Skip to main content
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO

TICKET AGENCY HOURS

Monday: 2:00 PM-6:00 PM
Tuesday: 12:00 - 18:00
Wednesday: 10:00 - 14:00
Thursday: 12:00 - 18:00
Friday: 10:00 - 14:00
Saturday and Sunday: closed
The agency is also open one hour before the start of each show at the Great Hall, regardless of the day.

TICKET AGENCY PROGRAM
Monday: 2:00 PM - 6:00 PM
Tuesday: 12:00 - 18:00
Wednesday: 10:00 - 14:00
Thursday: 12:00 - 18:00
Friday: 10:00 - 14:00
Saturday and Sunday: closed
The agency is also open one hour before the start of each show at the Great Hall, regardless of the day.
Queen Marie Theater Oradea
  • en_GB
  • hu_HU
  • ro_RO

Categorie Arhiva: Unsorted

PROFU` DE FRANCEZĂ*

Elevii clasei a douăsprezecea, zurlii și puși pe distracție, au parte, pe lângă agitația provocată de iminența examenului de bacalaureat, de tensiuni iscate de apariția noului profesor de franceză, „mișto, tânăr, brunet, înalt…”, în care fetele descoperă un adonis, iar băieții un rival.

Această noutate dă naștere unor situații conflictuale, pentru aplanarea cărora e necesar să intervină chiar diriginta, al cărei interes este, de asemenea, îndreptat spre tânărul profesor. Naivitatea din care izbucnesc neînțelegerile creează comicul de situație, alcătuind un spectacol original, vesel și plin de viață.

Atât evenimentele în sine, cât și modul în care acestea sunt puse în scenă, îmbracă spectacolul într-o mantie a universalității, acesta fiind accesibil spectactorilor, care, indiferent de vârstă, vor reuși cu ușurință să se identifice sau să empatizeze cu oricare dintre personaje.

Distribution:

Antonia Panait: Georgia Caprărin
Tania Popescu: Anca Sigmirean
Anna: Denisa Vlad
Teacher:  Sorin Ionescu
Cosambacescu: Corina Cernea
Gigi: Alexander Rusu
Hannibal:  Alin Stanciu
Cherub: Eugene Neag
Juno: Anda Tamasanu

Artistic direction and scenography: Dan Mirea

Show duration: 1 hour 20 min

Premiere: October 19, 2017

*Show not recommended for people under 12 years old!

ÎN INIMA NOPȚII – EPISODUL MACBETH

Episodul Macbeth – obsesia puterii

EPISODUL MACBETH încheie trilogia ÎN INIMA NOPȚII, după EPISODUL HAMLET and EPISODUL LEAR.

Din textul shakespearian s-au păstrat doar replicile esențiale, replicile cheie. Textul care lipsește este suplinit cu acțiuni fizice pe care piesa le presupune sau lasă să fie imaginate. Legăturile dintre unele secvențe, dar și analiza unor elemente importante pentru acest proiect aparțin lui George Banu și Monique Borie.

Urmărim doi oameni, domnul și doamna Macbeth, plecați pe drumul fără întoarcere al distrugerii de sine. Proiecții ale acestor suflete chinuite de aspirații vinovate iau forme fabuloase. Astfel, vrăjitoarele sunt privite ca vehiculele ale unor mai vechi aspirații ascunse, substitutul unor dorințe care revin obsesiv.

Facem teatru în plină noapte de teama Nopții înseși. Și, totodată, din dorința de a uita rătăcirile zilei. Jucăm ca să ne salvăm! De noapte, de zi. Mereu și pentru totdeauna la răscruce… precum spune George Banu.

Distribution:
Domnul Macbeth: Serban Borda
Doamna Macbeth: Angela Tanko
The King: George Voinese 
Banquo: Razvan Vicoveanu
Macduff: Ciprian Ciuciu
Portarul: Sebastian Wolf
Doctorul: Mirela Lupu
The Wizard: George Dometi
Vrăjitoarele: Georgia Caprărin, Adela Lazar, Anca Sigmirean and Anda Tamasanu

Scenography: Roxana Ionescu
Coloana sonoră și regia: Gavriil Pinte

Data premierei: 24 aprilie 2018

Festivals:

  • Festivalul Internațional Shakespeare Craiova, ediția  a XI-a – Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova – 27 aprilie 2018

VARIAȚIUNI ENIGMATICE

O întâlnire profesională dintre doi bărbați inteligenți, scriitorul Abel Znorko (Sebastian Lupu), laureat al Premiului Nobel pentru Literatură și jurnalistul Erik Larsen (Petre Ghimbăşan), se transformă brusc într-o partidă antrenantă de șah verbal. Personalități puternice și dominante, ambii bărbați își joacă partida, alternând polul de putere în funcție de mutarea pe care celălalt o face, întrevederea intrând astfel într-un labirint sinuos, animat cu rafinament de o desăvârșită știință a suspansului.

Spectacolul este regizat de Elvira Rîmbu, actriță a Teatrului Regina Maria, care a semnat și direcția de scenă a producției „O poveste foarte simplă”; pe scenă se întâlnesc doi actori remarcabili, care au format mereu un duo puternic și efervescent, reușind să surprindă prin nuanțele fine și ingenioase cu care își construiesc fiecare personaj; scenografia, complexă și complementară, este creată de Oana Cernea, ecuație artistică care nu poate să ducă decât la nașterea unui spectacol surprinzător și inedit. 

Distribution:
Abel Znorko – Sebastian Lupu
Erik Larsen – Petre Ghimbășan

Artistic direction: Elvira Rîmbu
Scenography: Oana Cernea
Traducere: Nicolae Weisz

Durata spectacolului: 1h 50min (cu pauză)

Premiere date: 9 martie 2018

 

ARTA ADULTERULUI

Minciuna este la îndemâna tuturor, însă numai câțiva reușesc să transforme procesul falsificării adevărului într-o știință. Abilitatea de a-l determina pe celălalt să cadă în plasa țesută prudent din afirmații atent alese și un comportament fermecător, poate deveni, într-adevăr, o artă.

Relația de adulter dintre Jean François, un regizor de film și amanta sa, Nathalie, este pe punctul de a fi descoperită de soția acestuia, iar eforturile pe care le depun cei doi amanți pentru a crea imaginea unei situații care să nu dea de bănuit, depășesc limitele normalului. Jean François se vede nevoit să își pună în aplicare abilitățile regizorale și să creeze un spațiu potrivit falsificării adevărului.

Distribution:
Jean François Moncey – Richard Balint
Nathalie Martigue – Lucia Rogoz
Cécile Moncey – Elvira Rîmbu
Hans Müller – Eugene Neag
Heidi Müller – Carina Bunea
Domnul Legris – Daniel Vulcu
Nadine Dujardin – Gabriela Codrea
Gérard Blanchard – Pavel Sirghi
Paquerette – Denisa Vlad
Charles Henri Martigue – Alexander Rusu
Marc Dujardin – Ion Ruscuț 

In other roles: Rácz Gyula Imre, Nicolae Porumb

Regia: Daniel Vulcu
Decor: Bogdan Spătaru
Costume: Amalia Buie
Traducerea și adaptarea: Marica Beligan

Durata spectacolului: 2h 30min (cu o pauză)

Data premierei: 22 aprilie 2018

SUFOCARE (JURNALUL UNUI SINUCIGAȘ CRONIC)*

Faceți cunoștință cu Victor Mancini: un tânăr spre treizeci de ani aflat în căutarea propriei identități. Fost student la medicină, Victor a renunțat la facultate pentru a se putea ocupa de îngrijirea mamei sale bolnave.

Lucrează acum într-un parc tematic, alături de prietenul său Danny. Se știu de la întâlnirile destinate dependenților de sex, pe care el le frecventează mai mult pentru a-și găsi noi partenere decât pentru a încerca să-și controleze impulsurile sexuale. Banii pe care îi câștigă, însă, nu acoperă suma lunară pe care trebuie să o achite sanatoriului în care este internată mama sa.

Motivat de această situație, începe să își suplimenteze veniturile escrocând, printr-un truc ingenios, clienții restaurantelor de lux. Toți acești oameni care nu știu unul de existența celuilalt, ajung să contribuie la existența neobișnuită a unui individ care îi manipulează de la distanță: acest Victor, a cărui copilărie defectă se materializează într-un adult dezaxat, care se caută pe sine încercând să smulgă informații coerente de la mama sa dementă.

Dincolo de limitele evidente ale moralității sale, Victor ascunde o sete de iubire acutizată, pentru temperarea căreia recurge la metode extreme și neconvenționale. Sufocarea sub privirile celorlalți reprezintă nevoia de atenție, dar mai ales dorința de a simți că există cineva căruia îi pasă, pentru care el, defectul, contează chiar și pentru câteva secunde, chiar cu prețul vieții.

CU: Richard Balint, Alin Stanciu, Eugen Neag, Corina Cernea, Anda Tămășanu, Georgia Căprărin, Denisa Vlad, Mirela Niță Lupu, Adela Lazăr, Pavel Sîrghi, Lucia Rogoz, Răzvan Vicoveanu, Șerban Borda, Sorin Ionescu, Ciprian Ciuciu

Directed by: Ovidiu Caița
Scenography: Oana Cernea
Sound design și muzica originală: Andrei Raicu
Lighting design: Lucian Moga
Traducerea: Mihai Chirilov

Premiera spectacolului: 21 ianuarie 2018

Durata spectacolului: 2 h 20 min

*Show not recommended for people under 16 years of age!

IN FULL GLORY!

ÎN PLINĂ GLORIE! este o comedie inspirată din viaţa lui Florence Foster Jenkins, cunoscută în istorie ca fiind cea mai proastă solistă de operă din lume, atribuindu-i-se din această cauză și ironicul titlu de „Prima Doamnă a glissandoului”. Pasionată de muzică până la patetism, reușește, în ciuda ironiei unora şi a ridiculităţii dorinţei, să susțină concerte de operă cu sala plină. Apogeul carierei sale îl reprezintă recitalul de pe scena uneia dintre cele mai prestigioase săli de concert din New York: Carnegie Hall. Succesul său nu ar fi fost posibil, însă, fără resursele financiare de care dispune şi fără sprijinul unor prieteni… devotaţi.

Un spectacol extraordinar, în care graniţa dintre curaj şi naivitate dispare. Un personaj dispus să renunţe la orice pentru a-şi îndeplini visul. O poveste plină de umor, care în mod paradoxal, a făcut istorie, reuşind să inspire chiar şi în prezent.

Distribution:

Florence Foster Jenkins: Gabriela Codrea
Cosme McMoon: Andrian Locovei
St Clair: Răzvan Vicoveanu
Dna Johnson: Mirela Lupu
Dorothy: Lucia Rogoz
increase: Georgia Căprărin
Uncle Sam: Alexandru Rusu
Contratenorul Viktor: Iosif Viktor
Câinele Biju

Regia artistică: Cristian Ioan
Scenografia: Clara Labancz
Traducerea: Dan Mihu
Pregătirea muzicală: Ovidiu Iloc și Henrietta Varady
Ilustraţie muzicală: Sorin Domide

Dansatori: Ionuţ Şerban, Mara Diniș,
                   Marius Precup, Denisa Benko, 
                   Antoniu Nica, Nadina Urs

Durata spectacolului: 2 ore 10 min (cu o pauză)

Data premierei: 26 februarie 2017

Festivals:

  • Festivalul Național de Comedie Galați, ediția a XXIX-a – Teatrul Dramatic „Fani Tardini” din Galați  – septembrie 2017

DOMNUL JURDAN

Domnul Jurdan, spirit emfatic și naiv, este un om extrem de bogat, dar căruia îi lipsește ceva: eleganța unei persoane din înalta societate. Așa că pentru a face parte din high-class, se împopoțonează după tendințele vremii, își decorează extravagant casa, își face prieteni „sus puși” și angajează o armată de profesori pentru a învăța manierele unei persoane cu rang. Însă, din toată această ecuație rezultatul nu poate fi altul decât unul de-a dreptul ilar. Ridicol peste măsură, domnul Jurdan ajunge de la (pretenția de) nobil, „bufonul curții”.

Iar atunci când ignoranța se întâlnește cu pretenția de erudiție totul se transformă într-o comedie la care veți râde în hohote minute în șir. O comedie a vremurilor noastre, în care se reflectă derapajul opulenței unor oameni îmbogățiți.

Acțiunea se petrece în România, în casa lui Jurdan.

Distribution:

Domnul Jurdan, om de afaceri, fiu de chelner: DANIEL VULCU
Doamna Jurdan, soţia lui, fată de chelner: ELVIRA RÎMBU
Lucia, fiica lor: CARINA BUNEA
Claudiu, iubitul Luciei: ANDREI SABĂU
Dorimène, prințesă: GEORGIA CĂPRĂRIN
Doran, consilier prin  minister, iubitul lui Dorimene: ALIN STANCIU
Nico, hauschipără la dom’ Jurdan:  ADELA LAZĂR
Cornel, angajatul lui Claudiu:  RĂZVAN  VICOVEANU
Brânduș, băiat în casă: EUGEN NEAG
Profesorul de muzică & teatru: PETRE GHIMBĂȘAN
Profesorul de dans & teatru dans: ALEXANDRU  RUSU
Maestrul de arte marțiale:  PAVEL SÎRGHI
Profesoara de filosofie: CORINA CERNEA
Maistrul croitor: RĂZVAN VICOVEANU
Alin, student la Arte: MĂDĂLIN COSTEA
Doi valeţi: VLAD BULZAN & DOMINIC OLAR
Doi bodigarzi: SORIN DOMIDE & SORIN PRECUP

Distribuția momentelor de teatru în teatru (Teatru performativ, comunitar: Identitatea mea; Baletul abstract: Mama Lumii; Baletul Napoleon; Teatru ecologic: Încălzirea globală; Ceremonialul de învestire; Baletul Națiunilor ):

CARINA BUNEA, CORINA CERNEA, ALEXANDRU RUSU, PETRE GHIMBĂŞAN, MĂDĂLIN COSTEA, GEORGE DOMETI, MIHAELA GHERDAN, EUGEN NEAG, LUCIA ROGOZ, ANDREI SABĂU, ANCA SIGMIREAN, PAVEL SÎRGHI, ALIN STANCIU, RĂZVAN VICOVEANU, ANDA TĂMĂȘANU, DIANA BURCĂ, VLAD BULZAN, DOMINIC OLAR, MARIUS PRECUP, DENISA BENKO

Orchestrate: Ovidiu Iloc (dirijor), Iosif Viktor (Contratenor), Dana Baboș (Mezzosoprană), Hunor Benczédi (Bariton), Gáti Sándor (Oboi), Bogdan Scurtu (Clarinet), Horaţiu Miron (Fagot), György Martyin (Trompetă), Albert Károly Szávuly (Trombon), Marius Bulzan (Percuţie), Tamás Kása (Chitară), Kálmán Nagy (Vioară), Ciprian Vereş (Contrabas)

Music: Ovidiu Iloc
Coregrafia: Livia Tulbure-Gună
Decorul și costumele: Adriana Grand
Direcția de scenă: Victor Ioan Frunză

Data premierei: 25 septembrie 2016

Durata: 2h 45’ cu o pauză

Participation in Festivals:

  • Festivalul Internaţional de Teatru Clasic, ediţia a XXII-a – Arad, noiembrie 2016

Meditând la… Scrisoarea III

Teatrul Regina Maria are onoarea de a vă invita la evenimentul cultural care marchează 168 de ani de la nașterea poetului cu geniu liric, Mihai Eminescu.

Cel care ne va călăuzi pașii prin universul poetic eminescian este actorul Eugen Țugulea, care prin extraordinara sa apreciere și dragoste față de geniul iubitor de slovă și țară, reușește aproape în fiecare an să aducă opera sa atât în atenția iubitorilor de teatru, poezie și cultură, cât și a publicului larg.

Călătoria lirică va fi armonios acompaniată de grațioasele voci ale solistelor Ansamblului Artistic Profesionist Crișana (Felicia Costin, Otilia Haragoş Seghedi și Cornelia Covaciu) și de sunetele create de claviatura Henriettei Varady.

BARACA**

Mare şi Mic sunt doi francezi care nu au prea multe perspective profesionale și se hotărăsc să creeze bombe artizanale în oale sub presiune. Iniţiativa lor, aparent fără şanse prea mari de reuşită, se transformă într-o adevărată afacere pe măsură ce experimentele dau roade şi li se alătură câţiva parteneri de nădejde. Îşi creează relaţii cu lumea islamică şi beneficiază de sprijinul tacit al autorităţilor franceze. Pentru a camufla laboratorul ilegal de creat bombe, înființează în faţa fabricii un magazin pentru comercializarea măştilor de gaze, ce devine, în mod paradoxal şi absolut ironic, principalul furnizor al ministerului Sănătăţii.

Descriind acest bârlog al marelui banditism, ”Baraca” pune în lumină, cu un umor scrâșnitor, una dintre cele mai mari probleme ale societății actuale: atentatele teroriste potențate de compromisurile politicienilor, de duplicitatea marilor piețe, de jocurile de culise și de mârșăvia unor oameni care se lasă seduși de puterea banilor.

Distribution:

Mare – Alexander Rusu
Mic – Pavel Sirghi
Virginia – Alina Leonte
Bosco – Ciprian Ciuciu
Chinezu’ – George Dometi
Marwani – Sorin Ionescu

Regia și scenografia: Tudor Lucanu
Traducerea: Ștefana Pop-Curșeu

 Data premierei: 11 martie 2017

Show duration: 90 minutes (without intermission)

*Textul ”Baraca” a fost creat în contextul proiectului TERRORisms, organizat de ”Uniunea Teatrelor din Europa” și finanțat de Programul Europa Creativă. 

**Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani!

Participări la festivaluri:

  • Festivalul Internațional de Teatru „Atelier”, ediția a XXIV-a – Baia-Mare, iunie 2017

Şi miniştrii calcă strâmb

O savuroasă comedie a încurcăturilor, „Şi miniştrii calcă strâmb” desfăşoară într-un ritm dramatic extrem de susţinut o sumedenie de probleme care rezultă din aventurile amoroase ale personajelor principale. Un ministru, mâna dreaptă a premierului întârzie de la o şedinţă de guvern în care se va discuta bugetul, pentru o aventură cu secretara opoziţiei, într-o cameră de hotel. Apariţiile succesive ale soţiei ministrului, ale secretarului, ale soţului amantei, ale infirmierei, revenirile chelnerului şi ale directorului hotelului înnebuniţi de agitaţia şi gesturile echivoce ale locuitorilor camerei, culminează cu apariţia unui Mort care nu este atât de ţeapăn pe cât pare. Evenimentele capătă dimensiuni tragi-comice, râsul ne pufneşte la aproape fiecare replică, iar în final asistăm chiar şi la o nuntă desfăşurată în registrul burlesc cel mai desăvârşit.

Distribution:

Richard Willey:  Richard Balint
George Pigden:  Petre Ghimbasan
Directorul hotelului:  Sebastian Wolf
Jane Wordhington:  Ioana Dragos Gajdo
Ronnie:  Alexander Rusu
Mortul:  Pavel Sirghi
Pamela:  Corina Cernea
Infirmiera:  Adela Lazăr/Alina Leonte
Camerista:  Mariana Vasile/Lucia Rogoz/Anca Sigmirean
The waiter:  Daniel Vulcu

Regia artistică:  Daniel Vulcu
Scenography: Vioara Bara
Coregrafia:  Ana Maria Kiss
Ilustraţia muzicală:  Daniel Vulcu, Sorin Domide, Florian Chelu

Data premierei:  26.03.2006

Technical director: Ofelia Fîrte
Prompter: Iuliana Chelu
Lumini:  Sorin Precup, Sandor Attila Nagy, Iosif Balogh
Sound: Sorin Domide
Traducerea:  Radu Sas

ISABELA, THREE CARAVELS AND A LIE SEA

„Isabela, trei caravele și un mare mincinos” este o comedie în două acte, situată temporal în secolul al XVI-lea, care pornește de la povestea unui actor condamnat la moarte pentru îndrăzneala de a juca o operă interzisă de-a lui Fernando de Rojas. Aflat pe eșafod, i se oferă acestuia șansa să joace un ultim spectacol, șansă în spatele căreia planează speranța că între timp va fi grațiat.

Spectacolul de teatru în teatru se construiește pe structura unor fapte reale, în jurul unei figuri istorice dominante, Cristofor Columb, începând cu prima întâlnire cu Isabela de Castilla, până la eșecul personal trăit după cea de-a patra expediție. Toate aceste fapte de o adevărată importanță istorică sunt însă rescrise într-o manieră parodică, de unde se naște, de altfel, umorul. Un umor ușor subversiv, așa cum însuși Dario Fo admite:

„Am vrut să-i atac pe acei intelectuali italieni care au descoperit puterea și avantajele ei și au sărit pe ea ca șobolanii pe o bucată de brânză. Am vrut să demistific un personaj care a fost îmbălsămat ca un erou în cărțile de istorie școlară, în timp ce el era, de fapt, un intelectual care a încercat să se mențină pe linia de plutire în cadrul mecanismelor de putere, apelând la viclenie pentru a trata cu figurile puterii, dar care a sfârşit prin a fi păgubit.”

Distribution:

Cristofor Columb: Richard Balint
Isabela de Castilla, regina Spaniei: Ioana Dragos Gajdo
Ioana, o fată în casă, al treilea marinar: Alina Leonte
Ferdinand, regele Spaniei: Petre Ghimbasan
Fonseca, un călugăr, un călău, Pizon, un marinar, al doilea marinar: Sorin Ionescu
Quintanilla, un tâmplar, un teolog, primul marinar, un herald, Viceguvernatorul: Alexander Rusu

Regia artistică: Eugen Gyemant
Scenografia și video: Tudor Prodan
Traducerea: Constanța Trifu și Lidia Sava

Data premierei: 21 ianuarie 2017

Durata spectacolului: 2 ore cu o pauză

MICUL PRINȚ

”Micul Prinț” este una dintre cele mai cunoscute și iubite opere literare, fiind tradusă în mai mult de 250 de limbi și dialecte și adaptată la numeroase alte forme de artă, printre care și teatrul. Însă, farmecul pe care povestea lui Saint-Exupéry îl exercită asupra cititorilor nu depășește doar hotarele lingvistice și cele artistice, ci și unul mult mai semnificativ în plan uman: vârsta. Astfel, de peripețiile prichindelului care colindă galaxia pentru a descoperi ce înseamnă iubirea, prietenia, singurătatea și moartea, se pot bucura în egală măsură atât inocenții copii, cât și oamenii mari, chiar dacă ei au nevoie întotdeauna de lămuriri.

Regizorul Marius Costache a reușit să recreeze universul încântător al poveștii pe scena Teatrului Regina Maria, păstrând candoarea specifică, dar și latura profund filosofică a operei. Spectacolul, prin urmare, nu se adresează doar copiilor de gimnaziu, ci și adolescenților care abia pășesc într-o altă dimensiune, cea a oamenilor maturi și chiar și adulților, care trăiesc singuri pe propriile lor planete și sunt absorbiți mereu de lucruri atât de banale.

Distribution:

Micul Prinț: Georgia Caprărin
Aviatorul: Ciprian Ciuciu
Flower: Anda Tamasanu
The King: Ion Ruscuț
Vanitosul: Razvan Vicoveanu
Bețivii: Răzvan Vicoveanu, Andrian Locovei, Eugen Neag
Lampagiul: George Voinese
Businessman: Eugene Neag
Șarpele: Andrian Locovei
Vulpea: Anca Sigmirean
Acarul: George Dometi

Regia artistică: Marius Costache
Scenography: Oana Cernea

Data premierei: 15 decembrie 2016

Durata: 1h fără pauză

CABARETUL DADA*

Piesa de teatru „Cabaretul Dada” surprinde atmosfera tulblurătoare a secolului al XX-lea, perioada în care a luat naştere mişcarea artistică Dada ca reacţie împotriva primei conflagraţii mondiale, aprofundând în special latura politică a Dadaismului: M-am lăsat incitat să scriu această piesă interesat fiind aproape mai mult de dadaismul politic decât cel literar-artistic […]
Piesa mea de teatru este în acelaşi timp o anchetă pe urmele unui concept misterios şi o încercare de a demonstra că dadaismul s-a prelungit în aventura comunistă. Faptul că Lenin a locuit la Zürich, chiar pe aceeaşi stradă unde se afla Cabaretul Voltaire şi chiar în săptămânile când s-a născut mişcarea Dada, este o imensă ironie a istoriei. Scriitorul francez Dominique Noguez a dedicat o întreagă carte acestei  „coincidenţe” şi mărturisesc că m-am hrănit mult din supoziţiile sale plasându-l pe Lenin în piesa mea. Da, cred că Lenin, fără să vrea, a fost un dadaist. Poate că a luat de la Cabaretul Voltaire, unde se pare că a fost văzut cel puţin o dată, un virus ireversibil, pe care l-a transmis apoi întregii familii de revoluţionari, astfel încât, până la urmă, acestor oameni le-a ieşit totul pe dos (şi cu o sută de milioane de morţi ca preţ uman al experienţei lor).

Să nu ne întristăm însă. Piesa mea este o comedie despre un secol tragic. Râsul dadaist mi se pare a fi un instrument de înţelegere a modului în care avansează istoria (un pas înainte, doi paşi înapoi) precum şi a manierei în care se apropie şi se îndepărtează omul de ceea ce ar trebui el să fie el cu adevărat.” (Matei Vişniec)

Spectacolul poartă semnătura regizorală a orădencei Anca Bradu şi propune un concept absolut spectaculos, în care lumea cabaretului, a războiului şi a revoluţiei se îmbină teatral pe ritmuri şi rime Dada. Războiul şi teroarea iscată în epocă de schimbările de paradigmă (atât sociale, cât şi culturale) sunt surprinse într-o notă tragi-comică şi dinamică. Spectacolul va avea două efecte contrare asupra publicului: amuzamentul prin muzică, dans, măşti, absurdul situaţiilor, dar şi conştientizarea consecinţelor pe care Primului Război Mondial le-a avut asupra fiecărui aspect al umanității.

Distribution:

Tristan Tzara: Richard Balint
Doamna Dada: Ioana Dragos Gajdo
Domnul Dada: Serban Borda
Emmy Hennings: Angela Tanko
Sophie Tauber-Arp: Gabriela Codrea
Hugo Ball: Mirela Lupu
Marcel Iancu: Sebastian Wolf
Jean Arp: Sorin Ionescu
Lenin: Pavel Sirghi
Stalin: George Voinese
Ludmila Spiru, Ravina Solomon: Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin
Prezentatoarea TV: Alina Leonte
Asistent Lenin, Axinte Rotaru, Lucian Micula: Emil Sauciuc
Artistul fotograf: Alin Stanciu
Iubita artistului fotograf: Anda Tamasanu
Alan Seeger: George Dometi
Soldatul german: Andrei Sabău
Soldatul francez: Eugene Neag
Apostu Vasile: Ciprian Ciuciu
Pisica neagră – Zerbinetta: Denisa Vlad

Fete cabaret: Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad

Grupul bătrânilor: Şerban Borda, Ioana Dragoş Gajdo, Angela Tanko, Gabriela Codrea, Mirela Lupu, Sebastian Lupu, Sorin Ionescu, Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău

Soldaţi: Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Ciprian Ciuciu, Eugen Neag

Revoluţionari: Anda Tămăşanu, Mihaela Gherdan / Georgia Căprărin, Alina Leonte, Denisa Vlad, Emil Sauciuc, Alin Stanciu, George Dometi, Andrei Sabău, Eugen Neag

Orchestrate: Zsolt  Lukács  (Saxofon, Clarinet), Albert Károly Szávuly (Trombon), Varady Henrietta (Pian), Marius  Bulzan (Percuţie), Kálmán Nagy (Vioară), Lorant  Veres (Contrabas)

Artistic direction and text adaptation: Anca Bradu
Costumes: Andra Bădulescu Vișniec
Decor: Doru Păcuraru
Choreography: Mălina Andrei
Music: Ovidiu Iloc
Light Design: Lucian Moga

Premiere date: October 23, 2016

Durata: 1h 50′ fără pauză

*Show not recommended for people under 16 years of age!

Festivals:

  • Festivalul Național de Teatru București, ediția a XXVII-a – Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București – octombrie 2017
  • Zilele Teatrului „Matei Visniec” Suceava – editia I, mai 2017

OMUL DIN LA MANCHA

Omul din La Mancha, bazat pe romanul epic din secolul al XVII-lea al lui Cervantes (Don Quijote), este un musical remarcabil, emoționant și tulburător totodată, fiind unul dintre primele spectacole care au pus în valoare o operă literară de o asemenea anvergură.

Producția originală scrisă de Dale Wasserman, pe muzica lui Mitch Leigh și versurile lui Joe Darion s-a jucat pe Broadway începând din 1965; a avut peste 2.300 de reprezentații și a câștigat cinci premii Tony, inclusiv premiul pentru Cel Mai Bun Musical. S-a reluat apoi, de-a lungul timpului, încă de patru ori pe Broadway, devenind una dintre cele mai longevive producții de acest gen.

Anul 2015 este unul important in istoria acestui musical, deoarece se împlinesc 50 de ani de la prima reprezentație a spectacolului. A fost adaptat și s-a jucat în țări precum Franța, Japonia, Spania, Germania, Chile, Rusia, Ungaria, etc., dar și în România – în producția Teatrului Național București (în anul 2001, în regia lui Ion Cojar) și la Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova (în 2008, cu Tudor Gheorghe în rolul lui Don Quijote).

Cu toții vom deveni părtași la povestea bătrânului Alonso Quijana, care se crede cavaler rătăcitor, pe numele său Don Quijote de la Mancha, un om în căutarea unui vis de împlinit. În ciuda tuturor greutăților, Don Quijote și credinciosul său scutier, Sancho Panza, pornesc pe drumul ce-i va duce în căutarea cavalerismului, a adevărului și a purității într-o lume care pare dominată de disperare și păcat.

Distribution:

Miguel de Cervantes/Don Quijote: Richard Balint
Sancho Panza: Alexandru Rusu
Aldonza/Dulcinea: Ioana Dragoș Gajdo
Hangiul: Daniel Vulcu
Părintele: Emil Sauciuc
Dr. Carrasco: Ciprian Ciuciu
Antonia: Alina Leonte
Bărbierul: Pavel Sîrghi
Pedro: Andrian Locovei
Anselmo: Andrei Sabău
Menajera: Corina Cernea
Jose: Alin Stanciu
Juan: Eugen Neag
Paco: Sorin Ionescu
Tenorio: George Dometi
Maria, soția hangiului: Mihaela Gherdan
Fermina, sclavă: Angela Tanko
Căpitanul Inchiziției: George Voinese
Femei din închisoare: Denisa Vlad, Anca Sigmirean, Georgia Căprărin, Anda Tămășanu, Adela Lazăr

Orchestra: Kása Tamás, Florian Chelu, Marius Bulzan, Ion Pîntea, Gáti Sándor, Martyin György, Szávuly Albert, Henrietta Varady, Eva Nagy, Ovidiu Iloc

Regia artistică: Korcsmáros György (Ungaria)
Decorul: Paul Salzberger (Israel)
Costumele: Amalia Judea
Coregrafia: Bakó Gábor (Ungaria)
Orchestrația: Ari Nagy Sándor
Conducerea muzicală: Ovidiu Iloc
Asistent regie: Meleg Vilmos

Traducerea și adaptarea: Ioana Ștef

Data premierei: 27 septembrie 2015

Durata: 2 ore 30 minute cu o pauză

Festivals:

  • Festivalul Internațional de Teatru Oradea, ediția a III-a – Teatrul Regina Maria, Oradea – septembrie 2015
  • Festivalul „Teatru pe Drumul Sării” – ediția a IV-a – Teatrul „Aureliu Manea”, Turda, octombrie 2015
  • Festivalul Internațional de Teatru Clasic Arad, ediția a XXI-a – Teatrul Clasic „Ioan Slavici” Arad – noiembrie 2015
  • Festivalul Național de Comedie Galați,  ediţia a XXVIII–a – Teatrul Dramatic „Fani Tardini” Galaţi – noiembrie 2016
  • Festivalul Internațional „Miturile Cetății”, ediția a II-a – Teatrul de Stat Constanța – iunie 2017

Awards and nominations: 

  • Premiul pentru decoruri: PAUL SALZBERGER – Festivalul Național de Comedie Galați,  ediţia a XXVIII–a, noiembrie 2016
  • Premiul pentru costume: AMALIA JUDEA – Festivalul Național de Comedie Galați,  ediţia a XXVIII–a,  noiembrie 2016
  • Premiul Publicului – Festivalul Național de Comedie Galați,  ediţia a XXVIII–a, noiembrie 2016

DEER KING

The play "The Stag King" revolves around the image of King Deramo, who is convinced by Prime Minister Tartaglia that he must marry in order to leave an heir to the throne. To this end, he organizes a series of meetings with girls from all over the kingdom, regardless of their social status. With the help of magic tricks, he manages to find his chosen one. However, this is not a happy ending, but the very beginning of a series of increasingly bizarre entanglements.

The Oradea show will keep the thread of the classic story, but under the careful guidance of director Alexandru Colpacci, Carlo Gozzi's theatrical fairy tale metamorphoses into a unique story, which ingeniously combines classical thinking with contemporary elements. Magic, science, technology, love stories, political intrigues, miraculous transformations, all of these will meet on the same plane: the theater stage, to recreate a mythical and fascinating world, with comic and dramatic nuances at the same time.

Distribution: 

CIGOLOTTIAndrian Locovei
DERAMORazvan Vicoveanu
ANGELA Angela Tanko
TARTAGLIA – Richard Balint

PantaloonPetre Ghimbasan
DURABILITY – Emil Sauciuc
clearAlina Leonte
LEANDROCiprian Ciuciu
BRIGHELLASebastian Wolf
EMERALDINEAdela Lazar
TRUFFALDINOGeorge Dometi
MINISTERS – George Voinese, Tiberiu Covaci

ANIMALS IN THE FOREST Armanca Serac, Zentania Lupșe, Alexandru Pop, Andrei Fazecaș, Florin Stan, Igor Lungu

Artistic direction: Alexander Colpacci
Scenography: Violin Bar
Choreography: Dimeny Levente
Musical illustration: Delia Serban
Stage version: Alexander Colpacci

Show duration: 2 hours

Premiere: September 24, 2017

 

CHEIA*

Premiera pe țară!

În românește de Anamaria Pop

Versiune scenică de  Victor Ioan Frunză

Distribuția

(în ordinea apariției)

‘Cel mare, peste patruzeci de ani: DANIEL VULCU
‘Cel mic, treizeci de ani: PAVEL SÎRGHI
Chelnerul, poate avea oricâţi: PETRE GHIMBĂȘANÎ
Prietena, peste douăzeci de ani: GEORGIA CĂPRĂRIN
Băiatul, peste zece ani: GEORGE DOMETI
Soţia, peste patruzeci de ani: CORINA CERNEA
Kálmán, poate avea oricâţi: ALIN STANCIU
Parent, peste şaizeci de ani: MARLENA PRIGOREANU
Tata, peste şaptezeci de ani: ION ABRUDAN

 

Dramaturg: Attila Budáhazi

Scenografia: Adriana Grand

 

Data premierei: 25 aprilie 2015

Durata: 2 ore fără pauză

András Forgách's play is the tragicomic story of the end of childhood. Two brothers – very similar to Shakespearean clowns – feel that things must have an end, a release. A slightly comical and, therefore, imposing humanity emanates from the two brothers, two people, two of our contemporaries, torn and embittered. Although Forgách's discourse is built on the human derisory, the result is, in fact, a captivating testimony of trust in the dignity of the human condition.

*Persoanele sub 16 ani nu au acces la acest spectacol!

Participation in Festivals:

  • Festivalul Internaţional de Teatru Fest(in) pe Bulevard, ediţia a III-a – Teatrul Nottara – București, octombrie 2015