Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Spectacole

de Nina Cassian, regia: Iulian Bulancea


adaptare după Rudyard Kipling
conține cântece din filmele Disney

„Cartea Junglei” face parte din categoria poveștilor nemuritoare. Aventurile lui Mowgli, puiul de om crescut în junglă de o haită lupi, educat de ursul Baloo și protejat de abila panteră Bagheera, nu au vârstă: valorile nobile pe care le dezvoltă, precum loialitatea, onoarea, curajul, tradiția au aceeași însemnătate și în zilele noastre, iar poveștile se adresează atât copiilor, cât și adulților, cu profunzimea și semnificația pe care le-o oferă fiecare vârstă.
Spectacolul pus în scenă la Teatrul Regina Maria este un musical fermecător, dedicat întregii familii, care păstrează subiectul principal, acela al copilului care se află la granița dintre 2 lumi: cea a animalelor și cea a oamenilor, dar aduce un element de noutate, explorând legătura ancestrală dintre mamă și copil.

dramaturgia și regia: Ciprian Huțanu

Protagoniștii celebrei povești clasice „Muzicanții din Bremen”, măgarul, cățelul, cocoșul și pisica, după ce stăpânii lor se descotorosesc cu răutate de ei, întâlnesc 4 impresari vestici cu experiență, care sunt determinați de împrejurări să îi transforme în vedete. Chiar dacă la început pare a fi o misiune imposibilă pentru impresari, speranța cu care animalele pornesc la drum, dorința de a-și crea o soartă mai bună și frumoasa prietenie care se leagă între ele, îi conving că visul acestora nu este chiar imposibil. În plus, cu puțină șiretenie, ei pot scăpa de criza din industria muzicală.

Pe Vasilache și Mărioara îi știm de când lumea. Se spune că sunt cele mai cunoscute personaje din teatrul de păpuși românesc și că s-au plimbat pe vremuri pe la toate bâlciurile. Soț și soție, cununați de ani buni, se răfuiesc, își joacă farse dintre cele mai năzdrăvane și se necăjesc unul pe celălalt, dar nu se poate spune că nu iubesc viața. Atunci când Vasilache intră, după cum i-e felul, în bucluc, Mărioara, cea care nu vrea să-i facă de mâncare și îl bate cu lingura de lemn ori de câte ori încearcă acesta să facă pe cocoșul, îi sare în ajutor și îl salvează.

Adaptare și coordonare artistică de Igor Lungu, după un text de Mihai Crișan
Cu: Iulia Dinescu și Igor Lungu

Scenografia: Mădălina Baciu

Regia tehnică, sunet, lumini: Peter Papp
Tehnicieni de scenă: Nicolae Porumb, Daniel Turcuț

Spectacol recomandat copiilor peste 5 ani!

adaptare după Kornei Ciukovski
de Iulian Bulancea

Urmează să îl cunoașteți pe Doctorul Aumădoare și să aflați care sunt secretele meseriei sale uimitoare!
În spitalul lui, toate animăluțele cu probleme de sănătate sunt binevenite.
Fie ele domestice sau sălbatice, vă asigurăm că vor fi bine îngrijite.
Doctorul Aumădoare este un bun prieten și grijuliu, așa că face și vizite la domiciliu.
De este vreun animăluț bolnav, oriunde s-ar afla, el merge să-l ajute, chiar până în Africa.

de Andreea Costea, regia Igor Lungu

În urma cererilor venite de la părinţi, la Polul Nord se organizează ad-hoc o şedinţă de salvat poveşti. Asta pentru că fără poveşti, toată magia Crăciunului dispare, iar Moş Crăciun rămâne fără celebra sanie cu care aduce cadouri în fiecare an. Pentru a salva situaţia, Moş Nicoale şi Moş Crăciun conving personajele negative din poveştile pentru copii să facă fapte bune.

Spectacolul Sania lui Moş Crăciun îşi propune o foarte scurtă incursiune în poveşti ale copilăriei, ca Ursul Păcălit de Vulpe, Cei trei purceluşi şi Capra cu trei iezi, pentru a vedea ce înseamnă o faptă bună şi cine ar trebui să o facă, pentru a readuce magia Crăciunului pe pământ.

adaptare de Andrei Mihalache după Walt Disney

„Cei trei purceluși” este una dintre poveștile care deschid de multă vreme interesul copiilor pentru literatură și lumea cărților. Ca fiecare basm nemuritor, importanța poveștii constă în primul rând în mesajul pe care îl transmite copiilor, și anume acela că în viață nu putem acționa întotdeauna conform principiului plăcerii, așa cum fac cei doi purceluși mai mari, ci trebuie să ne construim o bază solidă pentru a putea face față pericolelor ce pot apărea, asemeni purcelușului cel mic. De asemenea, poate fi văzută și ca o alegorie a faptului că toți copiii cresc și trebuie să facă propriile alegeri, care pot fi rele sau bune.

spectacol vizual pentru cei mai tineri spectatori (0-3 ani)

O nouă premieră pentru 𝘦𝘢𝘳𝘭𝘺 𝘢𝘨𝘦 la Trupa Arcadia: 𝗡𝗼𝗿𝗿 𝗶̂𝗻 𝗹𝘂𝗺𝗲𝗮 𝗰𝘂𝗹𝗼𝗿𝗶𝗹𝗼𝗿!
Un spectacol dedicat copiilor cu vârste între 0 și 3 ani, care folosește elemente de stimulare senzorială: culori, efecte vizuale, muzică calibrată, jocuri de umbre, lumini și imagini colorate, cu scopul de a-i acomoda, cu blândețe, pe cei mici cu lumea spectaculoasă a teatrului.
Unicornul Norr va fi ghidul fermecător al copiilor, timp de 40 de minute, într-o lume laborator, plină de culoare și oglindiri magice.

„Punguța cu doi bani” este una dintre cele mai cunoscute creații literare din canonul literar românesc, o moștenire culturală valoroasă care a îmbogățit imaginația multor generații de copii. Rostită sau scrisă, povestea nu și-a pierdut farmecul nici măcar în confruntarea de principii cu suflul modern.

„Crăiasa Zăpezii”, așa cum a fost scris de Andersen, este un basm complex, de dimensiuni mari (format din șapte povestiri), foarte bogat în semnificații si simbolistică, ceea ce l-a facut să stea la baza multor ecranizări si spectacole de tot felul: operă, balet, teatru... multe dintre ele nefiind dedicate copiilor, ci publicului adult. Ca orice text, care nu a fost conceput pentru scenă, a necesitat o muncă de selectare si rescriere pentru a-l adapta regulilor scenei si limbajului estetic pe care mi l-am propus. Am selectat din multitudinea de ințelesuri si valențe ale basmului, pe cele mai simple si mai puternice, care să fie ușor reperate de publicul nostru țintă: copiii. Așa a apărut „Crăiasa Zăpezii si Oglinda Fermecată”, textul care stă la baza spectacolului nostru, care e despre puterea prieteniei și a iubirii, despre capacitatea de a depăși orice obstacol, chiar dacă personajul nostru principal, Gerda, e văzută de toți ca fiind ,,doar o fetiță”. (Iulian Bulancea)

Cu: Consuela Egyed, Armanca Serac, Zentania Lupșe, Florian Silaghi, Alexandru Pop, Igor Lungu, Andrei Fazecaș

Un spectacol de Iulian Bulancea
Scenografia: Răzvan Chendrean
Regia tehnică, lumini: Peter Papp

Spectacol nerecomandat copiilor sub 5 ani!

O adaptare modernă după basmul lui Ion Creangă, spectacolul “Capra cu trei iezi” în regia lui Daniel Vulcu este un show cu multă muzică şi numere de magie, pe placul celor mici dar şi al celor mari.

de Alex Moldovan

Într-o vreme de poveste, un băiețel a reușit să facă ceva cu totul și cu totul extraordinar, chiar imposibil ar zice unii: s-a mușcat de nas. Cum un fenomen atât de nemaipomenit, unic în lume, multivers și orice vers, nu poate fi ținut secret, mama și tata s-au agitat, s-au sfătuit și au concluzionat că trebuie să fie văzut de toată lumea. Doctorul l-a consultat, a cercetat și s-a mirat. Influencerul l-a învățat tot ceea ce trebuie să știe pentru a ajunge mare vedetă. Jurnalista l-a mediatizat. Primarul chiar l-a premiat. O mulțime de oameni au venit curioși la marele eveniment organizat cu această ocazie. Dar, preocupați fiecare de ale lor, cei mari au cam uitat să-l întrebe pe copil ce își dorește cu adevărat?
 
Un spectacol comic pentru copii, care are o latură educativă ce se adresează de data aceasta... părinților, „primii pentru a-și găsi în băiețel un aliat, cei din urmă pentru a învăța să devină ei înșiși niște aliați ai propriilor copii.” (Alex Moldovan)

Bunătatea este întotdeauna răsplătită. Așa că, Zâna cea Bună vrea să îi îndeplinească iscusitului tâmplar Geppetto cea mai mare dorință a lui: aceea de a avea un copil.

Prin urmare, îi trimite un buștean fermecat din care Geppetto ciopleşte într-o clipită un băiețel de lemn care prinde viață. Numele lui este Pinocchio și își dorește foarte mult să devină un copil adevărat. Pornește bucuros spre școală, locul unde își poate îndeplini visul, însă drumul lui se va dovedi unul plin de peripeții, pericole, dar și de învățăminte.

Va reuși oare să devină Pinocchio copil adevărat? Teatrul Arcadia va răspunde la această întrebare printr-un spectacol plin de farmec în care bucuria imaginii, a muzicii și a dansului se împletesc fericit cu cea a virtuozității și a emoției interpretării.

Povestea Cenușăresei, blânda și frumoasa fată care cucerește inima prințului, e prezentată micilor spectatori de către un grup de actori întorși chiar de la palat, unde nunta împărătească încă nu s-a încheiat...

Specific basmului, personajul Stan Bolovan trece printr-o serie de aventuri fabuloase, fantastice, şi este pus la încercare prin câteva probe memorabile. În această poveste este reliefat, la fel ca în multe snoave populare, felul în care isteţimea şi îndrăzneala pot compensa şi chiar întrece puterea fizică şi abilităţile nemaipomenite ale unor fiinţe supranaturale.

Stan Bolovan pare a fi o încrengătură între vestitul Păcală şi un tipic Făt-Frumos din legendele româneşti.

Noi abia așteptăm să vă arătăm un basm cum nu s-a pomenit - o poveste românească pe placul tuturor!

Acţiunea basmului Hansel şi Gretel este cunoscută oricui, indiferent ce vârstă are. Tocmai îndepărtarea de vârstă este ideea de bază a recentei adaptări, deoarece povestea celor doi fraţi s-ar putea întâmpla şi în zilele noastre, fiindcă azi o povestim. Scopul nu a fost croirea unui veşmânt modern pentru un basm vechi, ci, apropierea basmului de spectatori, ca să fie mai pe înţelesul copiilor de azi. Hänsel şi Gretel sunt, de fapt, doi copii care pălăvrăgesc, dar în gândurile lor putem să ne recunoaştem propriii noştri copii, vecinii, ori pe noi înşine.

Jocul expresiv al păpuşilor mari şi plastice este completat de prezenţa, starea şi jocul actoricesc al mânuitorilor. Acţiunea, deseori interactivă cu copiii, precum şi textul, care aduce prospeţime şi permite improvizaţie, împiedică minimalizarea unei poveşti clasice şi bine cunoscute.

Spectacolul Hänsel şi Gretel este o muncă de creaţie pretenţioasă şi oferă un spectacol plăcut publicului teatrului de păpuşi, de toate vârstele.

de Constantin Cubleșan

Spectacolul „Isprăvile lui Păcală” este o frescă a satului românesc de la finele secolului al XIX-lea. Dorind să scape de foame și de sărăcie, Păcală pornește din sat în sat încercând să-și găsească un rost în viață. El se va întâlni cu oameni leneși, lacomi, sau zgârciți, ba chiar și cu draci în carne și oase, va trece prin peripeții haioase dar va reuși de fiecare dată să iasă la liman cu bine, salvat fiind de șiretenia și istețimea sa.

Cu: Florian Silaghi, Alexandru Pop, Andrei Fazecaș, Zentania Lupșe, Igor Lungu, Ciprian Ciuciu, Eugen Neag, Armanca Serac

Regia artistică: Petre Ghimbășan
Scenografia: Csuri Emese
Coregrafia: Mirela Niță Lupu
Muzica: Ovidiu Iloc

Regie tehnică și lumini: Peter Papp
Sonorizare: Lucian Obadă 
Costumieră: Anna Cellino
Mânuitori decor: Daniel Turcuț, Viorel Sabău 

Durata sepctacolului: 1h 15 min

Premiera: 9 februarie 2019

*Spectacol nerecomandat copiilor sub 9 ani!

de Gellu Naum, un spectacol de Ion Mâinea, sub coordonarea artistică a lui Sebastian Lupu

Apolodor e un pinguin tenor în corul unui circ, în Calea Moşilor, căruia i se face foarte dor de familie şi de ceilalţi pinguini cu care trăia la Polul Nord. Astfel,  porneşte la drum lung ca să-i găsească, trecând, bineînţeles, prin nenumărate peripeţii şi întâlnindu-se cu personaje care mai de care mai minunate, care-l vor ajuta. 

Cu: Igor Lungu, Zentania Lupșe, Florian Silaghi

Regia artistică: Sebastian Lupu
Scenografia: Oana Cernea
Picturi:  Mădălina Baciu

Regie tehnică și lumini: Peter Papp
Sonorizare: Obadă Lucian
Costumieră: Cellino Anna
Mânuitori decor: Turcuț Daniel, Sabău Viorel

Premiera: 4 noiembrie 2018

*Spectacol nerecomandat copiilor sub 5 ani!

Spectacolul „Gulliver”, produs ca urmare a experienței echipei formate din regizorul de teatru Radu Dinulescu și artistul belgian Armand Richelet-Kleinberg, grafician, muzician și producător de film, propune o îmbinare a universului animației păpușilor cu imaginile 3D stereoscopice. Este un spectacol vizual, non-verbal, fiind, până în prezent,  cel mai elaborat dintre toate producțiile realizate de echipa Radu Dinulescu - Armand Richelet Kleinberg.

Gulliver, un copil din zilele noastre, de vreo 8 - 9 ani, este atât de pasionat de jocurile video, încât ajunge să fie absorbit literalmente în lumea virtuală. Astfel, aterizează într-o altă dimensiune, unde personajele din jurul său sunt minuscule, iar el devine un uriaș virtual.

Inițial interacțiunea cu micuții locuitori din Lilliput nu este una plină de amabilitate, însă Gulliver reușește să se împrietenească cu ei și îi salvează de la două mari pericole: atacul unei armate inamice și un incendiu devastator. În semn de prietenie, prințesa liliputană îi dedică un număr de acrobație pe sârmă - simbol al nobleții liliputanilor.

OMULEŢ este un băieţel năzdrăvan şi curios, care în urma unei căzături pe cinste, reuşeşte să-şi rătăcească părticele din corp. Picioruşele, mânuţele, ochişorii, urechiuşele, gura, chiar şi mereu înfometata burtică se ascund ștrengărește prin pădure şi încep a se ţine de şotii, numai să nu asculte porunca spiriduşului de a se reîntregi. Picioruşele se plimbă voiniceşte, guriţa nu mai tace, ochişorii aleargă după fluturaşi, năsucul adulmecă miresmele pădurii, urechiuşele ascultă curioase, fiecare face ceea ce ştie dintotdeauna să facă, însă umblând însingurate de ici–colo. Totuşi, pentru ca un OMULEŢ să fie întreg e nevoie de fiecare părticică din corpul său, de aceea, după ce aleargă nestingherite prin pădure, se întorc pentru a-i reda băiețelului toate simțurile de care un om are nevoie.

Această joacă pe care spectacolul o propune are un dublu scop formativ, deoarece nu numai că deschide porţile universului teatral unui public atât de tânăr, ci îl şi învaţă, prin intermediul artei, care sunt părţile corpului uman, ce denumire are fiecare şi ce simț o caracterizează. Copiii vor avea parte, astfel, de o călătorie senzorială educativă, iar părinţii posibilitatea de a-i asista în procesul de familiarizare cu elementele spațiului de teatru (public, lumini, sunete, spațiu închis) într-o atmosferă delicată, blândă şi răbdătoare.

"Copilul tău este deja alt individ, un corp diferit ție, o personalitate deja în dezvoltare. Conștientizarea corpului este primul pas către conștientizarea sinelui. Corpul uman este reflexia sinelui. E foarte important ca micuţul de lângă tine să îşi constientizeze corect şi la timp propriul corp. Odată ce el va înţelege că deţine şi controlează o pereche de mânuţe, două picioruşe, un nas, o guriţă şi doi ochişori va dori sa le folosească. Va explora posibilitaţile oferite de acestea şi astfel pentru prima dată va reuşi să-ţi vorbească. " Delia Gavliţchi

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP