Tipărire
Categorie: Stagiunea 2003-2004

de Ayn Rand
Traducerea:  Horia Gârbea

„Noaptea de 16 ianuarie” este un musical plin de suspans şi mister, dinamism şi culoare, având drept model un caz real petrecut în America anilor ’30. Tânăra Karen Andre este acuzată de a-şi fi ucis amantul, unul dintre cei mai bogaţi afacerişti americani, supranumit prinţul primului imperiu financiar din lume. Spectacolul surprinde trei dimensiuni majore: desfăşurarea procesului cu audierea martorilor şi pledoariile avocaţilor; cabaretul şi sala de tribunal transformată în cabaret; relatarea unui reporter. Faţă lumea reală reprezentată de proces, cabaretul simbolizează viaţa privată a fiecărui om, dedublarea personalităţii, căderea măştii. Elementele legate de planul media se referă la deformarea realităţii de către presa aflată mereu în căutarea senzaţionalului, a situaţiilor explozive. Deşi afaceristul Faulkner este un personaj absent, întreg procesul spune, de fapt, povestea lui, povestea unui cuceritor, a unui om de o desăvârşită libertate interioară, care îşi trăieşte viaţa la limită, pregătit în orice moment să îşi abandoneze imperiul financiar pentru a-şi trăi iubirea. Prin conturarea unui astfel de personaj, „Noaptea de 16 ianuarie” devine şi o apologie adusă Americii, care oferă spaţiul propice dezvoltării unui astfel de erou romantic modern, asigurând libertatea şi calea deschisă afirmării individului.

Distribuţia:

Karen Andre:  Mariana Presecan
Procurorul Flint:  Elvira Platon Rîmbu
Stevens, avocatul apărării:  Suzana Macovei
Faulkner:  András Csaba Molnos
Judecătorul Heath:  George Voinese
Reporterul:  Marius Damian
Dr. Kirkland:  Petre Ghimbăşan
John Hutchins:  Andrian Locovei
Homer van Fleet:  Daniel Vulcu
Elmer Sweeney:  Şerban Borda
Magda Svenson:  Ileana Iurciuc
Nancy Lee Faulkner:  Angela Tanko
John Graham Whitfield:  Ion Abrudan
Jane Chandler:  Oana Rusu
Siegurd Jungquist:  Emil Sauciuc
Lawrence Regan:  Richard Balint
Cameramanul:  Alexandru Rusu    

Regia artistică:  Alexandru Hausvater
Scenografia:  Vioara Bara
Coregrafia:  Hugo Wolff
Muzica:  Mircea Kiraly
Asistent regie:  Corina Cernea
Asistent scenografie:  Oana Cernea

Data premierei:  29.06.2004.