Treci la conținutul principal
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO

ORAR AGENȚIEI DE BILETE

Luni: 14:00-18:00
Marți: 12:00 - 18:00
Miercuri: 10:00 - 14:00
Joi: 12:00 - 18:00
Vineri: 10:00 - 14:00
Sâmbătă și Duminică: închis
Agenția este deschisă și cu o oră înainte de începerea fiecărui spectacol de la Sala Mare, indiferent de zi.

PROGRAMUL AGENȚIEI DE BILETE
Luni: 14:00 - 18:00
Marți: 12:00 - 18:00
Miercuri: 10:00 - 14:00
Joi: 12:00 - 18:00
Vineri: 10:00 - 14:00
Sâmbătă și Duminică: închis
Agenția este deschisă și cu o oră înainte de începerea fiecărui spectacol de la Sala Mare, indiferent de zi.
Teatrul Regina Maria Oradea
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO
Scris în .
de Teatrul Regina Maria

SELECȚIA OFICIALĂ A FESTIVALULUI DE TEATRU SCURT 2016

Teatrul Regina Maria din Oradea anunţă selecţia oficială a spectacolelor care vor participa la cea de XXII-a ediţie a Festivalului de Teatru Scurt, component al Festivalului Internațional de Teatru Oradea, aflat la cea de-a IV-a ediție. Pentru spectacolele din secţiunea CONCURS a festivalului, selecţia a fost realizată de către criticul de teatru Doru Mareș. FITO 2016 va avea loc în perioada 25 septembrie – 2 octombrie.

Spectacolele care ne vor onora cu prezenţa anul acesta în secțiunea CONCURS sunt următoarele (ordonate alfabetic, după titlul spectacolului):

1. Teatrul Naţional „Lucian Blaga” Cluj-Napoca: Agamemnon, de Rodrigo Garcia, regia Andrei Măjeri 2. Teatrul Municipal, Baia Mare: Albastru.Galben.Roșu., spectacol de Radu Macrinici 3. Teatrul „Mihai Eminescu”, Botoşani: Aniversarea, de Jeroen Van Den Berg, regia Erwin Șimșensohn 4. Teatrul Act & Scena 9, Bucureşti: Apă de mină, de Csaba Székely, un proiect coordonat de Oana Stoica 5. Teatrul de Nord Satu Mare: Autobahn, de Neil LaBute, regia Laura Moldovan 6. Teatrul Maghiar de Stat, Cluj-Napoca: Cartea bătrânilor, după poemul lui Szilágyi Domokos, regia Mihaela Panainte 7. Teatrul German de Stat, Timişoara: De fapt e frumos, un spectacol de Volker Schmidt 8. Teatrul Municipal „George Bacovia”, Bacău: Ich bin Ofelia, de Gertrud Fussenegger, regia Sorin Militaru 9. Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova: Iluzii, de Ivan Vîrîpaev, regia Bobi Pricop 10. Teatrul Regina Maria, Oradea: În inima nopții – Episodul Lear, scenariul de Gavriil Pinte, cu inserții de George Banu și Monique Borie după William Shakespeare, regia Gavriil Pinte 11. Teatrul Național București: O întâmplare ciudată cu un câine la miezul nopții, după un roman de Mark Haddon, regia Bobi Pricop 12. ARCUB București: Obsesii, de Claudiu Sfirschi-Lăudat după texte de Margarita Karapanou, regia Yannis Paraskevopoulos 13. Teatrul Național Csokonai, Debrecen, Ungaria: Orlando, după Virginia Woolf, regia Anca Bradu 14. Teatrul „Alexandru Davila”, Pitești: Prah sau Lozul cel mare, de Spiro Gyorgy, regia Matei Varodi 15. Teatrul Dramatic „Fani Tardini”, Galați: Trilogia belgrădeană, de Biljana Srbljanovic, regia Erwin Șimșensohn 16. Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad: Vârful aisbergului, de Antonio Tabares, regia Theodor Cristian Popescu 17. Teatrul Excelsior, Bucureşti: With a little help from my friends, de Maria Manolescu, regia Alexandru Mâzgăreanu

Alte articole

Teatrul Regina Maria Oradea
| Teatrul Regina Maria

Peste 40 de elevi de clasa a III-a de la Liceul Teologic Reformat „Lorántffy Zsuzsanna” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel” s-au întâlnit vineri, 30 mai, la sediul Teatrului Arcadia, pentru a descoperi puterea jocului care transcende limbile și culturile.

| Florina Dometi

Trupa Iosif Vulcan a Teatrului Regina Maria anunță premiera spectacolului Oglinda spartă, un scenariu de Roman Doljanski inspirat din opera lui Arthur Miller, în regia unuia dintre cei mai importanți regizori europeni ai momentului, Timofei Kuliabin. Spectacolul va avea primele reprezentații în 16 și 17 noiembrie 2025, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria, iar interesul publicului este uriaș, toate biletele fiind deja vândute.

Arthur Miller (17 octombrie 1915 – 10 februarie 2005) a fost un dramaturg american, care a combinat conștiința socială cu o preocupare profundă pentru viața interioară a personajelor sale, sursele sale principale de inspirație fiind tragicii greci și omul de rând: cred că sentimentul tragic este evocat în noi atunci când suntem în prezența unui personaj care este gata să-și dea viața, dacă este nevoie, pentru a-și asigura un singur lucru: simțul demnității personale. Scrierile sale i-au adus de-a lungul vieții multe onoruri, printre care Premiul Pulitzer, șapte premii Tony, două premii Drama Critics Circle, un Obie, un Olivier, Premiul John F. Kennedy pentru întreaga carieră și premiul Dorothy și Lillian Gish.

„Broken Glass” (piesă care nu a fost niciodată tradusă în limba română) explorează povestea unui cuplu newyorkez prins între tensiunile conjugale și conștientizarea istorică. În montarea de la Oradea, textul este adaptat scenic de Roman Doljanski, dramaturg de origine rusă și unul dintre cei mai apreciați critici și teoreticieni ai teatrului european, stabilit din 2022 în Europa, unde își desfășoară exclusiv activitatea. Roman Doljanski a transpus piesa lui Arthur Miller într-o formă scenică actualizată, ce intră în dialog cu realitatea contemporană și cu dilemele etice ale prezentului: „titlul unei alte piese fabuloase a marelui dramaturg american Arthur Miller, Prețul (The Price), definește tema centrală a noii producții intitulate „Oglinda spartă”. Este vorba despre prețul pe care cei din jurul protagonistei trebuie să-l plătească pentru vindecarea acesteia. Poate fi considerat tratamentul un succes dacă o persoană se vindecă în detrimentul binelui alteia? Unde este limita dincolo de care vindecarea se transformă în manipulare? Nu există un răspuns definitiv la această întrebare – nici din partea lui Arthur Miller, nici din partea personajelor, nici din partea creatorilor spectacolului. Scopul este acela de a pune întrebări și de a invita publicul să-și formuleze propriul răspuns, explică Roman.

Regia spectacolului este semnată de apreciatul regizor de teatru și operă, Timofei Kuliabin, care a montat pe cele mai importante scene ale Europei. Absolvent al Academiei Ruse de Teatru din Moscova (GITIS), Kuliabin s-a alăturat, după finalizarea studiilor, Teatrului Academic „Făclia Roșie” din Novosibirsk, unde, în 2015, la doar 31 de ani, a fost numit director artistic, devenind cel mai tânăr director artistic al unui teatru din Rusia la acel moment. Până în 2022, când a fost forțat să demisioneze din cauza poziției sale explicit anti-război și a ales calea exilului, a montat spectacole atât la teatre din Rusia, cât și pe scene importante din spațiul german, care îi aduc recunoaștere, confirmând forța și originalitatea viziunii sale regizorale. Din 2022, Timofei Kuliabin își desfășoară activitatea exclusiv în străinătate, colaborând cu teatre din Germania, Elveția, Franța, Grecia, Estonia, Bulgaria. . În 2022, semnează o colaborare de excepție cu John Malkovich pentru spectacolul „În singurătatea câmpurilor de bumbac”, montat la Teatrul Dailes din Riga și prezentat ulterior într-un turneu în 12 țări. Colaborarea cu Teatrul Regina Maria din Oradea este cel de-al doilea proiect al său în România, după „Lungul drum al zilei către noapte” după Eugene O’Neill montat la Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu.

Despre spectacolul pe care îl montează la Oradea, regizorul Timofei Kuliabin declară:

„Această piesă poate fi considerată o dramă psihoterapeutică clasică. În cinematografie și în cultura populară, mai ales în seriale, există numeroase exemple reușite ale acestui gen – însă în teatru, aproape deloc. Povestea unui medic și a pacientului său (sau, ca în acest caz, a unei paciente) depășește aproape întotdeauna granițele practicii medicale, abordând o gamă mult mai largă de probleme – nu doar personale, ci și sociale, istorice și chiar filosofice. Încă de la început, lăsăm publicului libertatea de a ști cum se va sfârși povestea. Nu transformăm narațiunea lui Arthur Miller într-un roman polițist. Pur și simplu observăm cum s-au desfășurat evenimentele. Invităm spectatorii să urmărească nuanțele și caracterul profund uman al personajelor.”

Echipa de creație reunește și alte nume importante ale teatrului contemporan: Timofei Pastuhov, compozitorul muzicii originale, și Oleg Golovko, scenograful care semnează universul vizual al spectacolului. Traducerea în limba română îi aparține Ralucăi Rădulescu, traducător, jurnalist și curator teatral.

Din distribuția spectacolului fac parte actorii Eugen Neag (Phillip Gellburg), Denisa Irina Vlad (Sylvia Gellburg), Răzvan Vicoveanu (Dr. Harry Hyman), Anda Tămășanu (Jessica), Richard Balint (Robert Wilson) și Alexandru Rusu (Stanton Case).

Spectacolul este programat și în 11 și 12 decembrie, iar biletele pot fi achiziționate de la agenția teatrală (Piața Regele Ferdinand I, nr. 6) și online de pe site-ul Teatrului Regina Maria și pe platforma de ticketing Poftim Cultură.


OGLINDA SPARTĂ
un scenariu de Roman Doljanski după Arthur Miller, în regia lui Timofei Kuliabin

Distribuția:

Phillip Gellburg: Eugen Neag
Sylvia Gellburg: Denisa Irina Vlad
Dr. Harry Hyman: Răzvan Vicoveanu
Jessica: Anda Tămășanu
Robert Wilson: Richard Balint
Stanton Case: Alexandru Rusu

Regia: Timofei Kuliabin
Scenariul: Roman Doljanski
Traducerea: Raluca Rădulescu
Scenografia: Oleg Golovko
Muzica originală: Timofei Pastuhov

Spectacol recomandat persoanelor peste 18 ani!
Data premierei: 16 și 17 noiembrie 2025, Sala Mare a Teatrului Regina Maria din Oradea