Folosim cookie-uri | We use cookies
×

Noutăți - Trupa Iosif Vulcan

Spectacolul „Seara de Ajun” al Teatrului Regina Maria participă la ediţia a II-a a festivalului internaţional „Scena ca o stradă”, organizat de Teatrul de Vest Reşiţa. Festivalul se desfăşoară în perioada 15-25 februarie 2016, iar printre invitaţi se numără şi companii de teatru din Serbia, Republica Moldova, Croaţia şi Austria.

Teatrul Regina Maria vă invită duminică, 31 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Mare, să vă bucuraţi de prima premieră din anul 2016, „Audiţia”, de Alexandr Galin, în regia lui Mircea Cornişteanu.

A mai plecat un slujitor al scenei: regizorul Sergiu Savin (născut la 6 noiembrie 1941 în Suceava). A plecat acolo unde, odată, vom merge fiecare dintre noi, cât mai târziu, sperăm!

Teatrul Regina Maria îţi reia activitatea şi vă invită marţi, 5 ianuarie, de la ora 19:00, la Sala Mare să vizionaţi un spectacol inedit, care îmbină tehnicile de creaţie teatrale cu cele cinematografice: „Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas”. Un spectacol despre dorinţa de a deţine puterea absolută şi urmările pe care corupţia şi minciuna le pot avea asupra fiinţei umane.

Stimați spectatori,

Din cauza unor nereguli descoperite la instalația electrică, care este foarte veche și nu mai face față cerințelor tehnice actuale, ne vedem obligați să reabilităm rețeaua sălii Arcadia (din Pasajul Vulturul Negru), pentru a nu periclita siguranța spectatorilor.

După 11 ani scurşi de la ultima participare a teatrului orădean la Festivalul Internaţional de  la Sibiu, cu spectacolul Electra în regia lui Mihai Măniuţiu, Trupa Iosif Vulcan revine în programul prestigiosului festival penbtru a susţine două reprezentaţii ale spectacolului  În inima nopţii- Episodul Hamlet. După un scenariu de Gavriil Pinte, cu inserţii de George Banu şi Monique Borie, în regia lui Gavriil Pinte, spectacolul s-a bucurat  încă de la premieră de succes şi de aprecierea criticilor.

Spectacolul „O poveste foarte simplă”, de Maria Lado, regizat de Elvira Rîmbu, s-a întors de la cea de-a treia ediție a Festivalul Internaţional de Teatru „Scena ca o stradă”, organizat de Teatrul de Vest Reşiţa, încununat de succes. În cadrul festivalului nu s-au acordat premii, însă pe baza unor formulare completate de către spectatori, s-a stabilit un premiu special al publicului, iar onorantul titlu a revenit spectacolului orădean. 

Succesul de care s-a bucurat trupa orădeană a fost consemnat şi de către presa reşiţeană, care a surprins perfect emoţia şi legătura care s-a creat între scenă şi public: „nu vă puteţi imagina câtă emoţie a fost în sală, câtă electricitate între scenă şi public. Păi, la final, unii ieşeau plângând din sală, alţii râzând! Nu o mai lungesc, spun doar că spectacolul acesta „ne-a topit” şi ne-a umanizat!” (Matei Marcione, Mie-mi spui că scroafa zboară?! O poveste foarte simplă!, în: „Argument”)

Festivalul Internaţional de Teatru „Scena ca o Stradă” s-a desfăşurat în perioada 10-20 februarie 2017, timp în care spectatorii reşiţeni s-au delectat cu 22 de spectacole de teatru din ţară şi din străinătate, lansări de carte, cursuri de teatru (workshop-uri), expoziţii de pictură şi dezbateri. Invitatul special al acestei ediţii a fost dramaturgul Matei Vişniec, prezent la premiera spectacolului ”Migraaanţi”, în regia lui Ovidiu Caiţa, scenografia Oana Cernea.

Mulţumim publicului din Reşiţa pentru dragostea cu care ne-a răsplătit!

Juriul „Concursului de creație dramatică dedicat piesei scurte” a desemnat câștigătorul acestei ediții!

Ca în fiecare an, în cadrul Festivalului de Teatru Scurt s-a organizat „Concursul de creație dramatică dedicat piesei scurte”, care are ca scop încurajarea dramaturgiei românești originale, cu precădere a teatrului scurt.

Organizatorii nu sugerează o tematică anume, lăsând libertate de opțiune scriitorilor, criteriul de apreciere al pieselor fiind unul de ordin estetic. Singurul element impus este cel formal, cerut de rigorile teatrului scurt.

Teatrul Regina Maria are deosebita plăcere de a anunța a patra premieră din acest an a Trupei Iosif Vulcan: ARTA ADULTERULUI, de Pierre Chesnot, regia Daniel Vulcu. Premiera va avea loc duminică, 22 aprilie, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului, iar a doua reprezentație, luni, 23 aprilie, de la aceeași oră, tot la Sala Mare.

Teatrul Regina Maria are plăcerea de a anunța premiera spectacolului „În inima nopții – Episodul Macbeth”, scenariu după William Shakespeare de Gavriil Pinte, cu inserții din George Banu și Monique Borie, în regia lui Gavriil Pinte, care încheie trilogia „În inima nopții”, după „Episodul Hamlet” și „Episodul Lear”.

Scriitoarea britanică Nicola Wilson a răspuns pozitiv invitației lansate de Teatrul Regina Maria, aceea de a viziona spectacolul F.A.D. (Noduri și plăci), al cărui text în semnează, și de a participa la o discuție deschisă  cu publicul orădean. Alături de doamna Wilson, la discuție a fost prezent regizorul Horia Suru, împreună cu actorii din distribuție.

Scriitoarea britanică Nicola Wilson, autoarea piesei de teatru Noduri și Plăci, vine la Oradea miercuri, 11 aprilie, pentru a viziona cea de a treia reprezentație a spectacolului F.A.D, realizat de regizorul Horia Suru, după textul amintit. Publicul orădean care va fi prezent la vizionare este invitat să o cunoască pe scriitoare, imediat după spectacol, în cadrul unei conferințe deschise la care vor participa o serie de personalități culturale.

Astăzi este ziua colegilor noștri, actorii Adela Lazăr și Petre Ghimbășan.

Deși fac parte din generații diferite, Petre Ghimbășan și Adela Lazăr sunt unii dintre cei mai iubiți actori ai Teatrului Regina Maria. De-a lungul carierei lor, cei doi sărbătoriți au înseninat inimile spectatorilor, majoritatea rolurilor în care au fost protagoniști fiind menite să aducă optimism, bucurie și zâmbet.

Teatrul „Regina Maria” din Oradea anunţă startul înscrierilor la cea de-a XXIV-a ediţie a Festivalului de Teatru Scurt. Evenimentul, unic în peisajul teatral românesc, se va desfăşura în perioada 23 – 30 septembrie 2018.

Maya Zbib, Liban 
(Regizoare de teatru, interpretă, scriitoare, co-fondatoarea companiei de teatru Zoukak)

Este un moment de comuniune, o întâlnire irepetabilă, care nu se regăseşte în nicio altă activitate laică. Este simplul fapt că un grup de oameni alege să fie împreună în acelaşi loc, în acelaşi timp, pentru a lua parte la o experienţă comună. Este o invitaţie adresată indivizilor de a deveni un colectiv, de a-şi împărtăşi ideile, de a găsi căi prin care să-şi împartă povara acţiunilor necesare… pentru a-şi regăsi lent legăturile, conexiunea umană, şi pentru a descoperi asemănări mai degrabă decât diferenţe. În aceasta rezidă magia teatrului; aici reprezentarea îşi regăseşte proprietăţile arhaice.

Simon McBurney, Marea Britanie  
(Actor, scriitor, regizor de teatru şi co-fondator Théâtre de Complicité)

La jumătate de milă de Cirenaica, în nordul Libiei, se găseşte un mare adăpost din piatră. 80 de metri lăţime şi 20 de metri înălţime. În dialectul local se chemă Hauh Fteah. În 1951, analiza de datare cu carbon-14 a arătat că locul a fost ocupat de oameni, continuu, timp de cel puţin 100.000 de ani. Printre artefactele dezgropate se află un fluier de os vechi de 40 până la 70 de mii de ani. Copil fiind, când am auzit, l-am întrebat pe tata:

Ram Gopal Bajaj, India 

(Regizor de teatru, actor de teatru şi film, academician, fost director al Școlii Naţionale de Teatru din Delhi)

După toate poveştile evoluţioniste, un singur lucru ştim sigur, care s-ar putea sintetiza astfel: toate formele de viaţă tind să supravieţuiască o veşnicie. Dacă acest lucru este posibil, viaţa tinde să invadeze timpul şi spaţiul, pentru a deveni nemuritoare. În acest proces, forma de viaţă se mutilează şi se autodistruge la nivel universal. Cu toate acestea, trebuie să limităm deliberarea la supravieţuirea umanităţii şi emanciparea sa de la omul peşterilor, care se ocupa cu vânătoarea în Epoca de Piatră, la Epoca Spaţială pe care o trăim acum. Suntem acum mai atenţi? Mai sensibili? Mai bucuroşi? Mai iubitori faţă de natura al cărei produs suntem?

Sabina Berman, Mexic  
(scriitoare, jurnalistă)

Ne putem imagina.

Tribul vânează păsări aruncând spre cer pietre micuţe, când un mamut gigantic intră brusc în scenă şi RAGE – în acelaşi timp, o fiinţă umană micuţă RAGE asemenea mamutului. Apoi, toată lumea fuge…

Were Were Liking, Coasta de Fildeş
Artistpluridisciplinar

Într-o zi, Un Om se hotărăşte să-şi pună întrebări în faţa unei oglinzi (un public),
Să-şi inventeze răspunsuri şi, în faţa acestei oglinzi (publicul său),
Să se critice, să-şi ia în râs propriile întrebări şi răspunsuri,
Să râdă sau să plângă, nu contează ce, dar la final
Să salute şi să binecuvânteze oglinda (Publicul său)
Pentru că i-a acordat această clipă de ciuda şi răgaz,
Se apleacă şi o salută pentru a-şi exprima recunoştinţa şi respectul…
În adâncul lui, căuta Pacea,
Pacea cu el însuşi şi cu oglinda lui: Făcea teatru…

Teatrul Regina Maria are plăcerea de a anunța premiera spectacolului „Variațiuni enigmatice”, de Eric-Emmanuel Schmitt, traducerea Nicolae Weisz, regia Elvira Rîmbu, care va avea loc vineri, 9 martie, de la ora 19:00, la Sala Arcadia.

Autorul textului, Eric-Emmanuel Schmitt, a devenit în ultimele două decenii unul dintre cei mai citiți și jucați autori de limbă franceză din lume. Cărțile sale au fost traduse în 45 de limbi, iar piesele sale de teatru se montează cu regularitate în peste 50 de țări. A fost răsplătit de-a lungul timpului cu peste 20 de premii și distincții literare, în 2001 primind Grand Prix du Théâtre pentru întreaga activitate acordat de Academia Franceză și titlul de Chevalier des Arts et des Lettres.

×

TOP