JOB ANNOUNCEMENT – ARCADIA BAND
The Arcadia troupe of the Regina Maria Theater is hiring a puppeteer actor, with an individual employment contract for a fixed period.
Minimum requirements:
- specialized studies (acting, puppets)
- previous experience in animation theater (an advantage)
- skills in handling different types of puppets and stage objects
- vocal and bodily expressiveness capacity
- team spirit and availability for rehearsals and performances at headquarters and on the road
responsibility:
- interpreting roles in animation theater performances
- handling puppets, marionettes and set design elements according to the director's concept
- collaborating with the director, set designer and cast colleagues
- active participation in rehearsals and performances, respecting the discipline and program of the institution
- involvement in related activities (workshops, educational projects or special theater events).
CVs can be submitted until October 14, 2025 to the following email addresses: [email protected] or [email protected].
We look forward to receiving your CVs!
Other articles
Oradea students at "Let's Play!/Gyere għandhom!" with Romanian and Hungarian actors from the puppet theater troupes Arcadia and Lilliput
Over 40 third-grade students from the "Lorántffy Zsuzsanna" Reformed Theological High School and the "Emanuel" Baptist Theological High School met on Friday, May 30, at the Arcadia Theater, to discover the power of play that transcends languages and cultures.
COMUNICAT DE PRESĂ | Apreciatul regizor Timofei Kuliabin revine în România și montează „Oglinda spartă” la Teatrul Regina Maria
Trupa Iosif Vulcan a Teatrului Regina Maria anunță premiera spectacolului Oglinda spartă, un scenariu de Roman Doljanski inspirat din opera lui Arthur Miller, în regia unuia dintre cei mai importanți regizori europeni ai momentului, Timofei Kuliabin. Spectacolul va avea primele reprezentații în 16 și 17 noiembrie 2025, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria, iar interesul publicului este uriaș, toate biletele fiind deja vândute.
Arthur Miller (17 octombrie 1915 – 10 februarie 2005) a fost un dramaturg american, care a combinat conștiința socială cu o preocupare profundă pentru viața interioară a personajelor sale, sursele sale principale de inspirație fiind tragicii greci și omul de rând: cred că sentimentul tragic este evocat în noi atunci când suntem în prezența unui personaj care este gata să-și dea viața, dacă este nevoie, pentru a-și asigura un singur lucru: simțul demnității personale. Scrierile sale i-au adus de-a lungul vieții multe onoruri, printre care Premiul Pulitzer, șapte premii Tony, două premii Drama Critics Circle, un Obie, un Olivier, Premiul John F. Kennedy pentru întreaga carieră și premiul Dorothy și Lillian Gish.
„Broken Glass” (piesă care nu a fost niciodată tradusă în limba română) explorează povestea unui cuplu newyorkez prins între tensiunile conjugale și conștientizarea istorică. În montarea de la Oradea, textul este adaptat scenic de Roman Doljanski, dramaturg de origine rusă și unul dintre cei mai apreciați critici și teoreticieni ai teatrului european, stabilit din 2022 în Europa, unde își desfășoară exclusiv activitatea. Roman Doljanski a transpus piesa lui Arthur Miller într-o formă scenică actualizată, ce intră în dialog cu realitatea contemporană și cu dilemele etice ale prezentului: „titlul unei alte piese fabuloase a marelui dramaturg american Arthur Miller, Prețul (The Price), definește tema centrală a noii producții intitulate „Oglinda spartă”. Este vorba despre prețul pe care cei din jurul protagonistei trebuie să-l plătească pentru vindecarea acesteia. Poate fi considerat tratamentul un succes dacă o persoană se vindecă în detrimentul binelui alteia? Unde este limita dincolo de care vindecarea se transformă în manipulare? Nu există un răspuns definitiv la această întrebare – nici din partea lui Arthur Miller, nici din partea personajelor, nici din partea creatorilor spectacolului. Scopul este acela de a pune întrebări și de a invita publicul să-și formuleze propriul răspuns, explică Roman.
Regia spectacolului este semnată de apreciatul regizor de teatru și operă, Timofei Kuliabin, care a montat pe cele mai importante scene ale Europei. Absolvent al Academiei Ruse de Teatru din Moscova (GITIS), Kuliabin s-a alăturat, după finalizarea studiilor, Teatrului Academic „Făclia Roșie” din Novosibirsk, unde, în 2015, la doar 31 de ani, a fost numit director artistic, devenind cel mai tânăr director artistic al unui teatru din Rusia la acel moment. Până în 2022, când a fost forțat să demisioneze din cauza poziției sale explicit anti-război și a ales calea exilului, a montat spectacole atât la teatre din Rusia, cât și pe scene importante din spațiul german, care îi aduc recunoaștere, confirmând forța și originalitatea viziunii sale regizorale. Din 2022, Timofei Kuliabin își desfășoară activitatea exclusiv în străinătate, colaborând cu teatre din Germania, Elveția, Franța, Grecia, Estonia, Bulgaria. . În 2022, semnează o colaborare de excepție cu John Malkovich pentru spectacolul „În singurătatea câmpurilor de bumbac”, montat la Teatrul Dailes din Riga și prezentat ulterior într-un turneu în 12 țări. Colaborarea cu Teatrul Regina Maria din Oradea este cel de-al doilea proiect al său în România, după „Lungul drum al zilei către noapte” după Eugene O’Neill montat la Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu.
Despre spectacolul pe care îl montează la Oradea, regizorul Timofei Kuliabin declară:
„Această piesă poate fi considerată o dramă psihoterapeutică clasică. În cinematografie și în cultura populară, mai ales în seriale, există numeroase exemple reușite ale acestui gen – însă în teatru, aproape deloc. Povestea unui medic și a pacientului său (sau, ca în acest caz, a unei paciente) depășește aproape întotdeauna granițele practicii medicale, abordând o gamă mult mai largă de probleme – nu doar personale, ci și sociale, istorice și chiar filosofice. Încă de la început, lăsăm publicului libertatea de a ști cum se va sfârși povestea. Nu transformăm narațiunea lui Arthur Miller într-un roman polițist. Pur și simplu observăm cum s-au desfășurat evenimentele. Invităm spectatorii să urmărească nuanțele și caracterul profund uman al personajelor.”
Echipa de creație reunește și alte nume importante ale teatrului contemporan: Timofei Pastuhov, compozitorul muzicii originale, și Oleg Golovko, scenograful care semnează universul vizual al spectacolului. Traducerea în limba română îi aparține Ralucai Radulescu, traducător, jurnalist și curator teatral.
Din distribuția spectacolului fac parte actorii Eugene Neag (Phillip Gellburg), Denisa Irina Vlad (Sylvia Gellburg), Razvan Vicoveanu (Dr. Harry Hyman), Anda Tamasanu (Jessica), Richard Balint (Robert Wilson) și Alexandru Rusu (Stanton Case).
Spectacolul este programat și în 11 și 12 decembrie, iar biletele pot fi achiziționate de la agenția teatrală (Piața Regele Ferdinand I, nr. 6) și online de pe site-ul Teatrului Regina Maria și pe platforma de ticketing Poftim Cultură.
OGLINDA SPARTĂ
un scenariu de Roman Doljanski după Arthur Miller, în regia lui Timofei Kuliabin
Distribution:
Phillip Gellburg: Eugen Neag
Sylvia Gellburg: Denisa Irina Vlad
Dr. Harry Hyman: Răzvan Vicoveanu
Jessica: Anda Tămășanu
Robert Wilson: Richard Balint
Stanton Case: Alexandru Rusu
Regia: Timofei Kuliabin
Scenariul: Roman Doljanski
Traducerea: Raluca Rădulescu
Scenografia: Oleg Golovko
Muzica originală: Timofei Pastuhov
Spectacol recomandat persoanelor peste 18 ani!
Data premierei: 16 și 17 noiembrie 2025, Sala Mare a Teatrului Regina Maria din Oradea