Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Actriţă

Data şi locul naşterii: 28.01.1974, Broşteni, judeţul Suceava

Studii: Universitatea de Arte „George Enescu” Iaşi, Facultatea de Compoziţie, Muzicologie, Pedagogie Muzicală şi Teatru, Secţia Artă Teatrală, 2000

Mona Erhan a debutat la Oradea în anul 1998, cu roluri, am zice, de oarecare dificultate: dacă ne gândim la cel al Doamnei din spectacolul „Cameristele” de Jean Genet, în care a răspuns prompt solicitărilor regizorale. Înaltă, impunătoare, a fost cu adevărat o Doamnă ce trezea nu doar respect, ci şi o anume teamă în cele două... surori criminale. A jucat apoi rolul mai puţin important, dar cu suspans: Pierette în „Asasinul se află printre noi?” („Opt femei”) de Robert Thomas, din păcate, într-un spectacol modest.

A avut, în schimb, relief în mai multe roluri din spectacolul remarcabil al lui Ion Sapdaru („Fantastica şi trista poveste a candidei Eréndira şi a nesăbuitei sale bunici”, dramatizare după nuvela lui G.G.Márquez). A fost şi o Saftă bine conturată în „Conul Leonida faţă cu reacţiunea” de I.L.Caragiale, şi o Bătrână – rol de compoziţie bine făcut – în basmul Harap Alb, după Ion Creangă. Sobră, extrem de serioasă şi disciplinată, Mona Erhan a jucat, cu dăruire, şi câteva roluri mici, cărora le-a dat consistenţă prin seriozitatea interpretării.

Distribuită în rolul extrem de dificil al Ivonei în spectacolul „Ivona, principesa Burgundiei” de Witold Gombrowicz, Mona Erhan a avut nenorocul să nu beneficieze de cea mai potrivită îndrumare regizorală. Într-un spectacol născut cu numeroase probleme şi cu nedorite modificări ale viziunii regizorale, Mona Erhan s-a aflat în dificilia şi ingrata postură de a nu şti exact ce are de făcut. Cum asemenea neînţelegeri duc la învinuiri reciproce, vom remarca doar precaritatea argumentelor. Mona Erhan a optat, când i-a expirat contractul de muncă, pentru Teatrul vienez pentru copii. La Viena se ocupă de acest generos Proiect – „Copiii joacă teatru” – împreună cu prestigioasa regizoare Sylvia Rotter. Cu copiii de la şcoli din Oradea ea a semnat, până acum, împreună cu colegii ei Angela Tanko şi Şerban Borda, patru spectacole foarte bine primite: „Cum vă place”, „Visul unei nopţi de vară”, „Slugă la doi stăpâni” de William Shakespeare şi „Bolnavul închipuit” de Molière.

(Prezentare de Elisabeta Pop)

Fişă artistică – Teatrul de Stat Oradea

  • Doamna în CAMERISTELE de Jean Genet, 1998, r.Florin Antoniu
  • Pierrette în ASASINUL SE AFLĂ PRINTRE NOI? (OPT FEMEI) de Robert Thomas (7 octombrie 1999)
  • Safta în CONUL LEONIDA  FAŢĂ CU REACŢIUNEA de I.L.Caragiale, 2000, r.Alina Hiristea
  • Prima călugăriţă, Intâia mireasă, O prostituată, Moartea în FANTASTICA ŞI TRISTA POVESTE A CANDIDEI ERÉNDIRA ŞI A NESĂBUITEI SALE BUNICI, dramatizare după nuvela lui G.G.Márquez de Ion Sapdaru, 2000, r.Ion Sapdaru
  • Fräulein în GAIŢELE de Alexandru Kiriţescu, 2000, r.Ion Ciubotaru
  • Coco în CABARET ÎN FAMILIE după o idee de Jean Poiret, 2001, r.Daniel Vulcu
  • Rol în cor în MEDEEA de Euripide, 2001, r.Ion Sapdaru
  • Beatrice în SLUGĂ LA DOI STĂPÂNI de Carlo Goldoni, 2001, r.Alina Hiristea
  • Baba Gârbovită, Sfânta Duminică în HARAP ALB – dramatizare de Gheorghe Calamanciuc după basmul lui Ion Creangă, 2001, r.Ion Ciubotaru
  • Rol în cor în DOM JUAN de Molière, 2001, r.Radu Nichifor
  • Rol în suita Comandorului în DOM JUAN de Molière, 2001, r.Radu Nichifor
  • Ivona în IVONA, PRINCIPESA BURGUNDIEI de Witold Gombrowicz, 2002, r.Alina Hiristea

 

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP