TRM ACADEMY 2025
Teatrul Regina Maria deschide din nou porțile TRM ACADEMY, un program dedicat tuturor celor care vor să se cunoască mai bine prin artă, să-și depășească limitele și să-și redescopere bucuria de a fi în fața celorlalți.
Între 3 noiembrie și 14 decembrie 2025, participanții sunt invitați să se alăture unuia dintre cele trei module de cursuri de dezvoltare personală prin teatru, coordonate de actori profesioniști ai teatrului.
TRM Academy nu este doar o serie de cursuri, ci o experiență completă de autocunoaștere, comunicare și expresie. Prin exerciții de improvizație, interpretare, mișcare și lucru pe text, fiecare participant descoperă cum poate transforma emoțiile, curiozitatea și vulnerabilitatea în forță creativă.
Cei care se înscriu pot alege între:
IMPRO (+16 ani)
Coordonatori: Alin Stanciu, Cosmin Petruț și George Dometi
Lasă controlul deoparte și intră într-un joc al spontaneității!
Cursul de improvizație este un spațiu sigur în care înveți să reacționezi creativ, să-ți asculți instinctul și să transformi orice situație într-o poveste. Prin exerciții de actorie, jocuri de echipă și momente de improvizație scenică, descoperi cum să-ți exprimi emoțiile natural, cum să ai încredere în tine și cum să te conectezi autentic cu ceilalți.
Ideal pentru: oricine vrea să-și dezvolte curajul, comunicarea, prezența de scenă sau pur și simplu să se distreze și să se descopere altfel.
Interpretare text (11–17 ani)
Coordonatori: Anca Sigmirean, Lucia Rogoz și Giorgia Căprărin
Un curs dedicat tinerilor care vor să-și transforme emoțiile în povești și să-și găsească vocea.
Prin exerciții de dicție, improvizație, analiză de text și joc scenic, participanții descoperă bucuria de a interpreta personaje și de a exprima idei profunde într-un mod creativ. Este o experiență care îi ajută să-și dezvolte empatia, imaginația, încrederea și spiritul de echipă.
Ideal pentru: adolescenți pasionați de teatru, dar și pentru cei care vor să-și îmbunătățească exprimarea, prezența și încrederea în sine.
Interpretare text (+18 ani)
Coordonatori: Ioana Dragoș Gajdo și Mirela Niță Lupu
Un atelier de profunzime dedicat adulților care vor să se redescopere prin artă.
Cursul propune exerciții de analiză de text, lucrul pe emoție, ritm și intenție, dar și exerciții de comunicare scenică. Participanții învață cum să dea sens cuvintelor, cum să exprime adevăruri interioare și cum să se conecteze autentic cu publicul și cu sine.
Ideal pentru: adulți curioși, profesioniști din domenii diverse, actori amatori sau oricine dorește să se elibereze de blocaje și să exploreze teatrul ca formă de autocunoaștere.
Fiecare curs are o întâlnire pe săptămână, fiind construit sub îndrumarea atentă a unor actori și pedagogi cu experiență, într-un mediu relaxat, creativ și plin de energie.
La finalul perioadei, cursanții vor avea ocazia să-și pună în valoare munca în fața unui public, într-o prezentare scenică simbolică.
Taxă de participare: 300 lei/persoană/curs
Perioada: 3 noiembrie – 14 decembrie 2025 (1 întâlnire/săptămână)
Data limită pentru înscrieri: 27 octombrie 2025
Alte articole
Elevi orădeni la „Hai la joacă!/Gyere játszani!” cu actorii români și maghiari ai trupelor de teatru de păpuși Arcadia și Lilliput
Peste 40 de elevi de clasa a III-a de la Liceul Teologic Reformat „Lorántffy Zsuzsanna” și Liceul Teologic Baptist „Emanuel” s-au întâlnit vineri, 30 mai, la sediul Teatrului Arcadia, pentru a descoperi puterea jocului care transcende limbile și culturile.
COMUNICAT DE PRESĂ | Apreciatul regizor Timofei Kuliabin revine în România și montează „Oglinda spartă” la Teatrul Regina Maria
Trupa Iosif Vulcan a Teatrului Regina Maria anunță premiera spectacolului Oglinda spartă, un scenariu de Roman Doljanski inspirat din opera lui Arthur Miller, în regia unuia dintre cei mai importanți regizori europeni ai momentului, Timofei Kuliabin. Spectacolul va avea primele reprezentații în 16 și 17 noiembrie 2025, de la ora 19:00, la Sala Mare a Teatrului Regina Maria, iar interesul publicului este uriaș, toate biletele fiind deja vândute.
Arthur Miller (17 octombrie 1915 – 10 februarie 2005) a fost un dramaturg american, care a combinat conștiința socială cu o preocupare profundă pentru viața interioară a personajelor sale, sursele sale principale de inspirație fiind tragicii greci și omul de rând: cred că sentimentul tragic este evocat în noi atunci când suntem în prezența unui personaj care este gata să-și dea viața, dacă este nevoie, pentru a-și asigura un singur lucru: simțul demnității personale. Scrierile sale i-au adus de-a lungul vieții multe onoruri, printre care Premiul Pulitzer, șapte premii Tony, două premii Drama Critics Circle, un Obie, un Olivier, Premiul John F. Kennedy pentru întreaga carieră și premiul Dorothy și Lillian Gish.
„Broken Glass” (piesă care nu a fost niciodată tradusă în limba română) explorează povestea unui cuplu newyorkez prins între tensiunile conjugale și conștientizarea istorică. În montarea de la Oradea, textul este adaptat scenic de Roman Doljanski, dramaturg de origine rusă și unul dintre cei mai apreciați critici și teoreticieni ai teatrului european, stabilit din 2022 în Europa, unde își desfășoară exclusiv activitatea. Roman Doljanski a transpus piesa lui Arthur Miller într-o formă scenică actualizată, ce intră în dialog cu realitatea contemporană și cu dilemele etice ale prezentului: „titlul unei alte piese fabuloase a marelui dramaturg american Arthur Miller, Prețul (The Price), definește tema centrală a noii producții intitulate „Oglinda spartă”. Este vorba despre prețul pe care cei din jurul protagonistei trebuie să-l plătească pentru vindecarea acesteia. Poate fi considerat tratamentul un succes dacă o persoană se vindecă în detrimentul binelui alteia? Unde este limita dincolo de care vindecarea se transformă în manipulare? Nu există un răspuns definitiv la această întrebare – nici din partea lui Arthur Miller, nici din partea personajelor, nici din partea creatorilor spectacolului. Scopul este acela de a pune întrebări și de a invita publicul să-și formuleze propriul răspuns, explică Roman.
Regia spectacolului este semnată de apreciatul regizor de teatru și operă, Timofei Kuliabin, care a montat pe cele mai importante scene ale Europei. Absolvent al Academiei Ruse de Teatru din Moscova (GITIS), Kuliabin s-a alăturat, după finalizarea studiilor, Teatrului Academic „Făclia Roșie” din Novosibirsk, unde, în 2015, la doar 31 de ani, a fost numit director artistic, devenind cel mai tânăr director artistic al unui teatru din Rusia la acel moment. Până în 2022, când a fost forțat să demisioneze din cauza poziției sale explicit anti-război și a ales calea exilului, a montat spectacole atât la teatre din Rusia, cât și pe scene importante din spațiul german, care îi aduc recunoaștere, confirmând forța și originalitatea viziunii sale regizorale. Din 2022, Timofei Kuliabin își desfășoară activitatea exclusiv în străinătate, colaborând cu teatre din Germania, Elveția, Franța, Grecia, Estonia, Bulgaria. . În 2022, semnează o colaborare de excepție cu John Malkovich pentru spectacolul „În singurătatea câmpurilor de bumbac”, montat la Teatrul Dailes din Riga și prezentat ulterior într-un turneu în 12 țări. Colaborarea cu Teatrul Regina Maria din Oradea este cel de-al doilea proiect al său în România, după „Lungul drum al zilei către noapte” după Eugene O’Neill montat la Teatrul Național „Radu Stanca” din Sibiu.
Despre spectacolul pe care îl montează la Oradea, regizorul Timofei Kuliabin declară:
„Această piesă poate fi considerată o dramă psihoterapeutică clasică. În cinematografie și în cultura populară, mai ales în seriale, există numeroase exemple reușite ale acestui gen – însă în teatru, aproape deloc. Povestea unui medic și a pacientului său (sau, ca în acest caz, a unei paciente) depășește aproape întotdeauna granițele practicii medicale, abordând o gamă mult mai largă de probleme – nu doar personale, ci și sociale, istorice și chiar filosofice. Încă de la început, lăsăm publicului libertatea de a ști cum se va sfârși povestea. Nu transformăm narațiunea lui Arthur Miller într-un roman polițist. Pur și simplu observăm cum s-au desfășurat evenimentele. Invităm spectatorii să urmărească nuanțele și caracterul profund uman al personajelor.”
Echipa de creație reunește și alte nume importante ale teatrului contemporan: Timofei Pastuhov, compozitorul muzicii originale, și Oleg Golovko, scenograful care semnează universul vizual al spectacolului. Traducerea în limba română îi aparține Ralucăi Rădulescu, traducător, jurnalist și curator teatral.
Din distribuția spectacolului fac parte actorii Eugen Neag (Phillip Gellburg), Denisa Irina Vlad (Sylvia Gellburg), Răzvan Vicoveanu (Dr. Harry Hyman), Anda Tămășanu (Jessica), Richard Balint (Robert Wilson) și Alexandru Rusu (Stanton Case).
Spectacolul este programat și în 11 și 12 decembrie, iar biletele pot fi achiziționate de la agenția teatrală (Piața Regele Ferdinand I, nr. 6) și online de pe site-ul Teatrului Regina Maria și pe platforma de ticketing Poftim Cultură.
OGLINDA SPARTĂ
un scenariu de Roman Doljanski după Arthur Miller, în regia lui Timofei Kuliabin
Distribuția:
Phillip Gellburg: Eugen Neag
Sylvia Gellburg: Denisa Irina Vlad
Dr. Harry Hyman: Răzvan Vicoveanu
Jessica: Anda Tămășanu
Robert Wilson: Richard Balint
Stanton Case: Alexandru Rusu
Regia: Timofei Kuliabin
Scenariul: Roman Doljanski
Traducerea: Raluca Rădulescu
Scenografia: Oleg Golovko
Muzica originală: Timofei Pastuhov
Spectacol recomandat persoanelor peste 18 ani!
Data premierei: 16 și 17 noiembrie 2025, Sala Mare a Teatrului Regina Maria din Oradea