Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Folosim cookie-uri | We use cookies
Cookie-urile ne permit să vă oferim online serviciile noastre. Pentru a vă bucura de toate facilitățile website-ului este necesar să le acceptați.
×

Pictor scenograf

Data şi locul naşterii: 16.04.1957, New York, S.U.A.

Studii: Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” Bucureşti, secţia Pictură, 1981

Eminentă studentă la Institutul de Arte „Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, a făcut încă din primii ani, asistenţă la câteva filme semnate regizoral de artişti valoroşi ca Dan Piţa („Dreptate în lanţuri”), Tudor Mărăscu („Singur de cart”), Alexa Visarion („Năpasta”), Francisc Munteanu („Un petec de cer”), Malvina Urşianu („Figuranţii”), Nicu Stan („Furtună în Pacific”).

A debutat – ceva mai târziu – în teatru, semnând scenografia spectacolului „Tartuffe” de Molière, la Studioul Casandra. În tot acest timp, Maria Maliţa a şi pictat, participând cu lucrările sale la expoziţii de grup (1981-1982) şi la expoziţii municipale şi republicane (între anii 1981-1983).

La Teatrul de Stat din Oradea a fost angajată pentru stagiunea 1987/1988, venind, în principal, în calitate de colaborator al regizorului Laurian Oniga. Decorurile semnate de ea la cele trei spectacole din răstimpul amintit, ar fi constituit serioase motive de reuşită a spectacolelor. Că n-a fost tocmai aşa, o demonstrează frumuseţea, eleganţa şi eficienţa cadrului scenografic, au destule rezerve la spectacolele respective. Unul din cronicari a consemnat, apreciindu-l, efortul scenografei de a oferi dificilului text expresionist („Maestrul cântăreţ” de Franz Wedekind) un cadru simplu, dar foarte elegant, elemente de recuzită foarte expresive. Cu spectacolul  „O noapte furtunoasă” de I.L.Caragiale, a fost ispitit de ideea găsirii cu orice preţ a unor „sensuri insolite”, spectacolul dovedindu-se, în final, indecis stilistic – aşa încât decorul şi costumele, gândite în spiritul viziunii regizorale, au fost remarcate în sine, dar au avut parte de rezervele manifestate de „întreg”. Un cadru scenografic plin de poezie a creat în spectacolul dedicat poetului naţional, în ianuarie 1988: „Dor de Eminescu”.

(Prezentare de Eugen Ţugulea)

Fişă artistică – Teatrul de Stat Oradea

  • Scenografia la O NOAPTE FURTUNOASĂ de I.L.Caragiale, 1987, r.Laurian Oniga
  • Scenografia la MAESTRUL CÂNTĂREŢ de Frank Wedekind, 1988, r.Laurian Oniga
  • Scenografia la DOR DE EMINESCU, 1988, r.Eugen Harizomenov

Trupa Iosif Vulcan:

Trupa Arcadia:

×

TOP