Folosim cookie-uri | We use cookies
×
QUEEN MARY THEATRE
Iosif Vulcan Company, Arcadia Company, and Crisana Professional Artistic Ensemble
IOSIF VULCAN COMPANY
Tip of the spear in theatre: a mature team, remarkable artistic projects
ARCADIA COMPANY
Fascinating shows, created for the young audience
CRISANA PROFESSIONAL ARTISTIC ENSEMBLE
We preserve traditions by honouring the past through modern shows





BUY TICKETS


You can buy tickets at your favourite show directly through our agency as well as online through eventim.ro

ONLINE AT EVENTIM.RO    THROUGH OUR AGENCY











THEATRE PROGRAM


The monthly program for all our companies. Find out which are the shows you must see!

MONTHLY PROGRAM






Sâmbătă, 3 aprilie, de la ora 19:00, online gratuit pe pagina de Facebook a Teatrului Regina Maria, vă invităm să revedeți un spectacol extravagant, ludic, șocant: CABARETUL DADA, de Matei Vișniec, regizat de Anca Bradu. Controversat și comic prin inserțiile teribilismului artistic avangardist, dar și grav prin notele discursului politic tragic, spectacolul a stârnit reacții contrare, de la ropote de aplauze și admirație, până la șoc și nedumerire, astfel încât premisele avangardismului artistic au fost punctate, fără a se pierde din vedere sensul profund al unui secol tulburător. 

„Piesa de teatru „Cabaretul Dada” surprinde atmosfera tulblurătoare a secolului al XX-lea, perioada în care a luat naştere mişcarea artistică Dada ca reacţie împotriva primei conflagraţii mondiale, aprofundând în special latura politică a Dadaismului:

M-am lăsat incitat să scriu această piesă interesat fiind aproape mai mult de dadaismul politic decât cel literar-artistic […] Piesa mea de teatru este în acelaşi timp o anchetă pe urmele unui concept misterios şi o încercare de a demonstra că dadaismul s-a prelungit în aventura comunistă. Faptul că Lenin a locuit la Zürich, chiar pe aceeaşi stradă unde se afla Cabaretul Voltaire şi chiar în săptămânile când s-a născut mişcarea Dada, este o imensă ironie a istoriei. Scriitorul francez Dominique Noguez a dedicat o întreagă carte acestei „coincidenţe” şi mărturisesc că m-am hrănit mult din supoziţiile sale plasându-l pe Lenin în piesa mea. Da, cred că Lenin, fără să vrea, a fost un dadaist. Poate că a luat de la Cabaretul Voltaire, unde se pare că a fost văzut cel puţin o dată, un virus ireversibil, pe care l-a transmis apoi întregii familii de revoluţionari, astfel încât, până la urmă, acestor oameni le-a ieşit totul pe dos (şi cu o sută de milioane de morţi ca preţ uman al experienţei lor).

Să nu ne întristăm însă. Piesa mea este o comedie despre un secol tragic. Râsul dadaist mi se pare a fi un instrument de înţelegere a modului în care avansează istoria (un pas înainte, doi paşi înapoi) precum şi a manierei în care se apropie şi se îndepărtează omul de ceea ce ar trebui el să fie el cu adevărat.” (Matei Vişniec)

Spectacolul poartă semnătura regizorală a orădencei Anca Bradu şi propune un concept absolut spectaculos, în care lumea cabaretului, a războiului şi a revoluţiei se îmbină teatral pe ritmuri şi rime Dada. Războiul şi teroarea iscată în epocă de schimbările de paradigmă (atât sociale, cât şi culturale) sunt surprinse într-o notă tragi-comică şi dinamică. Spectacolul va avea două efecte contrare asupra publicului: amuzamentul prin muzică, dans, măşti, absurdul situaţiilor, dar şi conştientizarea consecinţelor pe care Primulu Război Mondial le-a avut asupra fiecărui aspect al umanității.

Distribuţia:

Tristan Tzara: Richard Balint
Doamna Dada: Ioana Dragoș Gajdo
Domnul Dada: Șerban Borda
Emmy Hennings: Angela Tanko
Sophie Tauber-Arp: Gabriela Codrea
Hugo Ball: Mirela Lupu
Marcel Iancu: Sebastian Lupu
Jean Arp: Sorin Ionescu
Lenin: Pavel Sîrghi
Stalin: George Voinese
Ludmila Spiru, Ravina Solomon: Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin
Prezentatoarea TV: Alina Leonte
Asistent Lenin, Axinte Rotaru, Lucian Micula: Emil Sauciuc
Artistul fotograf: Alin Stanciu
Iubita artistului fotograf: Anda Tămășanu
Alan Seeger: George Dometi
Soldatul german: Andrei Sabău
Soldatul francez: Eugen Neag
Apostu Vasile: Ciprian Ciuciu
Pisica neagră – Zerbinetta: Denisa Vlad

Fete cabaret: Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad

Grupul bătrânilor: Şerban Borda, Ioana Dragoş Gajdo, Angela Tanko, Gabriela Codrea, Mirela Lupu, Sebastian Lupu, Sorin Ionescu, Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău

Soldaţi: Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Ciprian Ciuciu, Eugen Neag

Revoluţionari: Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Eugen Neag

Orchestra: Zsolt Lukács (Saxofon, Clarinet), Albert Károly Szávuly (Trombon), Varady Henrietta (Pian), Marius Bulzan (Percuţie), Kálmán Nagy (Vioară), Lorant Veres (Contrabas)

Regia artistică și adaptarea textului: Anca Bradu
Costume: Andra Bădulescu Vișniec
Decor: Doru Păcuraru
Coregrafia: Mălina Andrei
Muzica: Ovidiu Iloc
Light Design: Lucian Moga

Data premierei: 23 octombrie 2016
Durata: 1h 50′ fără pauză

*Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani!







QUEEN MARY THEATRE ORADEA



Throughout the years, Queen Mary Theatre in Oradea has accustomed its audience with a successful repertoire, by creating a balance between the international and national dramaturgy, between classic and modern. At the present time, the theatre has, besides the Grand hall, Arcadia Hall – the place where we perform short plays, readings, poetry recitals and also experimental productions.

Queen Mary Theatre has the honour of having launched some of the greatest Romanian artistic directors, who had brilliant careers (directors such as Victor Ioan Frunză, Alexandru Darie and Alexandru Colpacci). Also, “Iosif Vulcan” Artistic Crew has had the privilege, especially in the last seasons, to work with famous people in the theatre industry, such as: Alexandru Dabija, Mihai Măniuţiu, Alexander Hausvater, Petru Vutcărău, Claudiu Goga and many others.

Thanks to these fruitful collaborations, the theatre in Oradea has re-entered in the critics’ attention, raising constantly the number of spectators, and obtaining nominations to the most prestigious prize in the business: the UNITER Gala, in 2006. We have also participated in several festivals both in Romania and abroad (South Korea, Italy, Croatia, Turkey, Slovakia, Hungary, Ukraine, Republic of Moldova). In 2012 the theatre recaptures the attention of the UNITER Association, through the successful performance “Fiddler on the Roof”, which obtains two nominations for “Best Scenographer” (Vioara Bara) and for “Best Actress in a Supporting Role” (Ioana Dragoș Gajdo for the part of Golde).



THE HISTORY   VIRTUAL TOUR





×

TOP