Folosim cookie-uri | We use cookies
×

Noutăți - Trupa Iosif Vulcan

Teatrul Regina Maria are plăcerea de a anunța premiera spectacolului „În inima nopții – Episodul Macbeth”, scenariu după William Shakespeare de Gavriil Pinte, cu inserții din George Banu și Monique Borie, în regia lui Gavriil Pinte, care încheie trilogia „În inima nopții”, după „Episodul Hamlet” și „Episodul Lear”.

Scriitoarea britanică Nicola Wilson a răspuns pozitiv invitației lansate de Teatrul Regina Maria, aceea de a viziona spectacolul F.A.D. (Noduri și plăci), al cărui text în semnează, și de a participa la o discuție deschisă  cu publicul orădean. Alături de doamna Wilson, la discuție a fost prezent regizorul Horia Suru, împreună cu actorii din distribuție.

Scriitoarea britanică Nicola Wilson, autoarea piesei de teatru Noduri și Plăci, vine la Oradea miercuri, 11 aprilie, pentru a viziona cea de a treia reprezentație a spectacolului F.A.D, realizat de regizorul Horia Suru, după textul amintit. Publicul orădean care va fi prezent la vizionare este invitat să o cunoască pe scriitoare, imediat după spectacol, în cadrul unei conferințe deschise la care vor participa o serie de personalități culturale.

Astăzi este ziua colegilor noștri, actorii Adela Lazăr și Petre Ghimbășan.

Deși fac parte din generații diferite, Petre Ghimbășan și Adela Lazăr sunt unii dintre cei mai iubiți actori ai Teatrului Regina Maria. De-a lungul carierei lor, cei doi sărbătoriți au înseninat inimile spectatorilor, majoritatea rolurilor în care au fost protagoniști fiind menite să aducă optimism, bucurie și zâmbet.

Teatrul „Regina Maria” din Oradea anunţă startul înscrierilor la cea de-a XXIV-a ediţie a Festivalului de Teatru Scurt. Evenimentul, unic în peisajul teatral românesc, se va desfăşura în perioada 23 – 30 septembrie 2018.

Maya Zbib, Liban 
(Regizoare de teatru, interpretă, scriitoare, co-fondatoarea companiei de teatru Zoukak)

Este un moment de comuniune, o întâlnire irepetabilă, care nu se regăseşte în nicio altă activitate laică. Este simplul fapt că un grup de oameni alege să fie împreună în acelaşi loc, în acelaşi timp, pentru a lua parte la o experienţă comună. Este o invitaţie adresată indivizilor de a deveni un colectiv, de a-şi împărtăşi ideile, de a găsi căi prin care să-şi împartă povara acţiunilor necesare… pentru a-şi regăsi lent legăturile, conexiunea umană, şi pentru a descoperi asemănări mai degrabă decât diferenţe. În aceasta rezidă magia teatrului; aici reprezentarea îşi regăseşte proprietăţile arhaice.

Simon McBurney, Marea Britanie  
(Actor, scriitor, regizor de teatru şi co-fondator Théâtre de Complicité)

La jumătate de milă de Cirenaica, în nordul Libiei, se găseşte un mare adăpost din piatră. 80 de metri lăţime şi 20 de metri înălţime. În dialectul local se chemă Hauh Fteah. În 1951, analiza de datare cu carbon-14 a arătat că locul a fost ocupat de oameni, continuu, timp de cel puţin 100.000 de ani. Printre artefactele dezgropate se află un fluier de os vechi de 40 până la 70 de mii de ani. Copil fiind, când am auzit, l-am întrebat pe tata:

Ram Gopal Bajaj, India 

(Regizor de teatru, actor de teatru şi film, academician, fost director al Școlii Naţionale de Teatru din Delhi)

După toate poveştile evoluţioniste, un singur lucru ştim sigur, care s-ar putea sintetiza astfel: toate formele de viaţă tind să supravieţuiască o veşnicie. Dacă acest lucru este posibil, viaţa tinde să invadeze timpul şi spaţiul, pentru a deveni nemuritoare. În acest proces, forma de viaţă se mutilează şi se autodistruge la nivel universal. Cu toate acestea, trebuie să limităm deliberarea la supravieţuirea umanităţii şi emanciparea sa de la omul peşterilor, care se ocupa cu vânătoarea în Epoca de Piatră, la Epoca Spaţială pe care o trăim acum. Suntem acum mai atenţi? Mai sensibili? Mai bucuroşi? Mai iubitori faţă de natura al cărei produs suntem?

Sabina Berman, Mexic  
(scriitoare, jurnalistă)

Ne putem imagina.

Tribul vânează păsări aruncând spre cer pietre micuţe, când un mamut gigantic intră brusc în scenă şi RAGE – în acelaşi timp, o fiinţă umană micuţă RAGE asemenea mamutului. Apoi, toată lumea fuge…

Were Were Liking, Coasta de Fildeş
Artistpluridisciplinar

Într-o zi, Un Om se hotărăşte să-şi pună întrebări în faţa unei oglinzi (un public),
Să-şi inventeze răspunsuri şi, în faţa acestei oglinzi (publicul său),
Să se critice, să-şi ia în râs propriile întrebări şi răspunsuri,
Să râdă sau să plângă, nu contează ce, dar la final
Să salute şi să binecuvânteze oglinda (Publicul său)
Pentru că i-a acordat această clipă de ciuda şi răgaz,
Se apleacă şi o salută pentru a-şi exprima recunoştinţa şi respectul…
În adâncul lui, căuta Pacea,
Pacea cu el însuşi şi cu oglinda lui: Făcea teatru…

Teatrul Regina Maria are plăcerea de a anunța premiera spectacolului „Variațiuni enigmatice”, de Eric-Emmanuel Schmitt, traducerea Nicolae Weisz, regia Elvira Rîmbu, care va avea loc vineri, 9 martie, de la ora 19:00, la Sala Arcadia.

Autorul textului, Eric-Emmanuel Schmitt, a devenit în ultimele două decenii unul dintre cei mai citiți și jucați autori de limbă franceză din lume. Cărțile sale au fost traduse în 45 de limbi, iar piesele sale de teatru se montează cu regularitate în peste 50 de țări. A fost răsplătit de-a lungul timpului cu peste 20 de premii și distincții literare, în 2001 primind Grand Prix du Théâtre pentru întreaga activitate acordat de Academia Franceză și titlul de Chevalier des Arts et des Lettres.

Teatrul Regina Maria are deosebita plăcere de a anunța premiera națională a spectacolului „F.A.D. (Noduri și plăci)”, de Nicola Wilson, regia Horia Suru.

Trupa Iosif Vulcan a Teatrului Regina Maria a avut plăcerea să participe și anul acesta la Festivalul Internațional „Scena ca o stradă”, organizat de Teatrul de Vest Reșița, cu spectacolul „Scripcarul pe acoperiș”, care s-a jucat la Casa de Cultură a Sindicatelor Reșița în data de 27 februarie.

  Teatrul Regina Maria se alătură şi în acest an campaniei naţionale „Artiştii pentru artişti”, susţinută de UNITER. Campania, iniţiată în anul 2002, este un program anual, cu derulare continuă, dar care are ca punct de vârf intervalul martie – aprilie. Scopul acestui demers este acela de a sensibiliza opinia publică în vederea strângerii de fonduri pentru artiştii vârstnici cu probleme de existenţă şi sănătate din toată ţara.

Anunțăm cu profund regret că a plecat dintre noi, pe neașteptate, bunul nostru coleg Joó Iuliu.

Participați la tombolă și puteți câștiga broșura promoțională „Viața Culturală Orădeană”, în valoare de 149 lei.

Pot intra în concurs spectatorii care au achiziționat sau vor achiziționa bilete la spectacolul „Cafeneaua Pirandello”, care se va juca luni, 19 februarie, la Sala Mare. 

Tot ce trebuie să faceți este să scrieți seria de pe bilet într-un comentariu la postarea de pe pagina oficială de Facebook a Teatrului Regina Maria. Dacă ați achiziționat mai multe bilete, vă rugăm să scrieți fiecare serie într-un alt comentariu. Câștigătorul va fi selectat prin RandomResults.com și anunțat vineri, 9 februarie, la ora 12:00.

Astăzi este ziua colegei noastre Ioana Dragoș Gajdo.

Ioana Dragoș Gajdo a știut că va deveni actriță de când era mic copil. „Nu am avut nicio îndoială în privința profesiei de actor. A fost visul meu de când mă știu. Cred că sunt în una dintre acele vieți în care mi s-a dat șansa să fac ceea ce îmi place și să trăiesc din asta”, mărturisește actrița. „Lucrurile au curs, cumva, firesc în viața mea. Am luat trenul și m-am dus în Târgu Mureș. La facultate am intrat prima. Și eu am prins vremurile în care examenele durau trei săptămâni, eram 30 pe un loc și facultatea dura patru ani” își amintește actrița. După absolvire a obținut o bursă peste hotare, la teatrul Limoge, unde director era Silviu Purcărete. Au urmat câteva stagiuni la teatrul din Sfântu Gheorghe, orașul ei natal, apoi a venit mutarea la Oradea. „De Oradea mă îndrăgostisem demult, de la prima vizită în cadrul Festivalului de Teatru Scurt. Locul avea o energie aparte, radiantă, și mă felicit din suflet că mi-am ascultat intuiția. Îngerii păzitori ai debutului meu în teatrul orădean au fost Elvira Rîmbu și Victoria Balint. Iar îngerii păzitori ai carierei mele de mai târziu, au fost Daniel Vulcu și partenerul meu de scenă, Richard Balint.

Trupa Iosif Vulcan a Teatrului Regina Maria s-a întors de curând de la unul dintre cele mai prestigioase festivaluri de teatru din țară: Festivalul Internațional Shakespeare de la Craiova, ajuns anul acesta la cea de-a XI-a ediție, unde a participat cu spectacolul „În inima nopții – Episodul Macbeth”, scenariu după William Shakespeare de Gavriil Pinte, cu inserții din George Banu și Monique Borie, în regia lui Gavriil Pinte.

Teatrul Regina Maria anunță suspendarea spectacolului „ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL MACBETH”, programat vineri, 4 mai, de la ora 21:00, în Cetatea Oradea, din motive independente de teatru, cauzate de o eroare a administrației Cetății Oradea.
 
Spectacolul se reprogramează duminică, 6 mai, de la ora 21:00, tot pe scena mobilă amplasată în Cetatea Oradea, în locul spectacolului „În inima nopții – Episodul Lear”. Spectacolul „În inima nopții – Episodul Macbeth”, programat în data de 4 mai, a fost suspendat în urma unei erori organizatorice, care survine din aprobarea din partea administrației Cetății Oradea a două evenimente culturale care se desfășoară în aceeași curte a Cetății și se suprapun.

23 SEPTEMBRIE (Duminică)

  • Ora 17:00 – Sala Studio Szigligeti | BEZNĂ DE MINĂ, de Székely Csaba, regia Hunyadi István – Teatrul Szigligeti Oradea
  • Ora 19:00 – Sala Mare a Teatrului | CONCERT PENTRU DOI CLOVNI, de Igor Sellem și Julia Moa Caprez – Les Rois Vagabonds, Franța
  • Ora 21:00 Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică Bihor | CREDITUL, de Jordi Galcerán, regia Sebastian Lupu – Teatrul Artemotion, Oradea

×

TOP