Treci la conținutul principal
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO

ORAR AGENȚIEI DE BILETE

Luni: 14:00-18:00
Marți: 12:00 - 18:00
Miercuri: 10:00 - 14:00
Joi: 12:00 - 18:00
Vineri: 10:00 - 14:00
Sâmbătă și Duminică: închis
Agenția este deschisă și cu o oră înainte de începerea fiecărui spectacol de la Sala Mare, indiferent de zi.

PROGRAMUL AGENȚIEI DE BILETE
Luni: 14:00 - 18:00
Marți: 12:00 - 18:00
Miercuri: 10:00 - 14:00
Joi: 12:00 - 18:00
Vineri: 10:00 - 14:00
Sâmbătă și Duminică: închis
Agenția este deschisă și cu o oră înainte de începerea fiecărui spectacol de la Sala Mare, indiferent de zi.
Teatrul Regina Maria Oradea
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO

Arhivă Trupa Iosif Vulcan

Arhivă Spectacole Trupa Iosif Vulcan

LUX

Stagiunea 2022-2023

LUX este un spectacol care abordează conceptul de pierdere în diferite forme. Pierderea inocenței, pierderea unei prietenii, pierderea unui om drag – pierderea la nivel simbolic și pierderea la nivel concret. Integrând patru povești distincte, unite de dorința de a provoca o schimbare în bine în lume, spectacolul pornește de la o documentare a evenimentelor cotidiene și propune o explorare performativă originală a efectelor pe care acestea le au la nivel individual.

Cele patru personaje acționează conform cu propriul sistem de gândire, conturând astfel câte o tipologie pentru fiecare dintre ei: victima care are constant nevoie ca ceilalți să intervină și să o salveze din propria viață; people pleaser-ul care își pune propriile nevoi pe ultimul loc încercând să-i mulțumească mai întâi pe ceilalți; dependentul, o persoană naivă, care se simte în largul ei doar când e protejată de grup și salvatorul, o personalitate puternică în exterior, care a reușit să-și mascheze fricile punându-se pe sine într-o poziție de control.

VINEGAR TOM

Stagiunea 2021-2022

Pentru Jack și Margery, săteni ai Evului Mediu, viața este grea. Terenurile sunt mici și puține iar porțiunea de feudă care le revine nu poate fi mărită decât prin moartea sau plecarea alcuiva din sat. Vitele se îmbolnăvesc și mor pe capete. Untul nu se leagă întotdeauna. Iubirea s-a ofilit și ea odată cu erecția pierdută a lui Jack. Trebuie că toate acestea sunt o pedeapsă trimisă de Dumnezeul Evului Mediu pentru păcatele lor. Dar dacă nu Dumnezeu este cel care se joacă cu viețile lor, ci, dimpotrivă… Diavolul? Se știe că Diavolul își face treaba prin intermediul ajutoarelor sale de pe pământ: vrăjitoarele.

Vecina lor, Alice și bătrâna ei mamă au toate datele să fie niște vrăjitoare: ambele sunt singure și au crescut copii din flori (probabil concepuți cu ajutorul Diavolului); ambele blestemă de fiecare dată când sunt provocate; ambele (și doar ele) sunt capabile să-i redea erecția lui Jack atunci când i se arată; sunt sărace și cel mai probabil invidioase pe avuția lor; dar, mai ales, au un motan negru care dă frecvent târcoale gospodăriei lor. 

Așa că atunci când un celebru vânător de vrăjitoare sosește în sat, Jack și Margery sunt cât se poate de motivați să contribuie cu mărturiile lor la bunăstarea generală.

OPERA DE TREI PARALE

Stagiunea 2021-2022

Ironică, critică și picarescă, „Opera de trei parale” este una dintre piesele de teatru care au devenit un fenomen în spațiul cultural european. Scrisă de Bertolt Brecht, reformator multilateral și influent al teatrului secolului XX, după melodrama satirică „Opera cerșetorului/The Beggar’s Opera” (1728) a lui John Gay, piesa surprinde lumea marginalilor: hoți, cerșetori, prostituate și păstrează intriga originală, dar într-un context diferit și explorând noi semnificații.

Muzica, compusă de Kurt Weill, cu versuri scrise de Brecht, are un rol important în economia piesei. Revoluționară pentru vremea sa, îmbinând influențe de jazz și muzică de dans germană, conferă o notă distinctivă și o savoare aparte, având atât un rol recreativ, cât și unul critic. Cert este că song-urile/cântecele „Operei de trei parale” s-au bucurat de mare popularitate.

Dragoste în patru tablouri

Stagiunea 2013-2014

de Lukas Bärfuss

Lukas Bärfuss este un apreciat dramaturg contemporan elveţian ce s-a născut în 30 decembrie 1971. Autorul a început din 1997 să se concentreze asupra carierei sale în lumea teatrală, fondând trupa de teatru 400asa împreună cu Samuel Schwarz şi scriind piese pentru aceasta. În prezent, colaborează cu teatre din Hamburg, Munchen sau Berlin, iar piesele sale se bucură de un mare succes internaţional, fiind traduse în zeci de limbi şi jucate pe scenele multor teatre mari din Europa.

Spectacolele ce au la bază textele sale tratează cu cinism şi umor probleme contemporane legate de relaţiile interumane. Comicul de situaţie din piesele scrise de Lukas Bärfuss este destul de întunecat, scoţând la iveală contradicţiile din problemele care îi macină pe protagoniştii săi, fără însă a-i judeca vreodată.

Dragoste, în patru tablouri (orig. Vier Bilder der Liebe) nu face excepţie de la această regulă. Patru tablouri, patru locaţii, patru personaje centrale şi unul oarecum fantomatic care pare a încerca mereu să ghideze personajele spre uşa ce dă spre exterior care este un simbol al libertăţii, al salvării personale în faţa rutinei în care acestea s-au cufundat.

Sărbători fericite!

Stagiunea 2013-2014

de Jean Poiret

Scrisă în anul 1980, piesa Sărbători fericite! a devenit deja un spectacol clasic al teatrului de bulevard. Textul lui Poiret a devenit celebru prin ecranizarea sa în anul 1984 cu o distribuţie de excepţie, între care se disting Jean-Paul Belmondo şi Sophie Marceau în rolurile principale. Pe scena teatrului, piesa a fost reluată de multe ori din anul 1982 până în prezent cu mult succes, fiind jucată inclusiv la Teatrul Palatului Regal din Paris.

Cu câteva zile înainte de Paşte, Ştefan, un bărbat de vârstă mijlocie, profită de absenţa soţiei lui, Silvia, pentru a o invita pe Magda, o frumoasă tânără care i-a căzut cu tronc, la el acasă. Planurile îi sunt date peste cap de către o grevă care a cauzat anularea zborurilor şi reîntoarcerea neaşteptată a soţiei acasă, în toiul nopţii.

Prins în flagrant Ştefan dă dovadă de o imaginaţie debordantă, fabricând poveşti care să justifice prezenţa fetei la ei acasă. El susţine cu încredere minciuna cum că Magda ar fi fiica lui dintr-o căsătorie anterioară pe care a ţinut-o ascunsă actualei neveste. Faptul că soţia lui îi joacă jocul cu inteligenţă şi umor creează situaţii încurcate, improbabile, Silvia încurajându-l pe Ştefan să se încurce în pânza complicată a propriilor minciuni până în punctul în care comedia atinge dimensiuni paroxistice.

Cometa

Stagiunea 2013-2014

de Justine del Corte

Spectacol montat în premieră națională!

O cometă, iar sub ea – o pereche fericită de miri. În jurul lor – oameni relaxați și fericiți. O petrecere veselă la țară, la umbra unui copac. O zi dogoritoare de vară, plină de dorință de fericire.

La zece ani după nunta sa, Elisabeth se întreabă dacă fericirea poate fi țintuită în loc și face următoarea încercare: repetă petrecerea. Și deoarece fericirea nu este foarte flexibilă din punctul de vedere al lui Elisabeth, aceiași invitați, îmbrăcați la fel, trebuie să poarte în aceleași locuri aceleași discuții și astfel să rezulte… aceeași fericire. Destul de neclar este dacă și o serie întreagă de minciuni și infidelități petrecute cu zece ani în urmă sunt de natură să servească aceluiași scop. E greu de stabilit, cu atât mai mult cu cât secretele le cunosc inițial doar cei direct implicați.

Egocentrismul fiecăruia se dezvăluie tot mai mult şi, odată cu el, personajele renunță treptat la euforia inițială și la reușita evenimentului. Din ce în ce mai beți și mai dezinhibați, invitaţii se îndreaptă tot mai insistent spre ceea ce ar putea fi atingerea propriei fericiri.

„Pe-un om ferice ani în șir…”

Stagiunea 2013-2014

Teatrul Regina Maria prezintă spectacolul „Pe-un om ferice ani în şir…”, o selecţie din poezia lui Michelangelo Buonarroti la celebrarea a 450 de ani de la intrarea în eternitate.

Michelangelo Buonarroti a fost, alături de Leonardo da Vinci, cel mai important artist în perioada de vârf a Renașterii italiene. Geniul său universal este deopotrivă oglindit de pictură, desen, sculptură și arhitectură. A scris și poezii, în special în genul sonetului și madrigalului. Genialitatea lui Michelangelo reflectată în artele plastice își găsește corespondența și în creația literară.

Sentimentele, trăsăturile profunde și gândurile maestrului Michelangelo și-au găsit expresia, de-a lungul lungii sale vieți, într-o serie de compoziții lirice și în multe scrisori adresate familiei și prietenilor. Fără a fi un literat prin definiție și fără a avea intenția de a-și publica poeziile, Buonarroti a lăsat în urmă multe compoziții în versuri inspirate de Petrarca, așa cum o cereau uzanțele vremii.

Trebuiau să poarte un nume…

Stagiunea 2013-2014

Teatrul Regina Maria are onoarea de a vă invita la un spectacol deosebit, dedicat împlinirii a 164 de ani de la naşterea poetului Mihai Eminescu. Evenimentul este conceput ca un pachet de trei spectacole ce se întind pe durata a aproximativ patru ore, în care farmecul poeziilor lui Eminescu şi muzica pe versurile sale vor crea o atmosferă de romantism ce va învălui publicul.

ORA 17.00 – Depunere de flori la statuia lui Mihai Eminescu şi FLASHMOB

Evenimentul debutează la ora 17.00 când va avea loc depunerea de flori la statuia lui Mihai Eminescu. Această parte a evenimentului se va derula ca un Flashmob, la care publicul poate participa prin recitarea poeziei „La steaua” pentru a comemora naşterea poetului Mihai Eminescu. Flashmobul este conceput cu scopul de a le reaminti trecătorilor prinşi în obişnuinţa unei vieţi mecanice de complexitatea vieţii interioare a poetului, şi a fiecăruia dintre noi, pentru a-i scoate din rutina lor zilnică prin a le oferi o frântură de romantism şi pentru a atrage atenţia asupra importanţei poeziei lui Mihai Eminescu în cultura română.

LEONCE ȘI LENA

Stagiunea 2013-2014

scenariu de Mihai Măniuțiu și Ada Milea după Georg Büchner, regia Mihai Măniuțiu

Textul lui Georg Büchner, LEONCE ȘI LENA, spune povestea a doi prinţi, prinţul Leonce din Regatul Popo şi prinţesa Lena din Regatul Pipi. Căsătoria aranjată dintre cei doi urmează să aibă loc iar ambii decid în mod separat să scape de acest aranjament. Totuşi, nu reuşesc să fugă unul de celălalt, întâlnindu-se întâmplător fără să se recunoască şi îndrăgostindu-se. Cei doi decid să le joace o farsă părinţilor şi se întorc în Regatul Popo  pentru a se căsători. Costumaţi în ei  înşişi, realizează că, de fapt, soarta le-a luat-o înainte şi că au îndeplinit chiar dorinţa părinţilor lor.

Această poveste complexă despre putere şi obedienţă, iubire şi politică, pusă în scenă de Teatrul Regina Maria, marchează 200 de ani de la naşterea autorului, Georg Büchner. Este un spectacol muzical cu melodii interpretate live de către o mini-orchestră; toate personajele din Regatele Popo, respectiv Pipi cântă și dansează pe ritmurile muzicii originale, rodul talentatei artiste Ada Milea; echipa de creație a spectacolului este una de excepție: regia și scenariul poartă semnătura lui Mihai Măniuțiu, coregrafia este realizată de Vava Ștefănescu iar de decoruri și costume s-a ocupat Adrian Damian.

Dialoguri interioare cu George Mihăiță

Stagiunea 2013-2014

Cea de-a treia ediţie a spectacolului DIALOGURI INTERIOARE îl va avea ca invitat pe actorul de teatru şi film, George Mihaiţă.  Avem astfel plăcerea de a vă invita la o discuţie dintre acesta şi regizorul Radu Vaida, duminică, 24 noiembrie, de la ora 19:00 în Sala Mare a Teatrului Regina Maria.

Între spectacolele de teatru care l-au făcut celebru pe George Mihaiţă se numără roluri din piese regizate de Horaţiu Mălăele, ca cel din Revizorul de N. V. Gogol (1998), Pălăria de Eugene Labiche (1998), Bani din cer de Ray Cooney (2001), spectacole în regia lui Gábor Tompa ca Ubu înlănţuit, de Alfred Jarry (2004) şi alte zeci de alte piese.

Modul în care George Mihăiţă jonglează între rolurile serioase şi cele de divertisment se observă mai ales în filmografia acestuia, jucând atât în filme de artă ca Reconstituirea lui Lucian Pintilie (1968), recentul Undeva la Palilula regizat de Purcărete, în filme ce se situează în genul tragic-comediei Nuntă mută în regia lui Horaţiu Mălăele (2008) dar avînd şi roluri care au amuzat copios ca cel din celebrul B.D. intră în acţiune (1970).

8 femei

Stagiunea 2013-2014

de Robert Thomas

Suntem în anii ’50, într-o vilă burgheză dintr-un mediu rural idilic, în ajun de Crăciun cu zăpadă abundentă. În interior, o tragedie: Marcel, bărbatul casei, este găsit mort – iar vinovatul nu poate fi decât cineva din interior.

Una dintre cele 8 femei e vinovată. Toate mint cu îndârjire cu privire la programul lor din ziua respectivă, dar se pare că toate ar fi avut un motiv să comită crima. Sau aproape toate…

Ancheta începe cu dispute, trădări, revelații sau pretexte. Măștile cad, iar unele legături se întăresc, în vreme ce altele se destramă. Toate femeile își vor dezvălui adevărata față.

Dar oare care e vinovata?

Iată așadar ce vă propune spectacolul 8 FEMEI, o comedie polițistă, regizată de Radu Nichifor.

Producătorii

Stagiunea 2013-2014

de Mel Brooks

THE PRODUCERS este un musical care-a făcut istorie pe BROADWAY: un succes de public și critică, o comedie spumoasă…

Musicalul a fost făcut după filmul cu același nume din 1968, la care tot Mel Brooks a contribuit, scriind partiturile muzicale pentru acest spectacol. Pe Broadway, a avut premiera în 19 aprilie 2001 și a avut peste 2.500 de reprezentații și a câștigat nu mai puțin de 12 premii TONY. Succesul a dus la realizarea unui nou film cu starurile de pe Broadway, în 2005, cu Nathan Lane (Max Bialystock), Matthew Broderick (Leo Bloom) și Uma Thurman (Ulla) în rolurile principale.

Max Bialystock (Alexandru Rusu) s-a numărat printre cei mai buni producători de pe Broadway, însă în ultima vreme cariera lui a luat-o pe o pantă descendentă. Ne aflăm pe Broadway, așadar, iar cel mai nou show al lui Bialystock, un musical (FUNNY BOY) după HAMLET al lui Shakespeare, e un eșec de proporții, care-l lasă falit. A doua zi, Max e vizitat de un contabil, Leo Bloom (Pavel Sîrghi), care vine să facă auditul. Acesta descoperă că, dacă ar strânge bani pentru un eșec garantat, nu ar mai trebui să returneze banii investitorilor, iar Max îl convinge să facă echipă pentru a pune în aplicare o schemă cum n-a văzut Broadway-ul.

Cei ce nu uită…

Stagiunea 2012-2013

„Cei ce nu uită…” nu este un simplu spectacol de teatru. Este o experiență care te face responsabil de trecutul colectiv, o altă dimensiune a istoriei noastre recente. Este un spectacol care te obligă să ai sufletul și ochii larg deschiși pentru una dintre cele mai impresionante experiențe teatrale.

„Cei ce nu uită…” nu vorbește despre un eveniment simplist, ci despre ceea ce știm că s-a întâmplat în lagărele comuniste. Este un semnal de alarmă pentru generațiile care nu trebuie să uite de miile de oameni ce au murit în închisori.

Spectacolul este construit din poezii scrise în închisorile comuniste, în perioada 1948-1964, iar regizorul Gavriil Pinte spune că nu întâmplător a ales un scenariu bazat pe versuri ale unei perioade de tranziție a literaturii române. „Poezia rămâne religia teatrului meu”, declara acesta.

Emoțiile încep încă de la primii pași pe care îi faci spre sala de teatru. Culoarul lung și întunecat, ofițerii securității cu priviri încrâncenate, decorul morbit… toate formează un prolog apăsător, care te fac conștient că toți purtăm pe umeri responsabilitatea unei realități crude. E o călătorie fizică și spirituală în același timp. Un itinerariu al suferinței în care devii automat martor viu al unei istorii care nu are voie sa fie uitată.

Dialoguri interioare

Stagiunea 2012-2013

Show cultural-artistic-filozofic-spiritual

Teatrul REGINA MARIA din Oradea vă invită la prima întâlnire cu invitaţii regizorului Radu Vaida, amfitrionul unui inedit show cultural-artistic-filozofic-spiritual, care va aduce în fiecare lună, pe scena teatrului orădean şi în dialog cu publicul de aici, personalităţi ale vieţii culturale din România, într-o încercare de restaurare şi celebrare a celor mai importante valori spirituale şi morale, după care o societate sănătoasă ar trebui să funcţioneze.

Primii invitaţi ai spectacolului DIALOGURI INTERIOARE vor fi celebrul actor de teatru şi film, Mircea Diaconu şi cunoscuta actriţă a scenei orădene, Ioana Dragoş Gajdo, care vor răspunde provocărilor lansate de moderator, dar şi de către spectatori, participanţi activi la acest show inedit şi ale căror întrebări vor fi transmise invitaţilor, cu şarm şi graţie de Alina Leonte, actriţă a Teatrului REGINA MARIA. Vor fi discutate teme „profunde, concrete, inedite şi pozitive”, acompaniate de armoniile cvartetului VARADINUM din Oradea şi însoţite de picturile artistei Diana Gabriela Gavrilaş, care îşi va prezenta cu acest prilej şi expoziţia intitulată „Grădini italiene”.

La „Iunion”, birjar!

Stagiunea 2012-2013

după schițe de I.L. Caragiale

Spectacolul LA „IUNION”, BIRJAR!, propus de Daniel Vulcu, încearcă să reconstituie atmosfera anilor 1900, prin textele eternului Caragiale. Atmosfera de la terasa „Iunion” cu muzica şi dansurile acelor vremuri se vor regăsi într-un spectacol de cabaret vesel, pigmentat cu muzică live şi numere de magie, care nu poate fi decât pe gustul tuturor.

Cu un zâmbet dulce-amar constatăm de fiecare dată, ca într-o breșă în timp sau ca într-o oglindă nemiloasă, luciditatea scriitorului prin atemporalitatea lui. Aceeași lume, aceleași frământări, manifestate doar sub o altă apariție fac din Caragiale un scriitor nemuritor, iar colajul de 12 schițe vin să susțină această afirmație.