Folosim cookie-uri | We use cookies
×

Stagiunea 2013-2014

Teatrul Regina Maria prezintă spectacolul „Pe-un om ferice ani în şir…”, o selecţie din poezia lui Michelangelo Buonarroti la celebrarea a 450 de ani de la intrarea în eternitate.

Michelangelo Buonarroti a fost, alături de Leonardo da Vinci, cel mai important artist în perioada de vârf a Renașterii italiene. Geniul său universal este deopotrivă oglindit de pictură, desen, sculptură și arhitectură. A scris și poezii, în special în genul sonetului și madrigalului. Genialitatea lui Michelangelo reflectată în artele plastice își găsește corespondența și în creația literară.

Sentimentele, trăsăturile profunde și gândurile maestrului Michelangelo și-au găsit expresia, de-a lungul lungii sale vieți, într-o serie de compoziții lirice și în multe scrisori adresate familiei și prietenilor. Fără a fi un literat prin definiție și fără a avea intenția de a-și publica poeziile, Buonarroti a lăsat în urmă multe compoziții în versuri inspirate de Petrarca, așa cum o cereau uzanțele vremii.

de Robert Thomas

Suntem în anii ’50, într-o vilă burgheză dintr-un mediu rural idilic, în ajun de Crăciun cu zăpadă abundentă. În interior, o tragedie: Marcel, bărbatul casei, este găsit mort – iar vinovatul nu poate fi decât cineva din interior.

Una dintre cele 8 femei e vinovată. Toate mint cu îndârjire cu privire la programul lor din ziua respectivă, dar se pare că toate ar fi avut un motiv să comită crima. Sau aproape toate...

Ancheta începe cu dispute, trădări, revelații sau pretexte. Măștile cad, iar unele legături se întăresc, în vreme ce altele se destramă. Toate femeile își vor dezvălui adevărata față.

Dar oare care e vinovata?

Iată așadar ce vă propune spectacolul 8 FEMEI, o comedie polițistă, regizată de Radu Nichifor.

de Justine del Corte

Spectacol montat în premieră națională!

O cometă, iar sub ea - o pereche fericită de miri. În jurul lor – oameni relaxați și fericiți. O petrecere veselă la țară, la umbra unui copac. O zi dogoritoare de vară, plină de dorință de fericire.

La zece ani după nunta sa, Elisabeth se întreabă dacă fericirea poate fi țintuită în loc și face următoarea încercare: repetă petrecerea. Și deoarece fericirea nu este foarte flexibilă din punctul de vedere al lui Elisabeth, aceiași invitați, îmbrăcați la fel, trebuie să poarte în aceleași locuri aceleași discuții și astfel să rezulte… aceeași fericire. Destul de neclar este dacă și o serie întreagă de minciuni și infidelități petrecute cu zece ani în urmă sunt de natură să servească aceluiași scop. E greu de stabilit, cu atât mai mult cu cât secretele le cunosc inițial doar cei direct implicați.

Egocentrismul fiecăruia se dezvăluie tot mai mult şi, odată cu el, personajele renunță treptat la euforia inițială și la reușita evenimentului. Din ce în ce mai beți și mai dezinhibați, invitaţii se îndreaptă tot mai insistent spre ceea ce ar putea fi atingerea propriei fericiri.

“Dialogurile interioare” continuă în luna octombrie având-o ca invitată pe Ana Maria Georgescu. Dialogul işi propune a fi onest şi profund, o invitaţie de a vedea jumătatea plină a paharului şi o încercare de a prezenta lumea în care trăim nu în nuanţe de gri, ci în pasteluri de culori. Invitata regizorului Radu Vaida, deşi aparent fragilă, sensibilă, copilăroasă este un om puternic care s-a remarcat în ultima perioadă ca un intelectual în plină ascensiune pe firmamentul cultural orădean, dincolo de calităţile ei artistico-muzicale.

Cea de-a treia ediţie a spectacolului DIALOGURI INTERIOARE îl va avea ca invitat pe actorul de teatru şi film, George Mihaiţă.  Avem astfel plăcerea de a vă invita la o discuţie dintre acesta şi regizorul Radu Vaida, duminică, 24 noiembrie, de la ora 19:00 în Sala Mare a Teatrului Regina Maria.

Între spectacolele de teatru care l-au făcut celebru pe George Mihaiţă se numără roluri din piese regizate de Horaţiu Mălăele, ca cel din Revizorul de N. V. Gogol (1998), Pălăria de Eugene Labiche (1998), Bani din cer de Ray Cooney (2001), spectacole în regia lui Gábor Tompa ca Ubu înlănţuit, de Alfred Jarry (2004) şi alte zeci de alte piese.

Modul în care George Mihăiţă jonglează între rolurile serioase şi cele de divertisment se observă mai ales în filmografia acestuia, jucând atât în filme de artă ca Reconstituirea lui Lucian Pintilie (1968), recentul Undeva la Palilula regizat de Purcărete, în filme ce se situează în genul tragic-comediei Nuntă mută în regia lui Horaţiu Mălăele (2008) dar avînd şi roluri care au amuzat copios ca cel din celebrul B.D. intră în acţiune (1970).

Spectacolul DIALOGURI INTERIOARE se află la cea de-a cincea ediţie.  Cu această ocazie, vă propunem să nu vă faceţi planuri pentru data de 8 mai, şi să petreceţi alături de noi o seară de joi într-o atmosferă destinsă la discuţii cu actorul de teatru şi film Victor Rebengiuc.

Activitatea sa artistică ce se desfăşoară de peste 50 de ani, face ca o sinteză a carierei sale  în teatru, film şi teatru radiofonic să fie o întreprindere extrem de dificilă. Însă, îl cunoaştem cu toţii din roluri în filme ca Moromeţii, Pădurea spânzuraţilor, De ce trag clopotele, Mitică?, Niki Ardelean, colonel în rezervă, Nunta mută, Medalia de onoare şi recentul Câinele japonez. Faptul că Victor Rebengiuc este din ce în ce mai prezent în filmele regizorilor Noului Val Cinematografic Românesc demonstrează publicului că actorul încă mai are multe de oferit şi că refuză să încremenească într-un singur rol.

de Lukas Bärfuss

Lukas Bärfuss este un apreciat dramaturg contemporan elveţian ce s-a născut în 30 decembrie 1971. Autorul a început din 1997 să se concentreze asupra carierei sale în lumea teatrală, fondând trupa de teatru 400asa împreună cu Samuel Schwarz şi scriind piese pentru aceasta. În prezent, colaborează cu teatre din Hamburg, Munchen sau Berlin, iar piesele sale se bucură de un mare succes internaţional, fiind traduse în zeci de limbi şi jucate pe scenele multor teatre mari din Europa.

Spectacolele ce au la bază textele sale tratează cu cinism şi umor probleme contemporane legate de relaţiile interumane. Comicul de situaţie din piesele scrise de Lukas Bärfuss este destul de întunecat, scoţând la iveală contradicţiile din problemele care îi macină pe protagoniştii săi, fără însă a-i judeca vreodată.

Dragoste, în patru tablouri (orig. Vier Bilder der Liebe) nu face excepţie de la această regulă. Patru tablouri, patru locaţii, patru personaje centrale şi unul oarecum fantomatic care pare a încerca mereu să ghideze personajele spre uşa ce dă spre exterior care este un simbol al libertăţii, al salvării personale în faţa rutinei în care acestea s-au cufundat.

de Mel Brooks

THE PRODUCERS este un musical care-a făcut istorie pe BROADWAY: un succes de public și critică, o comedie spumoasă...

Musicalul a fost făcut după filmul cu același nume din 1968, la care tot Mel Brooks a contribuit, scriind partiturile muzicale pentru acest spectacol. Pe Broadway, a avut premiera în 19 aprilie 2001 și a avut peste 2.500 de reprezentații și a câștigat nu mai puțin de 12 premii TONY. Succesul a dus la realizarea unui nou film cu starurile de pe Broadway, în 2005, cu Nathan Lane (Max Bialystock), Matthew Broderick (Leo Bloom) și Uma Thurman (Ulla) în rolurile principale.

Max Bialystock (Alexandru Rusu) s-a numărat printre cei mai buni producători de pe Broadway, însă în ultima vreme cariera lui a luat-o pe o pantă descendentă. Ne aflăm pe Broadway, așadar, iar cel mai nou show al lui Bialystock, un musical (FUNNY BOY) după HAMLET al lui Shakespeare, e un eșec de proporții, care-l lasă falit. A doua zi, Max e vizitat de un contabil, Leo Bloom (Pavel Sîrghi), care vine să facă auditul. Acesta descoperă că, dacă ar strânge bani pentru un eșec garantat, nu ar mai trebui să returneze banii investitorilor, iar Max îl convinge să facă echipă pentru a pune în aplicare o schemă cum n-a văzut Broadway-ul.

de Jean Poiret

Scrisă în anul 1980, piesa Sărbători fericite! a devenit deja un spectacol clasic al teatrului de bulevard. Textul lui Poiret a devenit celebru prin ecranizarea sa în anul 1984 cu o distribuţie de excepţie, între care se disting Jean-Paul Belmondo şi Sophie Marceau în rolurile principale. Pe scena teatrului, piesa a fost reluată de multe ori din anul 1982 până în prezent cu mult succes, fiind jucată inclusiv la Teatrul Palatului Regal din Paris.

Cu câteva zile înainte de Paşte, Ştefan, un bărbat de vârstă mijlocie, profită de absenţa soţiei lui, Silvia, pentru a o invita pe Magda, o frumoasă tânără care i-a căzut cu tronc, la el acasă. Planurile îi sunt date peste cap de către o grevă care a cauzat anularea zborurilor şi reîntoarcerea neaşteptată a soţiei acasă, în toiul nopţii.

Prins în flagrant Ştefan dă dovadă de o imaginaţie debordantă, fabricând poveşti care să justifice prezenţa fetei la ei acasă. El susţine cu încredere minciuna cum că Magda ar fi fiica lui dintr-o căsătorie anterioară pe care a ţinut-o ascunsă actualei neveste. Faptul că soţia lui îi joacă jocul cu inteligenţă şi umor creează situaţii încurcate, improbabile, Silvia încurajându-l pe Ştefan să se încurce în pânza complicată a propriilor minciuni până în punctul în care comedia atinge dimensiuni paroxistice.

Teatrul Regina Maria are onoarea de a vă invita la un spectacol deosebit, dedicat împlinirii a 164 de ani de la naşterea poetului Mihai Eminescu. Evenimentul este conceput ca un pachet de trei spectacole ce se întind pe durata a aproximativ patru ore, în care farmecul poeziilor lui Eminescu şi muzica pe versurile sale vor crea o atmosferă de romantism ce va învălui publicul.

ORA 17.00 – Depunere de flori la statuia lui Mihai Eminescu şi FLASHMOB

Evenimentul debutează la ora 17.00 când va avea loc depunerea de flori la statuia lui Mihai Eminescu. Această parte a evenimentului se va derula ca un Flashmob, la care publicul poate participa prin recitarea poeziei „La steaua” pentru a comemora naşterea poetului Mihai Eminescu. Flashmobul este conceput cu scopul de a le reaminti trecătorilor prinşi în obişnuinţa unei vieţi mecanice de complexitatea vieţii interioare a poetului, şi a fiecăruia dintre noi, pentru a-i scoate din rutina lor zilnică prin a le oferi o frântură de romantism şi pentru a atrage atenţia asupra importanţei poeziei lui Mihai Eminescu în cultura română.

×

TOP