Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Spectacole

scenariu pentru un spectacol de Gavriil Pinte după I. L. Caragiale, Matei Vișniec, Cristian Popescu, Șerban Foarță și folclor urban

Un musical în 2 acte în amintirea lui Charlie Chaplin
Muzica: Nagy Tibor, Versurile: Bradányi Iván, Textul: Pozsgai Zsolt
Traducerea textului: Zeno Fodor
Traducerea versurilor: Ovidiu Iloc

de David Lindsay-Abaire

Într-un univers paralel totul e minunat și lucrurile se întâmplă așa cum ar trebui să se întâmple. În acest univers, un copil aleargă după un câine, apoi se întorc să se joace în sufragerie.

Într-un alt univers, se creează un butterfly effect colectiv unde cineva uită o ușă deschisă, cineva răspunde la telefon, cineva se grăbește și fiecare, pentru o fracțiune de secundă, nu anticipează ce urmează să se întâmple… iar câinele se întoarce singur. Are loc un accident, un accident absurd, pentru care vinovați sunt toți și nimeni în același timp. Iar procesul de vindecare este unul dificil, care are loc pe plan personal și interpersonal deopotrivă.

Rabbit Hole este o dramă psihologică emoționantă, construită ingenios în jurul ideii de pierdere și al mecanismelor de supraviețuire pe care oamenii le adoptă în procesul lent de vindecare. Este o poveste caldă despre acceptare, forță și transformare.

de John Cariani
Traducerea și adaptarea: Andi Gherghe și Adi Iclenzan

Ne aflăm într-un loc care nu există pe hartă. O localitate mică, cu oameni ca peste tot. Aici găsim un grup de locuitori care aproape că formează o comunitate, dar nu chiar. Ca peste tot, unii se cunosc între ei, alții nu prea. Într-un astfel de loc izolat, îndepărtat, parcă undeva la capătul lumii, obișnuitul este zdruncinat de sentimentele oamenilor care se dezlănțuie și ies la suprafață, se manifestă sub forma unei căutări neîncetate pentru nevoia acută de apropiere, de apartenență. O năzuință care izvorăște și se alimentează din iubirea, melancolia, singurătatea sau speranța acestora. Un ansamblu de povești despre atașamentul, suferința și dezamăgirea pe care le resimțim în interacțiunile cu ceilalți, în tentativele noastre de a fi împreună.

adaptare după Rudyard Kipling
conține cântece din filmele Disney

„Cartea Junglei” face parte din categoria poveștilor nemuritoare. Aventurile lui Mowgli, puiul de om crescut în junglă de o haită lupi, educat de ursul Baloo și protejat de abila panteră Bagheera, nu au vârstă: valorile nobile pe care le dezvoltă, precum loialitatea, onoarea, curajul, tradiția au aceeași însemnătate și în zilele noastre, iar poveștile se adresează atât copiilor, cât și adulților, cu profunzimea și semnificația pe care le-o oferă fiecare vârstă.
Spectacolul pus în scenă la Teatrul Regina Maria este un musical fermecător, dedicat întregii familii, care păstrează subiectul principal, acela al copilului care se află la granița dintre 2 lumi: cea a animalelor și cea a oamenilor, dar aduce un element de noutate, explorând legătura ancestrală dintre mamă și copil.

de Alexandra Felseghi, după o idee de Andrei Măjeri

„zeițe de categoria B” de Alexandra Felseghi, după o idee de și în regia lui Andrei Măjeri, este un spectacol-eveniment care își propune să aducă pe aceeași scenă actrițe din trei orașe și trei teatre diferite, aplaudate în spațiile geografice în care joacă, dar mai puțin cunoscute în afara lor: Elena Ivanca (actriță a Teatrului Național „Lucian Blaga” Cluj-Napoca), Ioana Dragoș Gajdó (actriță a Teatrului „Regina Maria” Oradea), Silvia Luca (actriță a Teatrului „Mihai Eminescu” Botoșani).

Premiera a avut loc în 22, 23 și 24 septembrie, la București, la creart/TEATRELLI – inițiatorul proiectului și producătorul principal, spectacolul urmând apoi să fie jucat, pe rând, în toate teatrele co-producătoare, respectiv la Teatrul Național Cluj-Napoca, Teatrul „Regina Maria” Oradea și Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani.

„zeițe de categoria B” chestionează un subiect de interes contemporan: granița dintre public și privat, dintre magia scenei și realitatea vieții personale. Spectacolul pornește de la o documentare de tip autobiografic, concentrându-se, cu precădere, asupra punctelor nevralgice din carierele celor trei actrițe, acelea care au provocat turnuri semnificative. Un demers care aduce în discuție modalitățile prin care artiștii sunt adesea schimbați asemenea unor piese. Mecanismul dur al artelor strivește personalități sensibile care au făcut performanță într-o altă epocă, îi năucește pe cei prinși între vârste și nu le dă prea multe speranțe celor la început de carieră. Dar vocația nu se perimează, ea își caută porturi noi în care să acosteze, co-creatori care să stârnească mici revoluții personale și să provoace la dialog.

de Martin Crimp
adaptare liberă după piesa lui EDMOND ROSTAND 




Acest turneu de forță teatral surprinde pasiunea ce transcende timpul prin intermediul cuvântului rostit, poeziei contemporane și fizicității brute. Cyrano seduce prin ritm și rime, folosindu-și strălucirea lingvistică pentru a ajuta un alt bărbat să câștige inima iubirii sale adevărate, susținând – mai presus de toate – propria sa dragoste nestăvilită pentru cuvinte.

Un geniu al limbajului, dar convins de propria sa urâțenie, Cyrano o iubește în secret pe sclipitoarea Roxane, în timp ce Roxane este îndrăgostită de frumosul dar nearticulatul Cristian.

Oferta generoasă a lui Cyrano de a acționa ca intermediar între cei doi pune în mișcare un triunghi amoros emoționant și adesea hilar, în care fiecare personaj este sfâșiat între momeala atracției fizice și puterea seducătoare a cuvintelor.

În această adaptare captivantă de Martin Crimp după capodopera lui Edmond Rostand, „Cyrano de Bergerac" aduce în prim-plan întrebări despre identitate, frumusețe și adevărata natură a dragostei, oferind o experiență teatrală remarcabilă și memorabilă.

de Pierre Barillet și Pierre Grédy

„Floare de cactus” este una dintre acele comedii care nu se demodează niciodată. Romantică, plină de umor și picantă, comedia s-a jucat cu succes atât pe scena teatrului, cât și în cinematografie, prima ecranizare fiind răsplătită cu un premiu Oscar, o nominalizare la Bafta Awards și un premiu și patru nominalizări la Golden Globe.

de Martin Crimp, după Trahinienele de Sofocle

Piesa „Cruzime și Tandrețe” este o reinterpretare contemporană după „Trahinienele” lui Sofocle, realizată de Martin Crimp, care actualizează tragedia greacă antică și o pune în raport cu climatul politic al lumii de astăzi. Personajul lui Sofocle, Deianeira, devine astfel, în reinterpretarea lui Crimp, Amelia, soția unui general. Aflată într-o casă temporară, în apropierea unui aeroport internațional, pe măsură ce primește mai multe informații despre activitățile de război ale generalului, concepe un plan prin care să-l aducă acasă. Iubirea sa pentru el devine umbrită de îndoială și ură când află că soțul ei de rang înalt a inițiat un atac militar asupra unui oraș strategic nu doar din motive politice, ci și sentimentale.

de Andreea Tănase

„98% (decizia corectă)” spune povestea Izei, o fată de șaptesprezece ani care rămâne însărcinată din întâmplare. Este un drum al maturizării forțate și neașteptate care expune una dintre cele mai dificile și importante decizii din viața unei femei. Din punct de vedere tematic, explorează subiecte care sunt aproape de adolescenți, precum fenomenul de bullying, prietenia, iubirea, viața sexuală și feminitatea. (Andreea Tănase)

de Martin McDonagh, traducerea Bogdan Budeș

Acțiunea are loc în Irlanda în timpul anilor '90, iar spectacolul urmărește povestea lui Padraic, un terorist nemilos al Armatei de Eliberare Națională Irlandeză (INLA), care se întoarce în orașul său natal pentru a rezolva o situație de familie ce necesită intervenție imediată. În urma acestui element declanșator, atât el, cât și celelalte persoane implicate, pășesc într-un cerc vicios al răzbunării care transformă mici evenimente, altfel lipsite de dramatism, într-o mișcare absurdă de justițiarism extrem.

de Anton Fink

Urmează să aibă loc o tranzacție cel puțin ciudată.
Anunțul a fost distribuit și deja a apărut o candidată care pare să îndeplinească cele mai importante condiții menționate. Concret nu știe nimeni cum se procedează într-o situație de acest gen, dar se încearcă stabilirea detaliilor astfel încât toate părțile implicate să fie satisfăcute. Șansele ca totul să decurgă conform planului sunt mari, dacă nu este luat în considerare planul emoțional și complicațiile care pot apărea odată cu concurența. 

O comedie romantică savuroasă și plină de surprize!

de Jean Poiret

Georges (Răzvan Vicoveanu) și Jeannot (Richard Balint) sunt un cuplu fermecător de homosexuali de vârstă mijlocie. Primul este managerul, iar cel de-al doilea interpretul vedetă al unui club flamboaiant de drag queens din Saint-Tropez. După douăzeci de ani de fericire în afara căsătoriei, cei doi se confruntă cu cea mai grea provocare a relației lor de până acum: întâlnirea cu părinții logodnicei fiului lor.

Ambii hotărăsc că cea mai bună abordare este să-și ascundă identitățile sexuale, împreună cu personalitățile lor extravagante, când viitorii socri ultraconservatori și anti-gay vin în vizită. Acest scenariu comic declanșează o farsă franceză uluitoare.

Muzical, emoționant, atrăgător și uimitor, spectacolul „Colivia Nebunelor” este o capodoperă comică despre dragoste și preconcepții.

de Mimi Brănescu

Ultimii este o bucată de viață, trăită real și fără menajamente, fără pudori. Piesele lui Mimi nu te menajează, dor. Totul este frust, autentic și adevărat. Este un spectacol despre visare și despre neputință, despre dorința de a reuși, de a pleca undeva mai la lumină. Am ales textul pentru că e un text dur, pentru că eu cred în adevăr, chiar dacă acesta ne revoltă și e greu de digerat. Personajele noastre sunt captive într-o lume și într-un timp care trece degeaba. Sunt așa cum suntem noi, și răi, și frumoși, îi judeci, dar îi și compătimești. Toți visam la o viață mai bună, toți visam să fim fericiți și, în funcție de conjunctura în care ne aflăm, suntem dispuși sau nu să facem compromisuri.” (Denisa Irina Vlad)

de Gabriel Sandu

LUX este un spectacol care abordează conceptul de pierdere în diferite forme. Pierderea inocenței, pierderea unei prietenii, pierderea unui om drag - pierderea la nivel simbolic și pierderea la nivel concret. Integrând patru povești distincte, unite de dorința de a provoca o schimbare în bine în lume, spectacolul pornește de la o documentare a evenimentelor cotidiene și propune o explorare performativă originală a efectelor pe care acestea le au la nivel individual.

Cele patru personaje acționează conform cu propriul sistem de gândire, conturând astfel câte o tipologie pentru fiecare dintre ei: victima care are constant nevoie ca ceilalți să intervină și să o salveze din propria viață; people pleaser-ul care își pune propriile nevoi pe ultimul loc încercând să-i mulțumească mai întâi pe ceilalți; dependentul, o persoană naivă, care se simte în largul ei doar când e protejată de grup și salvatorul, o personalitate puternică în exterior, care a reușit să-și mascheze fricile punându-se pe sine într-o poziție de control.

Până când moartea ne va despărți (Liselotte și luna mai) este un spectacol în care umorul se împletește cu tragismul. Liselotte, o fată singură care își caută alesul, reușește să parcurgă situații pe cât de imprevizibile, pe atât de comice. El, Alesul, îmbracă haina colorată a ludicului, sfârșind în sobrietatea smochingului unui maestru de ceremonii... ceremonia căsătoriei sau a morții?

Cu: Georgia Căprărin și Răzvan Vicoveanu

de Florian Zeller

Oare este dragostea suficientă pentru a salva pe altcineva în afară de tine însuți?

Nicolas este un adolescent care trece printr-o fază problematică. Cum nici contextul familial nu este unul prea fericit, părinții sunt divorțați, iar tatăl și-a întemeiat o altă familie, lupta pentru a depăși momentul critic revine părinților pe rând. Atunci când mama devine copleșită de situație, tatăl preia misiunea și încearcă să-și ajute fiul. Oscilând între neputință, dragoste, revoltă, vinovăție, propriile traume și temeri, efortul pentru a restaura haosul emoțional în care a căzut băiatul se dovedește însă a fi mai dificil decât se aștepta. În toată disperarea situației face alegeri care vor avea consecințe neașteptate asupra tuturor.

„Fiul” este o dramă de familie care tratează într-un mod realist un subiect sensibil: depresia la adolescenți și suferința prin care trec toți cei care se confruntă cu o astfel de problemă.

adaptare după „Soț de vânzare” de Mikhail Zadornov
Se iau un soț (Sorin Ionescu) și o soție (Cernea Corina), ușor blazați și comozi în relația lor și se adaugă ingredientul surpriză: o tânară naivă și îndrăgostită (Denisa Vlad)... de SOȚ, apoi se amestecă bine, se adaugă puțin „cascaval” și se bagă la cuptor.
Va ieși un preparat exploziv, care vă va lăsa fără aer... de la râs, desigur.
Rețeta garantată pentru bună-dispozitie!
Distribuția:
Andrei: Sorin Ionescu
Elena: Corina Cernea
Roxana: Denisa Irina Vlad/Georgia Căprărin
Adaptarea și regia: Denisa Irina Vlad
Durata spectacolului: 1h
Spectacol nerecomandat persoanelor sub 14 ani

Am putea spune că tot ceea ce urmează să se întâmple este din cauza unei bucăţi de dovleac fript!

O bucată de dovleac pe care Toffolo, un luntraș dornic de însurătoare, i-o dăruieşte Luciettei, care, deși logodită cu Titta Nane, flirtează cu el numai din plictiseală și pentru a o necăji pe mai tânăra ei prietenă Checca. Celelalte fete din grup i se alătură și se iscă o întreagă harababură în care sunt implicați apoi și bărbații, imediat ce se întorc de la pescuit.

Fiecare dintre fete are perspectiva ei asupra episodului cu pricina, iar asta nu face decât să adâncească neînțelegerile. Sătucul italian Chioggia se împarte astfel în două grupuri rivale și încep gâlcevile alimentate de gelozie și frustrare. Comedia este intensificată de locțiitorul Isidoro, funcționarul venețian care încearcă să restabilească ordinea în rândul locuitorilor Chioggiei.

de Caryl Churchill

Pentru Jack și Margery, săteni ai Evului Mediu, viața este grea. Terenurile sunt mici și puține iar porțiunea de feudă care le revine nu poate fi mărită decât prin moartea sau plecarea alcuiva din sat. Vitele se îmbolnăvesc și mor pe capete. Untul nu se leagă întotdeauna. Iubirea s-a ofilit și ea odată cu erecția pierdută a lui Jack. Trebuie că toate acestea sunt o pedeapsă trimisă de Dumnezeul Evului Mediu pentru păcatele lor. Dar dacă nu Dumnezeu este cel care se joacă cu viețile lor, ci, dimpotrivă... Diavolul? Se știe că Diavolul își face treaba prin intermediul ajutoarelor sale de pe pământ: vrăjitoarele.

Vecina lor, Alice și bătrâna ei mamă au toate datele să fie niște vrăjitoare: ambele sunt singure și au crescut copii din flori (probabil concepuți cu ajutorul Diavolului); ambele blestemă de fiecare dată când sunt provocate; ambele (și doar ele) sunt capabile să-i redea erecția lui Jack atunci când i se arată; sunt sărace și cel mai probabil invidioase pe avuția lor; dar, mai ales, au un motan negru care dă frecvent târcoale gospodăriei lor. 

Așa că atunci când un celebru vânător de vrăjitoare sosește în sat, Jack și Margery sunt cât se poate de motivați să contribuie cu mărturiile lor la bunăstarea generală.

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP