grimm (1812), Alphonse Daudet (1862), Ludwig Tieck (1800) în diferite formule literare – basm, poem, roman, tragedie...

Cum puteam ocoli această comoară? Fiecare generaţie trebuie să-l întâlnească pe «lupul cel mare şi rău» şi pe frumoasa şi naiva «Scufiţă Roşie». Pentru că în viaţa reală fiecare a întâlnit sau a fost o «Scufiţă frumoasă şi naivă» sau un «lup mare şi lacom»... Interpretările diferite (folclorice, psihanalitice, religioase, feministe) date poveştii Scufiţa Roşie de-a lungul secolelor în funcţie de mentalităţile epocii respective arată că tema Scufiţa Roşie şi Lupul nu va fi epuizată prea curând...

Aşa că, Trupa Arcadia a Teatrului Regina Maria vă pofteşte să vedeţi cea mai nouă variantă  după Charles Perrault şi Fraţii Grimm, dedicată copiilor între 3 şi 11 ani.” Maria Mierluț

Acţiunea basmului Hansel şi Gretel este cunoscută oricui, indiferent ce vârstă are. Tocmai îndepărtarea de vârstă este ideea de bază a recentei adaptări, deoarece povestea celor doi fraţi s-ar putea întâmpla şi în zilele noastre, fiindcă azi o povestim. Scopul nu a fost croirea unui veşmânt modern pentru un basm vechi, ci, apropierea basmului de spectatori, ca să fie mai pe înţelesul copiilor de azi. Hänsel şi Gretel sunt, de fapt, doi copii care pălăvrăgesc, dar în gândurile lor putem să ne recunoaştem propriii noştri copii, vecinii, ori pe noi înşine.

Jocul expresiv al păpuşilor mari şi plastice este completat de prezenţa, starea şi jocul actoricesc al mânuitorilor. Acţiunea, deseori interactivă cu copiii, precum şi textul, care aduce prospeţime şi permite improvizaţie, împiedică minimalizarea unei poveşti clasice şi bine cunoscute.

Spectacolul Hänsel şi Gretel este o muncă de creaţie pretenţioasă şi oferă un spectacol plăcut publicului teatrului de păpuşi, de toate vârstele.

Povestea frumoasei dar mai ales curajoasei Bella, care în ciuda tuturor pericolelor, alege să îşi salveze tatăl de la pedeapsa grea dată de un monstru, o adevărată Bestie!

Va reuşi oare Bella să îmblânzească Bestia ascunsă în castelul fermecat? Oare frumuseţea ei, sau curajul şi sufletul ei curat o vor ajuta să rupă vraja misterioasă care învăluie castelul şi pe stăpânul acestuia?

Toate acestea le puteţi afla vizionând spectacolul FRUMOASA ŞI BESTIA, după o poveste originală de Jeanne-Marie Leprince de Beaumont.

O adaptare modernă după basmul lui Ion Creangă, spectacolul “Capra cu trei iezi” în regia lui Daniel Vulcu este un show cu multă muzică şi numere de magie, pe placul celor mici dar şi al celor mari.

×

TOP